Toon posts:

[showcase]foto's van mijn poes

Pagina: 1
Acties:
  • 96 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
hoi, ik ben 14 jaar oud en sinds ik een digitale camera heb vind ik foto's maken steeds leuker, en ik lees al een tijdje de het Fotografie-forum.. ik heb hieronder twee foto's, en ik zou wel willen weten wat jullie ervan vinden... (daar kan ik van leren.. :) )

edit: ze zijn gemaakt met een Kodak Easyshare CX 7430

nr 1:
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/g.vries4/foto1.jpg

nr 2:
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/g.vries4/foto2.jpg

nr 3:
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/g.vries4/opmuur.jpg

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 12-02-2005 22:52 ]

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
ze zijn wat donker en lijken onscherp... dat heeft met elkaar te maken. Neem je kat van de zomer eens mee naar buiten en fotografeer 'm in de zon, dan is je foto lichter, en omdat je meer licht hebt krijg je ook minder kans op een bewogen foto. Daarnaast kan je diafragma verder dicht waardoor je minder kans hebt op 'focus fouten' die op deze korte afstand nog wel eens willen gebeuren zodat onscherpte problemen ook worden voorkomen.

• Pikkemans
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 27-12-2025
Ze zijn wel ongscherp. Probeer ze wat scherper te maken. en nog lichter

edit: sorry voor de dubbelzinnigheid :+

[ Voor 24% gewijzigd door Pikkemans op 12-02-2005 19:51 ]

• shameblaster
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-01 01:27

shameblaster

BB4E^Cons

Fotografie Policy
# Showcases van foto-series zijn toegestaan. Aangezien Fotografie tegenwoordig wat drukker is, zijn de eisen voor een [showcase] topic wat aangescherpt/uitgebreid:

- Minimale fotografische / originele kwaliteit, ze moeten 'showcasewaardig' zijn.
- Thumbs (max 575px breed) verplicht van max 100kb met link naar grote foto of origineel.
- Foto's nummeren!
- Minimaal 4 foto's, tot een max van 24.
- Beschrijving van locatie/onderwerp, en gebruikte camera/lens (lenzen).
- Hou rekening met minder snelle internetverbindingen van anderen: resize/compress/optimaliseer je foto's, ook de full size / originelen waarnaar gelinkt wordt vanaf de thumbs.

Showcases die niet voldoen aan de eisen zullen worden gesloten.

Cons:::BB4E

• Nielsracing
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 18-01 16:06
De titel deed me inderdaad wat anders vermoeden... 8)7
Ik vol verwachting meteen kijken....resultaat was op z'n zachts gezegd, verbazend :P Lijkt wel van Japanse afkomst (8>

• tkorrel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 06-05-2025
beetje teleurstellend ja :( , had toch een mooiere foto verwacht

• HunterPro
  • Niet online
tkorrel schreef op zaterdag 12 februari 2005 @ 21:01:
beetje teleurstellend ja :( , had toch een mooiere foto verwacht
dat is geen opbouwend commentaar.

• Richub
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:08
Hietahh, probeer je kat eens te volgen op een zonnige dag.
Als-ie lekker op de bank ligt, op de vensterbank gaat zitten, als je even met 'm gaat spelen en maak daar verschillende foto's van. Ook van verschillende standpunten.

De mooiste plaatjes kun je dan posten, let erop dat ze niet bewogen zijn, dit haalt een foto compleet omlaag!
Succes!

Edit:
Wat XanderH hieronder zegt kun je leren door veel te oefenen en foto's van anderen te bekijken.
Ook vind je in de Fotografie FAQ veel goeie tips.

[ Voor 20% gewijzigd door Richub op 12-02-2005 21:17 ]

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07:10
En naast het fototechnische commentaar over de scherpte en de belichting dat hierboven al gegeven is... ik vind je compositie ook niet echt bijzonder boeiend. Je ziet zo een deel van zijn kopje, ok, dat kan leuk zijn voor één foto maar ik zou er geen hele serie van gaan maken. Wat foto's waarop je hem van een andere kant ziet, en waar wat meer 'poes' op staat lijken mij nog wel leuk iig :)

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor jullie reacties hoor ..
ik had bij het maken van de fotos de camera op een boek gelegd en de zelfontspanner gebruikt, zodat ze niet bewogen zouden worden.. hoe kan het dan dat men hem toch bewogen vind???

edit: ze was aan het slapen :*)
edit2: morgen ga ik haar opnieuw fotograferen...

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 12-02-2005 22:49 ]

• shameblaster
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-01 01:27

shameblaster

BB4E^Cons

Doordat de kat niet stil zit :+

Cons:::BB4E

• breinonline
  • Laatst online: 05:57

breinonline

Are you afraid to be known?

