Toon posts:

Probleem met nieuw RAM geheugen tijdens games

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo tweakers,
Afgelopen middag heb ik voor mijn PC een nieuw streepje RAM geheugen gekocht (PC2700 265 MB DDR RAM). Bij thuiskomst natuurlijk gelijk geplaatst om hem uit te proberen. Alles ging goed (opstarten ok, programma's als Winamp en Internet Explorer ok) totdat ik een, voor de videokaart zware, toepassing ging opstarten (een game in dit geval). Bij de beide games die ik probeerde (Rome: Total War en Soldier of Fortune 2) kreeg ik een CTD en een paar keer dat de hele computer opnieuw opstartte. In de korte tijd dat ik het beginscherm van beide games zag, zag ik dat de graphics verschrikkelijk lelijk waren en dat er constant rare flikkeringen in zaten (net alsof ik een hele slechte videokaart had). Er moet (lijkt mij) een probleem zijn tussen het nieuwe geheugen en de videokaart. Is er een oplossing voor?

System specs:
AMD Athlon 2400+
Windows XP SP2
265 MB DDR RAM
nVidia GeForce 4 MX (zonder on-board geheugen)

Als er iets mist in mijn uitleg zeg het maar dan zet ik het erbij.
Alvast bedankt!

• almar
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 24-04-2024
Ik wou zeggen mischien heb je met statische ladingen je geheugen van je gforce aangetast maar dat is er dus niet. Laat anders memtest een nachtje draaien om te kijken of het geheugen wel 100 procent is.

Verwijderd

Draai eens memtest, dan weet je iig of het geheugen brak is of niet :)

offtopic:
Spuit 11...

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 12-02-2005 19:59 ]

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

Standeman

Prutser 1e klasse

Hmm.. ik zou 'm niet eens testen met memtest, maar gewoon terugbrengen naar de winkel waar je 'm vandaan hebt en een andere vragen...

Heb je overigens al geprobeerd om je nieuwe reepje er weer uit te halen en dan nog 's die games te proberen en te kijken of er vershil is. Kan best zijn dat je je video-kaart een beetje gemold heb (kweet niet hoeveel ervaring je hebt met het opentrekken van je kast), maar dan merk je snel genoeg of het aan het reepje ligt of niet..

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Verwijderd

Probeer de reep eens in een ander slot, misschien is het slot waar je hem hebt ingedrukt niet helemaal fijn ;)

Verwijderd

Topicstarter
Ik had het RAM geheugen er al uit gehaald en de spellen weer geprobeert, en ze deden het weer prima. Maar laten we ervan uit gaan dat het reepje geheugen NIET kapot is. Het moet wel wat met het RAM te maken hebben, omdat de videokaart het geheugen van het RAM geheugen moet afhalen (als je begrijpt wat ik bedoel ;) )

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 12-02-2005 20:28 ]

Verwijderd

Topicstarter
@ vroegah

Ik heb maar 2 slots....

Verwijderd

Topicstarter
Tips anyone?

Verwijderd

Topicstarter
plz iemand

Verwijderd

Zo snel niet kicken, dat mag hier pas na 24 uur ;)

En draai eens memtest, zoals ik al eerder zei, dan weet je of het reepje goed is of niet :)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 12-02-2005 23:47 ]

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04-2025
Heb je nu al je geheugen getest met memtest86 of een ander tooltje ? Op de ubcd staan er verschillende.
Controleer de mem timings in je bios.
Wat ook kan is dat de twee dimms niet lekker samenwerken op je MB, misschien is één doublesided en de ander singlesided? Zie ook PMG FAQ

[ Voor 7% gewijzigd door Henk007 op 12-02-2005 23:53 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga nu wel bezig met de FAQ doorlezen en memtest draaien, maar wat ik wel opvallend vind is dat de PC de 512 MB gewoon ziet, het opstarten gaat nu veel sneller, het opstarten van toepassingen gaat veel sneller, maar hij steeds crasht bij een toepassing waarbij hij veel de videokaart belast.

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08:20

Korakal

Up up up!

Daarom kan nog steeds wel je geheugen defect zijn; stel dat het defect zit in in een 'hoger' gelegen bereik van je geheugen, dat dus pas wordt aangesproken als er daadwerkelijk veel geheugen nodig is, dan merk je het ook dán pas.

Verder wil ik je vragen om even Algemene gedragsregels (Netiquette) door te lezen; het is niet de bedoeling dat je meerdere reacties achter elkaar plaatst (als je de laatste bent en je wilt wat toevoegen gebruik je de edit-knop) en het kicken van je thread voor extra aandacht pas na minimaal 24 uur zonder reacties. Let daar ajb op.

Verwijderd

Topicstarter
Sorry, ben net nieuw ;)

Ik heb m'n nieuwe RAM d'r weer in gedaan en ik heb nog steeds hetzelfde probleem. Wat me nu opvalt is dat er soms rare flikkeringen of lijnen gewoon op de desktop komen. En het allerraarste is nu dat de computer als ik hem +/- een half uur aanheb automatisch opnieuw opstart :S

[ Voor 103% gewijzigd door Verwijderd op 13-02-2005 14:43 ]

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08:20

Korakal

Up up up!

Juist als je net nieuw bent heb je bij aanmelden een 'gelezen' gegeven voor de FAQ/gedragsregels, dus dan moet je ze ook weten :X

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ze er allebei uit gehaald (de nieuwe en de ouden) en de nieuwste er als enige ingestopt. Toen ik de computer wilde starten deed ie nog vreemder dan met allebei erin, het moet dus wel aan het geheugen liggen. Morgen ga ik hem terugbrengen en een nieuwe halen bij een andere winkel (waarvan ik bijna zeker weet dat ie het doet). Is wel 6 euri duurder....

Verwijderd

[qoute] Juist als je net nieuw bent heb je bij aanmelden een 'gelezen' gegeven voor de FAQ/gedragsregels, dus dan moet je ze ook weten [/qoute]

Net als iedereen altijd de license agreement leest als je iets installeert |:(
Pagina: 1