Printer van buiten benaderen bij E-tech router printerserver

Pagina: 1
Acties:

• arjandijk162
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:45
Ik ben vandaag de stad in geweest voor een Asus Wl500g, deze was nergens te krijgen. Het einge doel was eigenlijk om een printer toe te kunnen voegen aan het netwerk. Printerservers waren ook erg moeilijk te vinden dus uiteindelijk heb ik een bedrade router met ingebouwde printerserver gekocht namelijk de:

Etech rtpr01 router with printerserver

. Omdat hier in het netwerk al een router aanwezig is en ik er niet nog een wil toevoegen wil ik dit apparaat alleen als printerserver gebruiken. Het is me al gelukt af te drukken via het netwerk met een computer aan de switchpoort van de router en de internetverbinding in de WANpoort. Ook is het me al gelukt de interfave aan te spreken vanaf het netwerk (vanbuiten de router dus) maar ik kan niet afdrukken vanaf het netwerk naar de "wan"poort. Is dit product daar niet geschikt voor of ben ik iets vergeten in te stellen.]

ps: de printer die aan de router hangt is een Brother MFC-9880

[ Voor 3% gewijzigd door arjandijk162 op 12-02-2005 18:52 ]

• arjandijk162
*Kickje

Printerserver moet dus van buiten de router benaderbaar zijn, maar hoe?

• nautaonline
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18:37
Gewoon de DHCP enz functie uitschakelen op de router, en de kabel naar je andere router in een van de lan poortjes prikken, dan werkt het gewoon, (wel evt deze nieuwe router een ander IP adres geven.)

• Taab
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22:35
ik was van de zomer op een lan (gwn bij n vriend van me :) ). En we wilden dus een router aan een router koppelen. En dit bleek dus niet met een gewone kabel te kunnen maar met een "Cros" cable (weet niet mr precies hoe het heet maar ik geloof zo :) )

Ik weet niet cker of dit jou probleem oplost.. Maar ik had het gevoel dat het een vergelijkbaar probleem is. Ik hoop dat ik je een beetje verder heb geholpen.

Of ik begrijp je probleem verkeerd :X

[ Voor 7% gewijzigd door Taab op 13-02-2005 19:18 ]

• jelvank
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 06-03-2025
arjandijk schreef op zondag 13 februari 2005 @ 19:10:
Printerserver moet dus van buiten de router benaderbaar zijn, maar hoe?
Welke router? De router die je al had of die ingebouwde router?

• arjandijk162
Ik wil de printserver in de nieuwe router van buiten benaderen, dus vanuit het netwerk dat er reeds ligt. Ik ga eens kijken of ik het aan de praat krijg, maar zit toch sterk te denken aan een asus wl500g, omdat deze ook nog draadloos netwerk aan het huis toevoegd, ook niet gek dacht ik zo, en hiermee zou het zeker wel moeten kunnen
Pagina: 1