xbox+home cinemaset op tv

Pagina: 1
Acties:

• Krooswijk.com
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17-08-2024
Hallo, ik ga ervan uit dat deze in het juiste forum staat.
Ik heb een Home Cinema Set en een Xbox. Nu wil ik beide op mijn TV (met 1 scart aansluiting) via een splitter op mijn tv aansluiten en de Xbox ook gebruik laten maken van mijn dolby digital voor beter geluid tijdens spellen. Nu weet ik dat je sowieso een MS advanced scart kabel moet hebben hiervoor. Voordat ik tot aanschaf overga wil ik eerst hier controleren of alles juist is.
Zie hiervoor onderstaand plaatje:
Afbeeldingslocatie: http://www.krooswijk.com/download/s.jpg
Nu wilde ik tevens vragen waar ik zo'n optisch kabeltje kan halen? Is dit trouwens hetzelfde als een glasvezelkabeltje, aangezien ik daar ook over heb gelezen. En zijn er nog mensen die hier al ervaring mee hebben en bv een bepaald soort splitter af- of juist aanraden?

• MarcoZ20
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15:16
ik zou zo'n splitter zelf niet gebruiken, omdat je beelden door elkaar kan zien.
Zit er geen video ingang op je setje, dat je de xbox daarop aansluit en dan via video out het setje aansluit op de tv? (video in bijvoorbeeld s-vhs en dan video out ook s-vhs [s-vhs naar scart moet je dan hebben])

Optische kabel kan je bij elke audio zaak wel halen. Het is inderdaad hetzelfde als glasvezelkabel.

Bestellen via www.elektronicaonline.nl is trouwens goedkoper dan kopen in de winkel

Verwijderd

Die MS advanced cable is een RGB kabel, dus je moet er wel voor zorgen dat je een scart splitter koopt die RGB ondersteund.

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

zoek eens op een scart switch/schakelaar, lijkt mij een beter idee...

• Krooswijk.com
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17-08-2024
MarcoZ20 schreef op zaterdag 12 februari 2005 @ 17:38:
ik zou zo'n splitter zelf niet gebruiken, omdat je beelden door elkaar kan zien.
Zit er geen video ingang op je setje, dat je de xbox daarop aansluit en dan via video out het setje aansluit op de tv? (video in bijvoorbeeld s-vhs en dan video out ook s-vhs [s-vhs naar scart moet je dan hebben])
Optische kabel kan je bij elke audio zaak wel halen. Het is inderdaad hetzelfde als glasvezelkabel.
Bestellen via www.elektronicaonline.nl is trouwens goedkoper dan kopen in de winkel
ok, maar de opstelling op zich is dus goed. de genoemde video ingang op m'n setje heb ik niet, en ik heb besloten om sowieso een scart splitter met schakelaar te kopen, die rgb ondersteunt. het optische kabeltje is ook geen probleem.

maar kan iemand mij verzekeren dat de opstelling dan juist is en kloppen mijn twee scenario's:
1. xbox aan: schakelaar op xbox en dvd speler wel aan voor geluid.
2. dvd kijken: schakelaar op dvd

[ Voor 3% gewijzigd door Krooswijk.com op 13-02-2005 21:08 ]

• MarcoZ20
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15:16
klopt :)
Pagina: 1