Toon posts:

Dual boot WinXP / Linux RedHat 9

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn laptop heeft altijd een dual boot gehad bestaande uit WinXP Prof en Linux RedHat 9. Nu heb ik een tijdje terug Windows opnieuw moeten installeren en sindsdien is m'n dual boot verdwenen.

Ik heb begrepen dat ik hem vanuit Linux weer terug kan zetten, het probleem is alleen hoe boot ik m'n laptop nu in Linux? Windows wordt namelijk automatisch opgestart zodra ik m'n computer aanzet.

Ik zou dus graag willen weten hoe ik mijn dual boot weer terug krijg. RedHat staat uiteraard nog steeds geïnstalleerd op een Linux partitie.

BVD

• frim
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
download een bootflop / bootcd (http://www.ai.rug.nl/~pdebie/bootcd.iso) van bijvoorbeeld grub, daarmee kun je weer in je linux komen. Daarbinnen moet je weer lilo / grub-install draaien om je bootconfig terug te krijgen

[ Voor 11% gewijzigd door frim op 12-02-2005 17:38 ]

Verwijderd

Topicstarter
Thanks, ik ga het nu proberen.

Verwijderd

Topicstarter
Kan ik de link die je hierboven geeft ook gebruiken voor een boot cd? Ik heb namelijk geen diskette station.

• frim
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
ja, die link van mij is een boot cd. Op de grub site staat een image voor een boot flop. ISO's voor cd's zijn nogal lastig te vinden, daarom gaf ik er een linkje bij.

Verwijderd

Topicstarter
Die boot flop image had ik idd al gevonden op de grub site. Ik ga nu proberen om die cd te bouwen mbv jouw link. Tnx
Pagina: 1