GTA: Vice City hangt vast!

Pagina: 1
Acties:

• Cameraman
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 20-03-2020
Gisteren Vice City gekocht voor PC, leuke addition voor m'n collectie, dacht ik zo. Nou perfect gespeeld tot deze middag rond drie uur: de stroom viel ineens uit. Het duurde maar een seconde, maar m'n computer deed wel een reboot. Nou ja, dacht ik, er zal wel niks aan de hand zijn. Maar nee: elke keer als ik het spel opstart, krijg ik een blauw scherm na de intro-filmpjes. Ik heb al een aantal dingen geprobeerd, waaronder het spel opnieuw installeren. De reboots helpen niet zoveel, elke keer hetzelfde liedje blauwe scherm.
Ik denk overigens niet dat de informatie op het blauwe scherm me zal helpen, want m'n 3D-kaart werkt nog prima, zo bewees Medal of Honor. En niet genoeg vrije ruimte lijkt me ook sterk: 127Gb lijkt me wel genoeg voor een spel van twee jaar.
Boehoe... En ik was nog wel zo ver... :'(

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18-09 17:39

swampy

Coconut + Swallow = ?

Her Installeren....

Je safegames staan onder je eigen profiel opgeslagen dus overleven her-installaties met gemak!

There is no place like ::1

• Cameraman
Ik citeer mezelf niet graag, maar...
Cameraman schreef op zaterdag 12 februari 2005 @ 18:39:
...Ik heb al een aantal dingen geprobeerd, waaronder het spel opnieuw installeren...

• ^Ripper
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20-07 16:49
Doe eens een schijfcontrole op station C en/of op de drive waar het spel staat.
Leeg eens de "temp" dir op "c:\windows\temp" en "c:\Documents and Settings\---Gebruiker--\Local Settings\Temp"
Uninstall het spel eens en kijk of de directory ook echt ge-delete wordt.
Delete de savegames eens als die in een andere directory staan "Mijn documenten ergens?"
Herinstalleer het spel eens in een andere directory (wil nog wel eens helpen)
!!!Voor de gevorderde gebruiker!!!
Delete de registry keys voor dit spel via "Regedit"
HKEY_CURRENT_USER -> Software -> Naam van spel/Naam van uitgever
HKEY_LOCAL_MACHINE -> Software -> Naam van spel/Naam van uitgever

Je zegt zelf dat andere spellen het nog doen, dus videokaart driver/ etc zullen wel ok zijn.
Suc6

[ Voor 21% gewijzigd door ^Ripper op 12-02-2005 18:59 ]

• Cameraman
Ben nu bezig met het installeren in een nieuwe directory. Ben geen gevorderde gebruiker, dus ik denk dat ik dat regedit maar beter uit m'n hoofd kan laten.

EDIT:
Hij doet het weer, althans ik zit in het menu. Ik ga er van uit dat hij nu naar behoren werkt, al zal ik helemaal opnieuw moeten beginnen. Oh well, het begin was sowieso al leuker. _/-\o_

[ Voor 41% gewijzigd door Cameraman op 12-02-2005 19:20 ]

• Splash
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-11 06:45
Mocht je je savegames niet verwijderd/verplaatst hebben, dan kun je gewoon verder spelen waar je was.
Als je ze wel verplaatst hebt zit het probleem waarschijnlijk maar in 1 savegame, in dat geval kun je ze 1 voor 1 terugzetten om te kijken welk bestand het probleem veroorzaakt.
Pagina: 1