[Portforwarding]Probleem met Sitecom 214

Pagina: 1
Acties:
  • 103 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Aight!
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 05-05 20:34

Aight!

'A toy robot...'

Topicstarter
Mijn probleem is dus als volgt.
Zo komt onze Adsl binnen:

-->Adsl-->Router-->hub-->verschillende pc's
Waarbij aan de router nog een andere pc zit. Allemaal met een automatisch ip adres. Nu had ik al gekeken op www.portforward.com hoe het moest. Ik dat gedaan, en dus alleen op mijn eigen pc een statisch ip gegeven. Maar dan heb ik helaas geen internet meer.Als ik dan een automatisch ip geeft dan doet hij het weer wel.

Kan ik dus in mijn router instellen dat de poort 6881 altijd open is?
Of moet ik dus mijn hele netwerk omgooien en iedereen een statisch ip geven?

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

Als ik jou was zou ik de FAQ en handleiding van je router eens doorlezen want ik heb het idee dat je er echt helemaal niks van snapt B)

even vanuitgaande dat je router ook modem is:

1/ Je moet in je router (DHCP) opgegeven dat de gewenste PC een statisch=vast IP adres krijgt, zodat deze niet opeens een andere toegewezen krijgt (verlopen lease). Ik je PC hoef jke niks te veranderen, dynamisch op de PC kan tenslotte erg statisch blijken als de router hem geen ander IP geeeft :)

2/ Poort 6881 moet niet open maar geforward worden naar je PC. Dit houd in dat inkomend verkeer naar jouw router(extern IP) op de juist PC(intern IP) terecht komt waar de software draait.

• Aight!

Aight!

'A toy robot...'

Topicstarter
Ik had het een beetje fout geformuleerd.

Maar iemand anders zei dat het ook mede door mijn hub kwam, is namelijk nog een oude 5 jaar geleden gekocht :P. En dat ik dus een switch moest kopen.

Ik kan mijn pc wel een statisch ip geven, dan heb ik nog internet, maar zodra ik poort 6881 forward. precies zoals www.portforwarding.com zegt, stap voor stap dat gedaan.
Heb ik geen internet meer.

Verwijderd

knijp je mss in je routerinstellingen alle andere poorten af, als je opgeeft dat je 6881 doorlaat...?

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

je moet ook je handleiding raadplegen, niet un een of andere vage site ;)

Maar wat is jouw defenitie van geen internet meer dan? Enkel een port forward regeltje aanmaken kan daar hoe dan ook weinig op beinvloeden. Laat anders ook eens zien hoe je dit doet(screenshot ofzo), gebruik ook geen vage site maar gewoon je handleiding!

• Aight!

Aight!

'A toy robot...'

Topicstarter
Handleiding staat helaas alleen van het installeren, niet met poorten forwarden.

Eerst maak ik connectie met mijn router, vul password in, etc.
Dan ga ik hier naar toe:
Afbeeldingslocatie: http://img108.exs.cx/img108/811/router27mt.th.jpg

Vul ik mijn statisch ip in.Sla ik het op,flash ik de router en restart de router.

[ Voor 3% gewijzigd door Aight! op 13-02-2005 19:58 ]

• Aight!

Aight!

'A toy robot...'

Topicstarter
Shit, ik had aan iemand anders gevraagd wat ik ook kon doen. Hij zei dat ik mijn DNS server moets aanpassen, had ik het dus op auto en dat ik zelf kon kiezen gezet. Toen deed hij helemaal niks meer. Dus ik dacht toen, weet je wat reset hem ff, en ja hoor nu is hij waarschijnlijk door gebrand.

Kom namelijk niet meer in de router, niet via het adres 192.168.1.254 en niet via de Utility om het de flashen naar de juiste instellingen, geeft steeds een fout, could not connect to router, no respons.

Rare is ik kan hem wel pingen, lan doet het ook, heb zowel via USB als via UTP op de pc aangesloten. Lampjes branden allemaal goed, maar steeds die fout heleas.
Dat wordt dus mooi morgen een nieuwe halen :(

Verwijderd

Aight! schreef op zaterdag 12 februari 2005 @ 19:27:
Mijn probleem is dus als volgt.
Zo komt onze Adsl binnen:

-->Adsl-->Router-->hub-->verschillende pc's
Waarbij aan de router nog een andere pc zit. Allemaal met een automatisch ip adres. Nu had ik al gekeken op www.portforward.com hoe het moest. Ik dat gedaan, en dus alleen op mijn eigen pc een statisch ip gegeven. Maar dan heb ik helaas geen internet meer.Als ik dan een automatisch ip geeft dan doet hij het weer wel.

Kan ik dus in mijn router instellen dat de poort 6881 altijd open is?
Of moet ik dus mijn hele netwerk omgooien en iedereen een statisch ip geven?
Waarom wil je in hemelsnaam nog een hub achter je router hebben? Je router deelt al ADSL over andere pc's dus waarom nog die hub? verder is poort 6881 de meest gebruikelijke voor downloads (hoofdszakelijk Torrents) PortFOrwarding vind je vaak onder NAT in de software van je router. Als je dat niet hebt, moet je even kijken of firmwareupgrading een oplossing is.

• Aight!

Aight!

'A toy robot...'

Topicstarter
Omdat er meerdere pc's zijn de router staat beneden naast een andere pc.
Een utp kabeltje naar boven in de uplink van de hub en daar zitten weer 3 andere pc's aan.
Anders moest ik 3 kabeltje leggen.
Pagina: 1