Verwijderd schreef op zaterdag 12 februari 2005 @ 22:31:
bedankt voor jullie reacties hoor ..
ik had bij het maken van de fotos de camera op een boek gelegd en de zelfontspanner gebruikt, zodat ze niet bewogen zouden worden.. hoe kan het dan dat men hem toch bewogen vind???
Dan heeft je poes dus niet lang genoeg stil gezeten. Bewogen foto's kunnen komen door beweging van de fotograaf, maar dat had je met de zelfontspanner uitgesloten, óf door bewegen van het onderwerp. Met meer ligt kan je een snellere sluitertijd gebruiken waardoor de kans op bewegen van het onderwerp weer af neemt. Zoals iedereen hierboven zegt: doe de shoot nog eens over op een zonnige dag of buiten.

ik tik weer eens niet snel genoeg :/
en MicDis ook niet :D

[ Voor 7% gewijzigd door breinonline op 12-02-2005 22:36 ]

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

• Micha
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
grrr boos op breinonline

[ Voor 171% gewijzigd door Micha op 12-02-2005 22:36 ]

• HunterPro
  • Niet online
een poes ademt. Op dat moment bewegen haar wangen en dus haar snorharen mee.En waarin zie je de meeste beweging? Juist, daarin.

En katten slapen over het algemeen niet met de ogen open :P (en katten slapen sowieso niet met baasjes die een boek ernaast leggen en druk met hun cam zijn :+)

[ Voor 40% gewijzigd door HunterPro op 13-02-2005 00:49 ]

• wiewatwaar
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-01 09:22

wiewatwaar

whatever

Katten zijn door de egale vacht heel moeilijk vast te leggen. Zeker met een automatische camera. Het autofocus heeft vaak te weinig houvast. Door de vacht verdwijnt veel schaduwwerking waardoor de vorm onduidelijk wordt. Zeker zwarte katten zijn lastig. Ik ken de mogelijkheden van je camera niet maar probeer eerst eens alleen de ogen goed vastgelegd te krijgen. Zorg voor voldoende licht. Niet flitsen. Dat geeft nooit een fraai resultaat. Een plekje in de zon of zo. Een diafragma van 4 of 5.6 is genoeg en vanwege de vacht twee stops sneller belichten dan de automaat aangeeft. De kat is immers veel donkerder dan het lichtgrijs dat de camera overal van wil maken. Vandaar af kan je dan verder gaan corrigeren. Succes.

Fotoalbum: https://jp.vroemen.eu

Verwijderd

Ik ben niet echt een expert maar 'k denk dat wiewatwaar volledig gelijk heeft.
Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/jerryr/DSCF2571.jpg

Heb hier een foto van onze kat getrokken. Flitsen is inderdaad geen optie , wat ik wel zou aanraden is trekken op statief =volledig stil, en de camera uit automatisch halen en daar een beetje spelen met de settings. (eerst de kat die slaapt, hoe moeilijk het ook is want een bewegende lens is zo een leuk speeltje voor die beestjes.)

• Justawitte
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
^^ super

• FaceDown
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 25-12-2025

FaceDown

Storende factor.

Een klein beetje offtopic maar ik zat wat met je (gave) foto te spelen; was net een beetje aan het oefenen met een crossprocessing-action in PS en dit kwam eruit (vond het wel leuk om even te delen):

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/m.adriaans4/kat.jpg

Groetjes, FaceDown.

Verwijderd

cool

• Mercarra
  • Laatst online: 21:16
Beetje chemisch groen zo he? Vond het origineel beter. In principe is de plaat al prima, misschien dat er meer tekening in het zwart kan worden gebracht met PS. De foto's van de TS vind ik matig, met name de 3e foto is onder de maat. Zo'n flitsfoto is gewoonweg niet mooi.

Canon EOS 6D / Samyang 14mm f/2.8 / 17-40mm f/4.0 / 35mm f/1.4 / 50mm f/1.4 / 85mm f/1.8 / 70-200mm f/4 IS mercarra.nl

• Nietzman
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15-01 12:41

Nietzman

Woei!

Sorry, maar ik vind het niets. Het zijn echt van die standaard kat-kiekjes, en imo zijn ze niet echt showcasewaardig.

• abrakadaver
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-01-2021
bah wat groen

Fujifilm X100F, Olympus OM, Rolleiflex, Canon EOS

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-12-2025

Remy

I usually get 100% accuracy

hietahh, het is jammer maar helaas, maar deze gaat dicht: dit showcasetopic is niet op niveau van wat er tegenwoordig verwacht wordt van [showcase]topics in FG :) Zoals shameblaster al post schort het aan een paar onderdelen van je showcase, wat precies kan je zien in Fotografie Policy bij het onderdeel over showcases. Niet getreurd: met wat creatieve inspanning en beter licht zal je vast leukere / mooiere foto's kunnen maken die wèl een plaats hier verdienen in een nieuw showcasetopic. Succes! :)

LinkedIn
Instagram

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.