Ik heb sinds kort internet en2 pc's. Nu wil ik graag pc1 gebruiken voor het type werk van school, surfen, downloaden hier en daar, op deze pc komt nu ook het internet binnen, draadloos wel te verstaan via een linksys router (+nic van linksys, prima bereik en beveiligd). Nu wil graag via een gigalan kaarte naar pc 2 een verbinding leggen, dmv een crosskabel dan wel neem ik aan. Waarom niet via de router, omdat het dan 100mb is, ik wil graag gigalan proberen.
In pc1 zitten dus 2 nics. 1 draadloze en 1 pci gigalan. Hoe moet ik deze nu configureren zodat pc 2 via pc 1 op internet kan en zo online kan gamen, snel bestanden overzetten etc....
Ik heb begrepen dat het iets met een bepaalde ip range te maken heeft of een subnetmasker, maar daar gaan de lampjes ook langzaam uit bij mij. Dacht dat een subnet altijd t zelfde was voor thuisnetwerk. En dan nog iets met een gateway..??
Beide pc's zijn overigens voorzien van WinXP prof sp1.
In pc1 zitten dus 2 nics. 1 draadloze en 1 pci gigalan. Hoe moet ik deze nu configureren zodat pc 2 via pc 1 op internet kan en zo online kan gamen, snel bestanden overzetten etc....
Ik heb begrepen dat het iets met een bepaalde ip range te maken heeft of een subnetmasker, maar daar gaan de lampjes ook langzaam uit bij mij. Dacht dat een subnet altijd t zelfde was voor thuisnetwerk. En dan nog iets met een gateway..??
Beide pc's zijn overigens voorzien van WinXP prof sp1.