Toon posts:

IRQ problemen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste medetweakers

Ik heb volgende probleem

Ik heb een dual Pentium III systeem, en deze heeft vaak last van IRQ problemen. Ik heb hem tweede hands gekocht, en de problemen zaten er vanaf het begin in.
Dingen als 3D mark 2001SE kan hij niet draaien en bij het opstareten van word het hem ook al te veel terwijl outlook wel wil internetten wil ook wel, al duurt de ene keer langer dan de ander.
Het instaleren van windows wou eerst ook niet maar dat heb ik uitendelijk zonder ACPI stuurprogamma's wel voor elkaar gekregen.

Wat heb ik al geprobeerd

Zo min mogelijk PCI devices
Nieuwste BIOS
GOT & Google

Hardware

Abit VP6
Intel Pentium III 1Ghz
Dane elec 1 x 512 2x 256 Standaard geheugen
Hercules soundcard
Creative Gforce Ti 4200 8x AGP
3com netwerkkaart 10/100 mbit

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen

B.V.D.

Martin

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:55

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Welke MPS versie staat in BIOS geselecteerd :?

Ik heb met mijn GA-6BXD en P2B-DS borden altijd problemen gehad met MPS 1.4, maar met 1.1 stabiel als wat. Probeer dat anders :)

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
In de bios staat MPS versie 1.1 geselcteerd.

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Je kan dus eens 1.4 proberen...

in princiepe is ACPI wel de way to go, werkt ie wel ok als je alleen de videokaart er in hebt zitten, en geen netwerk en geluidskaart?

En geef eens wat info over welke irq's gedeeld zijn enzo?

Er zit ook een raid controller op, kun je die ook uitzetten, wie weet...

[ Voor 31% gewijzigd door maratropa op 14-02-2005 13:57 ]

specs

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de hele avond zitten worstelen in de bios, en uiteindelijk is het opgelost tenminste hij draait nu al een tijd stabiel, en draait alle programma’s naar tevredenheid.
Ik wil jullie bedanken voor jullie reacties.
Toch is er nog 1 probleempje dat deze computer ook heeft, en dat is dat de diskette controller niet goed geïnstalleerd wil worden. er staat in apparaatbeheer een uitroepteken bij. Heb dit nog nooit eerder gehad. Wat ook raar is dat als je in de bios FDD controller op Disabled zet dat de floppy dan geactiveerd word en andersom :? .
Hoop dat jullie m daar ook nog mee kunnen helpen.