[MOBO] Extra 4-pin stekker wil niet lekker aansluiten

Pagina: 1
Acties:
  • 190 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Cocona
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 07-08 16:10
Ik zit met een probleem, ik heb al geruime tijd een nieuw moederbord, MSI K7N2 delta 2 LSR. Op dat moederbord zit een extra 4-pin voedingsconnector. Deze moet ik wel aansluiten anders start men pc niet. Geen probleem, mijn voeding geeft zo een stekker en kan er gerust op.

Maar dat is het juist. Ik krijg die stekker er langs geen kanten goed op. Ik kan de stekker erop steken, maar hij wil maar niet over dat lipje gaan. Ik heb al zo hard zitten duwen op dat ding dat mijn moederbord serieus doorbuigd. En ja ik weet wel hoe het erop moet.

effe een plaatje: Afbeeldingslocatie: http://img93.exs.cx/img93/6708/img2108medium3rf.jpgThanks to ImageShack for Free Image Hosting

Nu zoals je ziet, zit ie er gewoon op, maar niet over het lipje en heb ik er een stukje plakband over gedaan. Niet ideaal dus, want stel dat de stekker loskomt...

Nu heb ik al gemaild naar de winkel vanwaar ik het moederbord heb gehaald en ik mag het gerust rma'en, maar daar heb ik geen zin in. Ik zie het niet zitten om 2 weken zonder pc te zitten.

Nu heb ik al geprobeerd om die buisjes in de stekker wat te verbreden zodat ie dan mss over het lipje wil gaan, maar dat ging ook niet. Heb dus echt wel alles geprobeert om dat ding er goed op te krijgen.

Ik heb natuurlijk zitten zoeken op het forum van MSI zelf, maar daar niets gevonden, GoT bracht ook al niets op en het moederbord opsturen wil ik liever niet doen.

Dus: weten jullie soms geen oplossing? Zonder die stekker kan ik echt niet opstarten met mijn pc.

BTW: met een andere voeding, die ook een extra 4-pin stekker had, kreeg ik ook die stekker niet over dat lipje. Het probleem ligt dus echt wel aan die connector op het mobo zelf.

Specs: http://specs.tweak.to/9454

• siepeltjuh
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Die hoef je toch niet te RMA-en ...
Die kan de winkel gewoon omruilen onder garantie.
Ze pakken een nieuwe doos. pakken het nieuwe mobo eruit geven die aan jou... Jij geeft je oude aan hun zei stoppen die aan in de nieuwe doos.
Nieuwe doos richting RMA.

Abit blij omdat alles compleet is.
Jij blij dat alles direct is omgeruild.
Winkel blij want die krijgen spiksplinternieuw bord. En hebben tevreden klant.

Can`t live without the mods

• Lenzzz
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 24-02-2025
klopt niet echt volgens mij.

Gewoon terug brengen

Productie fout

• Cocona
daar heb ik nu eigenlijk geen zin. Daarom vroeg ik ook of er geen andere manier is of mss dat sommige dat ook hadden en een oplossing hebben.

Winkel zit in nederland en ik woon in belgie dus ik zou zeker 30euro kosten betalen om het te verzenden met taxipost.

en btw siepeltjuh:het is een MSI ;)

• siepeltjuh
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Ok MSI...

Als je geen zin hebt om hem om te ruilen dan kom je niet ver nee.

30 euro is altijd nog beter dan een kapot moederboord door kortsluiting ofzo.(wie weet wat hij meeneemt, 12v lijn zit door heel je pc)

je zou kunnen proberen om het plastic er nog verder af te halen/wijder te maken, maar of dat goed gaat werken en of dat veilig is?

Van dat warme lijm uit een lijmpistool werkt ook prima bij dit soort problemen. Het isoleert en is stevig genoeg hiervoor.

Can`t live without the mods

• Cocona
ja, maar als ik dan ooit es de voeding moet eruit halen ofzo dan sta ik daar wel |:( ( wat de regeling betreft met lijmpistool)

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Weet je trouwens zeker dat het aan je mobo ligt en niet dat het stekkertje van de voeding gewoon niet goed is.
En anders zou ik het ding gewoon RMAen, tijdelijk even op een andere bak werken zal toch niet zo'n probleem zijn.

• Archimond
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09-08 21:09

Archimond

Lopende Helpdesk

Je kan ook de lipje een beetje bijschuren of voorzichtig bijzagen en zo ook bij de stekker lipje.

Je kan ook nog allebei de lipjes gewoon eraf zagen en dan de kabel van de stekker ergens laten klemmen zodat die er heel moeilijk eruit kan vallen.

• Cocona
hmm ik denk dat ik es ga proberen om het wat af te vijlen ofzo. Zit natuurlijk wel op een ambetante plaats op het moederbord :(

Morgen eens proberen, zal dan wel laten weten of het gelukt is of niet

@Terw_Dan: ik begin nu eigenlijk wel te twijfelen, maar ik denk toch dat het mijn moederbord is aangezien ik van een andere voeding ook die extra stekker niet kon vastklipsen op het moederbord.

[ Voor 33% gewijzigd door Cocona op 12-02-2005 23:20 ]

• Cocona
ok, afvijlen is geen optie, kan er namelijk niet aan. op het mobo zitten dingen in de weg en op de connector zelf is het ook al niet mogelijk. Ik heb trws zulk fijn gereedschap niet ;(

Ik wil nu proberen om de draden in de connector los te doen zodat ik juist de draden overheb en dan es proberen om de draden te verbinden met die connector. Hopelijk begrijpen jullie wat ik bedoel? Je hebt dat wit plastiek met het lipje erop op de stekker, wel dat plastiek wil ik weglaten zodat ik alleen de rest over heb. Het enige probleem is nu dat ik dat plastiek er niet afkrijg. Ik weet dat je binnen per draad 2 van die pinnetjes naar binnen moet plooien om dan de draad eruit te krijgen, maar nogmaals, bijna niet mogelijk, ga straks effe proberen met een naald ofzo.

Maar ik denk dus nog altijd dat het wel aan het moederbord ligt. Maar heb nu echt geen zin om weer kosten te maken en dat ding op te sturen. Wil namelijk geen geld meer aan uithangen alhoewel ik toch nog een grotere hd zou willen kopen. Ga volgend jaar multimedia & communicatie technologie studeren en ga een laptop aankopen, drm dat ik er nu geen kosten meer wil insteken.

EDIT: is opgelost. Op het moederbord zaten dus die pinnen in de connector. 1 er van was zo een beetje raar van vorm, er stak namelijk iets uit in die connector, dus heb ik een platte schroevendraaier gepakt die er juist in kon en er een tamelijk lichtje tik opgegeven, op de schroevendraaier. Dat stukje brak af en toen maar geprobeert. Zat eerst nog wat spanning op maar klikte direct verder. Enja nu zit hij er mooi op, pc startte zonder problemen op :) ikke blij, want nu moet ik geen kosten meer doen EN werkt het nu goed.

Toch allemaal bedankt voor jullie hulp :)

[ Voor 21% gewijzigd door Cocona op 13-02-2005 14:33 . Reden: Oplossing gevonden ]

Pagina: 1