Kan er een 3,5 inch floppydisk op een Atari 800xl

Pagina: 1
Acties:
  • 32 views sinds 30-01-2008

• Atari 800xl
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 11-09-2022
Hallo allemaal,

Ik wil weer een Atari 800XL gaan kopen uit nostalgie. Daar zit een 5 1/4 floppy drive bij. De ATARI 1050. Nou vroeg ik mij af of het ook mogelijk is om hier simpel een 3,5 inch floppy drive (van een normale PC) op aan te sluiten. Zelf heb ik dit niet geprobeerd maar vraag het mij af of er iemand is die weet of dit mogelijk is. Ik weet dat de Atari normaal een eigen kabel heeft die naar de 1050 gaat en dat een 3,5 floppy drive een geheel andere connetor heeft.

Aan de moderator:

Ja ik heb nog niks onderzocht, maar ben benieuwd of het mogelijk is. Zo snel een topic sluiten is nou ook niet nodig toch ? Het gaat hier om een oud bakkie.

• Atari 800xl
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 11-09-2022
Kan natuurlijk ook voor een Atari 130XE of 600XL gelden

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:22

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Ja ik heb nog niks onderzocht, maar ben benieuwd of het mogelijk is. Zo snel een topic sluiten is nou ook niet nodig toch ? Het gaat hier om een oud bakkie.
Je hebt het tegen een moderator met een bovenmatige interesse in oud meuk, die ook af en toe 8-bitters op de kop tikt. Dus alle begrip voor je interesse, maar dat is totaal geen excuus om het beleid hier op het forum te negeren.

GoT Huisregels

Je topic is dicht en het is onterecht? Lees hier!

Graag lezen en je eraan houden als je op GoT wil posten :o

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.