Problemen met chello via router oplossing (voor mij)

Pagina: 1
Acties:
  • 44 views sinds 30-01-2008

• ICW
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08:20
Ik heb internet van chello via een router steeds problemen gehad.

om de 5 minuten kreeg ik de installatie van chello router terwijl alle instellingen goed stonden en ik een geldig ip adres had.

ik heb een beetje geprobeerd en gekeken en kwam erachter dat chello een subnetmasker van 255.255.254.0 :? had.

dus ik wat geprobeerd dhcp in router uitgezet en een statisch ip en me subnetmasker op 255.255.254.0 gezet standaard gateway ingevoer(ip van router) en de 2 dns server van chello ingevoerd.

en wat denk je geen problemen meer.
misschien het proberen waard

The one, the only, the original ICW

Verwijderd

Wat is het probleem? Of is dit een ervaringen topic?

Subnetmask, gateway, IP adress, DNS server, WINS server en lease time zijn de info die vanaf een DHCP server komen, mocht het subnetmask niet goed vanaf de DHCP server worden overgenomen, is er een defect aan óf de router, of de DHCP server van je provider.

Overigens weet je dat chello z'n DHCP server IP adressen uitdeelt aan de hand van MAC-adress?

• Br@m
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
MAC-adres ook gecloned?
Sorry, ik lees het verkeerd, je hebt helemaal geen probleem :?

[ Voor 62% gewijzigd door Br@m op 12-02-2005 21:57 ]

Garmin NUVI 300 - ACER Aspire 5102WLMi

• ICW
Verwijderd schreef op zaterdag 12 februari 2005 @ 21:54:
Wat is het probleem? Of is dit een ervaringen topic?
een ervaring van mij
Subnetmask, gateway, IP adress, DNS server, WINS server en lease time zijn de info die vanaf een DHCP server komen, mocht het subnetmask niet goed vanaf de DHCP server worden overgenomen, is er een defect aan óf de router, of de DHCP server van je provider.
pc kreeg een ip adres en subnetmask van 255.255.255.0 nu dit handmatig op 255.255.254.0 gezet waren mijn internet problemen op gelost.
Overigens weet je dat chello z'n DHCP server IP adressen uitdeelt aan de hand van MAC-adress?
mac adres was goed en geldig ingevoerd

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

ICW schreef op zaterdag 12 februari 2005 @ 21:49:
en wat denk je geen problemen meer.
misschien het proberen waard
....totdat je leasetijd verlopen is en je IP via DHCP aan iemand anders wordt toegekend.

heb jij en die ander opeens allebei een probleem.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• ICW
BackSlash32 schreef op zaterdag 12 februari 2005 @ 22:01:
[...]

....totdat je leasetijd verlopen is en je IP via DHCP aan iemand anders wordt toegekend.

heb jij en die ander opeens allebei een probleem.
ip adres van mijn internet verbinding krijgt hij nog steeds van dhcp server van chello.

instellingen heb ik op de pc achter mijn router gedaan.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Dan moet je je topicstart wat duidelijker opstellen, want zoals je het nu gedaan hebt is het

1) niet duidelijk of je het over je LAN of je WAN kant hebt
2) niet na te gaan omdat je niet vermeld welk type router je gebruikt
3) waarschijnlijk te wijten aan een brakke firmware want dit zou je niet eens hoeven in te stellen.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• ICW
BackSlash32 schreef op zaterdag 12 februari 2005 @ 22:11:
Dan moet je je topicstart wat duidelijker opstellen, want zoals je het nu gedaan hebt is het

1) niet duidelijk of je het over je LAN of je WAN kant hebt
2) niet na te gaan omdat je niet vermeld welk type router je gebruikt
3) waarschijnlijk te wijten aan een brakke firmware want dit zou je niet eens hoeven in te stellen.
1) sorry voor het onduidelijk omschrijven.
2) maak gebruik van een netgear 614v4 firmware 4.04
3) dat dacht ik ook maar toch. weet je het weet ik het

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Dus je hebt op je eigen PC's in je LAN het subnetmasker 255.255.254.0 ingesteld? :o Dat zou dus geen flikker uit moeten maken. Chello merkt daar niet eens iets van...

• ICW
Osiris schreef op zondag 13 februari 2005 @ 13:03:
Dus je hebt op je eigen PC's in je LAN het subnetmasker 255.255.254.0 ingesteld? :o Dat zou dus geen flikker uit moeten maken. Chello merkt daar niet eens iets van...
en toch is dit het enige wat er veranderd is en is het probleem weg :?
het probleem lag ook niet bij chello maar in communicatie tussen router en modem

Verwijderd

Mja, heb nou niet echt het idee dat dit zo'n veelvoorkomend probleem is. Toch bedankt voor het melden :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.