Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
me imp 450 mp3cdspeler leest helemaal geen cds meer nu wil hem dus rmaen maar ik zoek op http://www.iriver.com/eu/ en kan helemaal niks vinden van support ofzo iets 8)7 ik zie alleen die hot products en news en als ik daar naar toe ga kom ik uit bij de global home site :X

dus iemand enig idee waar irivers rma site is ?! :?

• Jimbolino
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 03:59

Jimbolino

troep.com

je moet mailen naar het cs adres van iriver

vind je op de "global" site, de EU site staat niet veel op.
Dan probleem voorleggen aan de helpdesk en als ze er niet uit komen dan mag je hem zelf opsturen naar Duitsland...

als ie nog binnen de garantie valt (1 jaar) ga dan naar de winkel waar je hem gekocht hebt, scheelt veel tijd en moeite...

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

Verwijderd

Topicstarter
ja dat was ik van plan maar mp3spelers.nl reageert niet op me emails :X anders bel ik ze maandag wel ff

• Jimbolino

Jimbolino

troep.com

deze dus: http://www.iriver.com/html/etc/contact01.asp

mp3spelers.nl geeft maar 1 jaar garantie, meestal reageren ze wel snel op emails...

Verwijderd

Topicstarter
Jimbolino schreef op zaterdag 12 februari 2005 @ 17:37:
deze dus: http://www.iriver.com/html/etc/contact01.asp

mp3spelers.nl geeft maar 1 jaar garantie, meestal reageren ze wel snel op emails...
ok thx kheb ze gemailed

Verwijderd

Topicstarter
hij is minder dan een jaar oud en normaal reageren ze bij mij ook snel maar me 1ste mail die ik gestuurd was op dinsdag dus kvind het nogal vaag :'(

• Piggen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 29-11 19:17

Piggen

Lekker bakkie

Misschien in het vervolg de website beter in de gaten houden ;)
MP3spelers.nl is gesloten van 7 t/m 11 februari in verband met de uitbreiding van ons magazijn en uiteraard Carnaval in het zuiden.

Verwijderd

Topicstarter
MPmad schreef op zaterdag 12 februari 2005 @ 19:35:
Misschien in het vervolg de website beter in de gaten houden ;)

[...]
waar staat dat dan ??

• twiFight
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ik wens je veel succes. Ik heb mijn iRiver iMP550 opgestuurd.
Dat was meer dan twee maanden geleden. Ik heb er niks meer van gehoord
en verwacht ook niet meer mijn speler ooit nog terug te zien.

Toppie service iRiver :{

Verwijderd

Topicstarter
nou kheb nog steeds nix gehoord van beide :(

Verwijderd

twiFight schreef op zondag 13 februari 2005 @ 16:07:
Ik wens je veel succes. Ik heb mijn iRiver iMP550 opgestuurd.
Dat was meer dan twee maanden geleden. Ik heb er niks meer van gehoord
en verwacht ook niet meer mijn speler ooit nog terug te zien.

Toppie service iRiver :{
Mag ik weten of je je IRiver hebt opgestuurd naar mp3spelers of naar Iriver? Ik zit met een gelijkaardig probleem.

edit: als je naar mp3spelers mailt en ze antwoorden niet terug (uitgenome tussen 7-11 feb vanwege Carnaval) mag je gerust, na een dag of twee niets gehoord te hebben, nog es mailen. Bij mij is het meer dan één keer voorgekomen dat ze een mail 'niet ontvangen' hadden

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 16-02-2005 13:00 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 16 februari 2005 @ 12:55:
[...]

Mag ik weten of je je IRiver hebt opgestuurd naar mp3spelers of naar Iriver? Ik zit met een gelijkaardig probleem.

edit: als je naar mp3spelers mailt en ze antwoorden niet terug (uitgenome tussen 7-11 feb vanwege Carnaval) mag je gerust, na een dag of twee niets gehoord te hebben, nog es mailen. Bij mij is het meer dan één keer voorgekomen dat ze een mail 'niet ontvangen' hadden
mja na 4x mailen mag ik wel verwachten dat ze hem ontvangen hebben, zelfs 1 met bevestiging voor ontvangst en lezen

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 16 februari 2005 @ 16:49:
[...]

mja na 4x mailen mag ik wel verwachten dat ze hem ontvangen hebben, zelfs 1 met bevestiging voor ontvangst en lezen
Ze hebben het blijkbaar erg druk oid. Ik heb van het weekend ook een RMA mail gestuurd, afgelopen woensdag nog 1 en vandaag (donderdag) een bevestiging gehad. Via de winkel zelf doen scheelt je een hoop tijd en moeite.

