Nieuwe 200gb WD schijf stuk? (Blauw scherm ntfs.sys)

Pagina: 1
Acties:

• DaOverclocker
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-01 12:05

DaOverclocker

Overclocker for life...

Topicstarter
Ik heb een vaag probleem:

Ik heb hier een pc (2500+,Nforce2 MSI, 1024mbpc3200, WinXpProf sp2, 80gb hd), waarvan de hd wat vol werd.
Nieuwe hardeschijf aangeschaft 200Gb Western Digital PATA. (WD2000)
Hardeschijf erbij ingedaan, met Ghost de oude hd gelopierd naar de nieuwe hd.
Oude hardeschijf eruit, en klaar. Windows draaide als een zonnetje. Hebb meerdere malen gereboot, maar niets aan de hand.
Tot ineens de computer reboot, vervolgens windows gaat opstarten maar vlak voor het login scherm weer reboot. Hij raakt dan dus in een loop.
Als ik opstart met de optie dat hij het bij een fout niet meteen reboot, zie ik een blauw scherm met ntfs.sys error.
Er is dus iets mis.
Ik heb daarna alles losgehaald uit de pc, bios gereset. Maakt niets uit.
Het probleem ligt dus echt bij de hardeschijf.
Vervolgens dacht ik, misschien opnieuw windows installen.
Maar na het booten vanaf cd windows cd en het drukken op f3 voor doorgaan met nieuwe winodows instalatie, krijg ik dezelfde foutmelding. Ik heb dus nog niet eens opgegeven waar windows geinstaleerd moet worden. Ook de oude windows instalite herstellen wil ook niet, voordat ik in de console kom alweer een blauw scherm.
vervolgens hd uit de pc gehaald, bij andere pc ingeplaats. Deze pc krijg vervolgens weer een blauw scherm bij het opstarten.
Vervolgens hd in een USB behuizing geplaats en aangesloten op een weer andere pc. Windows herkent de hd, vind een aantal schijfstations, ik kan nog net de namen zien van partitties, maar vervolgens krijgt ook deze pc een blauwscherm. weer met de melding over ntfs.sys.
Nou is de schijf blijkbaar goed kapot, en mijn ideeën om het probleem op te lossen zijn op. Behalve dat ik de hd terug breng naar de winkel en een nieuwe vraag, maar dan ben ik al mijn data kwijt.
IS hier enige herkenning? mischien een oplossing, of tip?
Of is de hardeschijf echt stuk zodat ie maar terug kan?

Ik wou eigenlijk gewoon chkdsk /f erover hen laten lopen om misschien de fout te repareren, maar aangezien ik dus met geen mogelijkheid op de hardeschijf meer kom...

systeem specs

• siepeltjuh
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Hardeschijf erbij ingedaan, met Ghost de oude hd gelopierd naar de nieuwe hd.
Lijkt me duidelijk oude HD terug zetten....

Heb je die al verkocht of weggedaan PECH. Voorda tje met dat soort dingen bezig gaat moet je ALTIJD een backup maken van velangrijk spul.

Heb je de oude nog wel, maar is die al geformateerd, dan kun j emet wat tools dat ongedaan maken en aardig wat files recoveren.
Google is your friend.

Can`t live without the mods

• Liam
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-12-2023

Liam

Wat nou 1 proc is genoeg.. :P

Tip#1 OM FAQ / Beleid
Lees dat eens door en download de WD tool en testen maar.
Als die met de mededeling komt dat je schijf kaduuk is, dan is ie dat ook. En ja, dan ben je je data kwijt (tenzij je nog een ghost hebt, die kan je dan natuurlijk weer rustig op een andere schijf zetten zoals je nu ook gedaan hebt, alleen ben je dan wel een deel van je data kwijt).
Suc6

[ Voor 7% gewijzigd door Liam op 12-02-2005 20:36 ]

If it bleeds, we can kill it!! |Werkbak specs|CCNP, bezig met Master.

• d-super
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:46
Ik heb hetzelfde gehad met een Maxtor 120GB harddisk, bleek dat de partitietabel zwaar corrupt was. Ik had dit ook gekregen na het terugzetten van een ghost image. (toeval?) Ik heb toen de harddisk in een andere pc gehangen en na verschillende pogingen is het toen toch gelukt om er met ghost een image van te maken. Ik heb toen de image op een andere harddisk laten extracten en zo een groot gedeelte van mijn data veilig kunnen stellen.
De Maxtor heb ik daarna met debug hersteld en draait nu weer gewoon in mijn systeem zonder problemen. Sinds die tijd maak ik images met Acronis en heb ik geen problemen meer gehad.Ik weet dus niet zeker of het aan ghost heeft gelegen maar ik gok dat niet meer.

Citroën DSuper-bjr 1972-5 bak-108pk-Citroën C4 1.2 Hybrid 136 Max bjr 2024