Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Krul
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-01 11:08

Krul

Holodoc

Topicstarter
Ben van plan om een pda aan te schaffen (iPaq 2410) met 1 gig aan sd ram geheugen. Ik zal deze extra megabytes gaan gebruiken voor tomtom kaarten, mp3's en wat programma's als het interne geheugen niet voldoende is.

Levert het een grote winst op in snelheid als ik extra snel geheugen koop of is het verschil tussen deze twee niet of nauwelijks merkbaar voor de doeleinde waar ik het voor ga gebruiken?

• Gully
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-04-2022

Gully

Master Gully! (tm)

Voor mp3 en tomtom is het volgens mij niet echt noodzakelijk. Wel kan het makkelijk zijn bij het lezen en schrijven ernaar als je mp3 en bestanden erop zet.

GullyTM is protected by copyright laws since 1978.

• Krul

Krul

Holodoc

Topicstarter
Ja, als ik 1 gig met mp3 erop wil zetten ben ik zeker wel even bezig....

• Turismo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:51
Snel geheugen bij tomtom3 is wel wenselijk, anders gaat je tomtom zo achterlopen bij behoorlijk wat data, als er veel straten zijn.

En als die de route plant of opnieuw moet herberekenen is sneller geheugen ook wel lekker.

Je merkt het al als je tomtom3+map in het interne geheugen zet dat die razendsnel werkt dan en minder snel van geheugenkaart.

Gamebak Look Behind you, a Three Headed Monkey!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Snel geheugen is niet nuttig bij pda's. De beperkende factor is namelijk het apparaat dat ze beschrijft/leest. Een pda is vele malen langzamer dan de langzaamste geheugenkaart, dat snel geheugen gewoon echt helemaal niets uitmaakt. Ook bij het beschrijven via de pc merk je er niks van of je een langzame of snelle kaart hebt.
Snelle geheugenkaarten zijn van belang bij fotografie, waar de camera niet de beperkende factor is. Denk aan camera's in burst mode die elke seconde tientallen mb's moeten kunnen wegschrijven.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

• Krul

Krul

Holodoc

Topicstarter
Canaria schreef op zondag 13 februari 2005 @ 18:48:
Snel geheugen is niet nuttig bij pda's. De beperkende factor is namelijk het apparaat dat ze beschrijft/leest. Een pda is vele malen langzamer dan de langzaamste geheugenkaart, dat snel geheugen gewoon echt helemaal niets uitmaakt. Ook bij het beschrijven via de pc merk je er niks van of je een langzame of snelle kaart hebt.
Snelle geheugenkaarten zijn van belang bij fotografie, waar de camera niet de beperkende factor is. Denk aan camera's in burst mode die elke seconde tientallen mb's moeten kunnen wegschrijven.
Kijk hier heb ik wat aan, scheelt me toch weer zo'n 40 euri op een 1gieg kaartje.
Pagina: 1