Kloppen deze temperaturen?

Pagina: 1
Acties:

• Dannydekr
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 07-08 23:34
ik heb sinds kort nieuwe pc,

3500+ socket 939 met een Zalman 7000-CU
Bij het programma "Motherboard monitor 5" staat zowel de CPU als de Case temp,

Wat er ook gebeuerd mijn CPU komt niet boven de 40 graden en is meestal 31, als ik een spel speel word die meestal 35...en mijn case tussen de 15 en 21, ik heb ook HMONTIOR geprobeerd en ook daar staat die constant op 30/32.

Denken jullie dat dit klopt, of is dit programma niet goed want ik lees overal dat ze tussen de 40 en 60 worden tijdens spellen etc...

Those who surrender freedom for security will not have, nor do they deserve, either one.

Verwijderd

Staan de temps ook zo in het BIOS-menu?

Misschien heb je brakke sensors, of je hebt gewoon goede temps :)

• 0fbe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:22
Wat voor moederbord heb je?>

• Swerfer
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-08 17:37

Swerfer

Hmm...

Case tussen de 15 en 21 graden kan, maar dan kan de (huis-)kamer temperatuur nooit hoger liggen op dat moment. Anders zou je namelijk een koelkast hebben... Dus als de case 15 graden is, terwijl de kamertemp een stukje hoger ligt, dan staat of de kachel net aan, of de case temperatuur wordt niet goed weergegeven...

De overige temperaturen, tja, 35 graden voor de cpu als max... Lijkt me ook sterk.

edit:
Lees je de cpu temperatuur wel op het goede moment af? Als namelijk de cpu niet meer rond de 90% draait, maar onder de 10% terwijl je meet, dan is de temperatuur allang weer gezakt. Draai eens een cpu-stress-tester, en meet dan de temperatuur van je cpu eens bij 100% belasting...

[ Voor 28% gewijzigd door Swerfer op 12-02-2005 19:46 ]

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

• Dannydekr
ik heb net ff in de bios gekeken, daar stond dat men CPU 42 graden was..Dit was na het spelen van Doom3, althans, ik was gestopt met spelen na 30min, ging naar deze topic en heb direct gekeken. Maar welke tool is het beste om CPU temps te meten?
en waar haal ik een stress test vandaan

ik heb een A8V Deluxe van ASUS.

Those who surrender freedom for security will not have, nor do they deserve, either one.

• Yofresh
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11:30
Nou, door het bijvoorbeeld tegelijk te draaien als dat je een benchmark als 3dmark03 draait, das genoeg stress :)

"Aliena vitia in oculis habemus, a tergo nostra sunt", Seneca

• Dannydekr
maar waarom zegt motherboardmonitor 35graden en men bios 42 :)...trouwens, in motherboard monitor is men HDD 40graden, misschien omgedraaid? ik snap er echt niets meer van..

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04-2025
Deze temps zijn normaal, tenminste mijn 3500+ (winchester) zit ook tussen 30 oC(idle) en 40 oC (stressed), met een boxed koeler. Niet overclocked en kamertemp rond 20 graden. Temp uitlezen kan ook met Speedfan of CBI
Wel een Enermax 718 case met 2* 120mm fans en windtunnel :P

[ Voor 29% gewijzigd door Henk007 op 12-02-2005 21:10 ]

• angerfist-yentl
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11:46

angerfist-yentl

vake bei te bange!

ik zal eens kijken naar mijn temp's

[ Voor 81% gewijzigd door angerfist-yentl op 14-02-2005 00:18 ]

Vake bei te bange

• Cassius
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Weet je in het begin zou je nog zeggen dat de Asus sensors weer eens beetje gek aan het doen waren (smartdoctor |:( ) maar je hebt waarschijnlijk gewoon een winchester en die dingen worden gewoon niet erg warm, gelukkig. Veel plezier met je systeem en je er niet te druk over maken :) .

De meeste mensen deugen!

• sjirafje
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09-08 17:16

sjirafje

No inspirational quotes here

ATM geeft mijn case bij mijn cpu 32.7 graden aan en asus pc probe geeft 34 graden aan. En omdat dit 2 verschillende sensors zijn en de waarden elkaar niet echt ontlopen ga ik er van uit dat dit wel ongeveer zal kloppen. Dus die temperaturen van jou kunnen best wel eens kloppen.
Ik heb btw een 939 3000+ winnie en hij word max zo'n 42 graden.
Mijn HD (maxtor 200gb sata) is trouwens zo'n 42 graden (word zo'n 46 max) dus die verhoogt de case temp waarschijnlijk aanzienlijk.

Rodriguez has the heart of a gentleman. I don't know where he got it, but it's disgusting. - Quinn

• Dannydekr
ok, ik heb nu ASUS Probe, en deze geeft hetzelfde aan dan in de bios.

ik heb nog niets stressed en gedaan en hij staat nu op 30 graden...
mobo is op dit moment 24graden.

dus, eindelijk duidelijkheid.. :)

Idle 30/33 stressed 40
Fan is 2556 rpm

• MeMoRy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08-05 16:42
Heb je bij Motherboard monitor je moederboard uit een lijst geselecteerd? MBM ondersteund namelijk meerdere temperatuursensoren. Moet je instellen. De MBM pagina schrijft voor jouw moederbord voor:

code:
1
2
Board                                  Sensor Chip     Case Sensor  CPU Sensor
A8V Deluxe Wireless Edition  W83627THF-A  Winbond 3     Winbond 1

Misschien doet hij het dan goed.

U vraagt, wij antwoorden.

• Dannydekr
ja, had ik gedaan...

in het begin van het programma vroeg die erom.
Maar, ik gebruik gewoon Asus probe..deze werkt tenminste..

• Hollanda
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12:47
Ikzelf heb een 3400+ icm een Chaintech ZNF3-250 Zenith in een Antec Sonata kast met zeer goede airflow (Zalman koeler op CPU en videokaart + 2 120 mm casefans van Antec).

CPU wordt stressed zo'n 48 graden en idle ongeveer 32 graden. Moederbord rond de 30 graden en Harde schijven rond de 30 graden. Dit alles gemeten met Speedfan. Jouw temps zijn dus redelijk normaal, komen (helaas) alleen niet overeen met die je BIOS uitleest. Toch maar eens een ander progje proberen.

Verwijderd

Ik heb de vraag, waarmee jullie de temperaturen doen opmeten ??

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 13 februari 2005 @ 16:34:
Ik heb de vraag, waarmee jullie de temperaturen doen opmeten ??
ik gebruik hier zelf speedfan voor :)

• Drawer
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Ik gebruik hier ook Speedfan voor. Lekker simpel programma, doet wat het moet doen en niet meer. Kost ook een stuk minder kracht van je pc als SiSoft Sandra ofzo. :)

• angerfist-yentl
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11:46

angerfist-yentl

vake bei te bange!

nou ik heb een asus a8v ,3000+ 64 bits s939 met de artic 64 freezer ultra en mijn temp's zijn 24 graden idle en 30 graden stresed
tja en er zit maar 1 case fan in

zie de link hier onder voor mijn spec's

Vake bei te bange

Pagina: 1