Toon posts:

Videokaart probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Sinds 1/2 weken geleden ofzo, krijg ik last van raar beeld.
Het beeld lijkt op artifacts, maar ik heb nog nooit overgeclocked.
Afbeeldingslocatie: http://img134.exs.cx/img134/6972/artifact3ks.th.jpg
Dat heb ik dus alleen bij het gamen.Bij alle spellen heb ik daar soms last van. Wat ik eraan doe,als ik dat bij het gamen krijg,de pc op standby zetten voor een paar seconden. De temps zijn stressed 70 graden ofzo, dus daar zit het probleem niet bij. De rest van de temps zijn goed. Mijn videokaart is de : Aopen 6800GT. Nieuwste drivers, en op agp 8. Dit krijg ik dus niet elke keer, maar gewoon soms. Ik vind het raar, dus kan iemand mij helpen?
EDIT:
Mijn hdd gaat binnenkort ook kapot, geeft ie aan via s.m.a.r.t. maar zou er enige mogelijkheid zijn, dat het daaraan ligt?

Mvg,Rufus

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 12-02-2005 20:38 ]

Verwijderd

Topicstarter
Niemand?

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:34

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Klok je kaart eens zo'n 50MHz terug op de core en 100 op het geheugen, gewoon om even te proberen. Dit kun je doen met bijvoorbeeld RivaTuner 15.3. Als je dan geen artifacts meer krijgt, zou het door te warm geheugen kunnen komen of een fabrieksfout.

Zet 'Fast Write' in je bios ook eens uit, bios update misschien.

Wat betreft je harde schijf, doe eens een volledige test met het diagnose programma wat uit is gegeven door je harde schijf fabrikant. Maxtor heeft bijvoorbeeld Powermax, wat te downloaden is van hun website. Als de schijf goed uit de bus komt, zou je de smart error in principe kunnen negeren, maar maak in ieder geval backups van belangrijke data.

Kicken binnen 24h is trouwens niet toegestaan. ;)

[ Voor 6% gewijzigd door PD2JK op 12-02-2005 23:35 ]

Toen waren beige computers heel gewoon.

Verwijderd

misschie is je kaart gewoon kapot daarmee kan je beter ff terug naar de winkel gaan
misschien zijn je pipelines kapot ofzo
8)7

Verwijderd

Topicstarter
Prutz0r schreef op zaterdag 12 februari 2005 @ 23:34:
Klok je kaart eens zo'n 50MHz terug op de core en 100 op het geheugen, gewoon om even te proberen. Dit kun je doen met bijvoorbeeld RivaTuner 15.3. Als je dan geen artifacts meer krijgt, zou het door te warm geheugen kunnen komen of een fabrieksfout.

Zet 'Fast Write' in je bios ook eens uit, bios update misschien.

Wat betreft je harde schijf, doe eens een volledige test met het diagnose programma wat uit is gegeven door je harde schijf fabrikant. Maxtor heeft bijvoorbeeld Powermax, wat te downloaden is van hun website. Als de schijf goed uit de bus komt, zou je de smart error in principe kunnen negeren, maar maak in ieder geval backups van belangrijke data.

Kicken binnen 24h is trouwens niet toegestaan. ;)
Ik ga niet terug klocken, stel dat er dan iets mis gaat, en dan heb ik geen garantie ofzo meer. Maar dit probleem krijg ik ook in een korte tijd.Het is wel raar dan, want anders zou elke keer de geheugen te warm worden? En dat fast write, zal ik wel ff gaan kijken of ie aanstaat of niet.

• MeMoRy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08-05 16:42
Dat soort artifacts krijg ik wanneer ik mijn videogeheugen te hoog clock. processor te hoog geeft bij mij direct crashes.
Wel vreemd dat je het maar soms krijgt... Misschien wordt het videogeheugen te warm? Iets aan je caseflow doen?
En hij doet het soms: doet hij het soms bij dezelfde spellen of doet hij het soms bij andere spellen.

Misschien nog eens proberen met een andere voeding?
Het ligt niet aan de HD, sowieso.

overigens kan de topickop wel wat beter, noem het "[Aopen 6800GT]Artifacts zonder overclocken"

U vraagt, wij antwoorden.

• .daan
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-09-2023

.daan

{visibility:hidden;}

Misschien een nutteloze opmerking...maar heb je al eens gekeken of de fan van je GPU nog fatsoenlijk draait?

public void ik()

Verwijderd

Topicstarter
MeMoRy schreef op zondag 13 februari 2005 @ 12:54:
Dat soort artifacts krijg ik wanneer ik mijn videogeheugen te hoog clock. processor te hoog geeft bij mij direct crashes.
Wel vreemd dat je het maar soms krijgt... Misschien wordt het videogeheugen te warm? Iets aan je caseflow doen?
En hij doet het soms: doet hij het soms bij dezelfde spellen of doet hij het soms bij andere spellen.

Misschien nog eens proberen met een andere voeding?
Het ligt niet aan de HD, sowieso.

overigens kan de topickop wel wat beter, noem het "[Aopen 6800GT]Artifacts zonder overclocken"
Tjah, de caseflow enzo heeft hier niets mee te maken. Want dit probleem moet denk ten alle omstandigheden niet ontstaan. Hij doet het dan bij alle spellen; ut2004, battlefield vietnam, battlefield 1942 en ook bij 3dmark05 enz.Voeding is de zalman 400watt, en die geeft al het benodigde stroom.Dan zal ik denk toch moeten terugclocken, ik kan het ook niet met een andere voeding proberen, want de pc's van mijn vrienden hebben niet zo'n hoge watt-voeding, en hier hebben we nog een pc met 250 watt.

@Daantjuh , jup die draait nog, hij blijft constant op het zelfde geluidsterkte draaien.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 13-02-2005 13:42 ]

• MeMoRy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08-05 16:42
Ik denk dat je niet teveel moet kloten... terugzenden naar de dealer/farbiek lijkt me een betere optie...

U vraagt, wij antwoorden.

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Verwijderd schreef op zondag 13 februari 2005 @ 10:13:
[...]

Ik ga niet terug klocken, stel dat er dan iets mis gaat, en dan heb ik geen garantie ofzo meer. Maar dit probleem krijg ik ook in een korte tijd.Het is wel raar dan, want anders zou elke keer de geheugen te warm worden? En dat fast write, zal ik wel ff gaan kijken of ie aanstaat of niet.
mis gaat :?
je klokt hem gewoon software matig terug hoor. daar gaat niets kapot aan.
en als je hem terugstuurd zien ze er ook niets van .

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

• Puppetmaster
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07:49
software-matig terugklokken zal je garantie niks doen hoor...

edit:
te traag... :/

[ Voor 23% gewijzigd door Puppetmaster op 13-02-2005 18:38 ]

It seems that males are allowed to exist after all, because they help females get rid of deleterious mutations...

Pagina: 1