• twiFight
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 16 februari 2005 @ 12:55:
[...]

geen van beide. ik had 'm gekocht bij een lokale webshop. de leverancier van die webshop is failliet gegaan (vrij bekende groothandel, kan zo ff niet op de naam komen) en toen hebben we een andere grootleverancier opgebeld die wou helpen. Ik heb 'm toen naar de webshop gestuurd (RMA) die 'm vervolgens via die nieuwe grootleverancier ter reparatie heeft aangeboden bij een - naar ik aanneem - officiele iRiver repairhandel.

Ik heb een week of twee (inmiddels) terug de webshopeigenaar gecontacteerd die zei dat hij "ter reparatie is" en dat hij daar verder geen invloed op heeft en ook niet kan zeggen wanneer hij terugkomt.

Het lullige is dus dat dat inmiddels 2,5 maand geleden is. Een reparatie duurt nooit zo lang lijkt me en ik vrees dat ik nooit meer iets terug zal zien. Ik weet verder niet wat ik kan doen. Ik heb wel een bewijsje dat ik wat opgestuurd heb naar de webshop maarja die zegt dat het nogsteeds "ter reparatie is" en ik kan voor zover ik weet weinig doen, behalve wachten... 10 jaar lang.

• Jimbolino

Jimbolino

troep.com

twiFight schreef op donderdag 17 februari 2005 @ 20:38:
[...]
Het lullige is dus dat dat inmiddels 2,5 maand geleden is. Een reparatie duurt nooit zo lang lijkt me en ik vrees dat ik nooit meer iets terug zal zien. Ik weet verder niet wat ik kan doen. Ik heb wel een bewijsje dat ik wat opgestuurd heb naar de webshop maarja die zegt dat het nogsteeds "ter reparatie is" en ik kan voor zover ik weet weinig doen, behalve wachten... 10 jaar lang.
Webshop bellen, vragen om zo veel mogelijk gegevens:
- Datum waarop ze een RMA aangevraagd hebben
- Datum waarop ze hem opgestuurd hebben
- RMA nummers, adresgegevens van afzender, adresgegevens van ontvanger.

Daarna je beste Duits opzetten en met iRiver EU in Duitsland bellen om de status na te vragen van je RMA.

• ook_gek
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-08-2024
Jimbolino schreef op vrijdag 18 februari 2005 @ 02:14:
[...]

Webshop bellen, vragen om zo veel mogelijk gegevens:
- Datum waarop ze een RMA aangevraagd hebben
- Datum waarop ze hem opgestuurd hebben
- RMA nummers, adresgegevens van afzender, adresgegevens van ontvanger.

Daarna je beste Duits opzetten en met iRiver EU in Duitsland bellen om de status na te vragen van je RMA.
Ik zal jullie evne uit de brand helpen.

1 ECL is over de kop gegaan zij waren de geen waar veel winkels hun Iriver kochten.

Het is zo dat er inderdaad een groothandel is die probeerd de garantie te claimen bij Iriver. Uit ervaring kan ik je vertellen dat het allemaal wat moeilijker ligt dan je zou denken. Ik heb het even uitgezocht en wat blijkt. Een groot handel mag maar 1X per maand een RMA zending sturen naar Iriver. En nee nee deze gaat dus NIET naar Duitsland. Maar naar Hong Kong. Wat ik heb kunnen vinden is dat de groothandels die helpen natuurlijk ook eerst met Iriver moet praten voor RMA acceptatie. Daar bij komt dat zo een groothandel die goederen ook zelf moet kunnen verwerken en dat is nou net het probleem. Hun systeem kent niet alle producten iets wat belangrijk is om later terug te zoeken van wie wat was. Daar gaat dus veel tijd in zitten. En uit ervaring weet ik dat Iriver totaal niet reageerd. Dat is echt een bagger bedrijf. Bellen kan je best doen en ze zullen je dingen beloven maar doen? Nee dat niet. Ik heb ook een Iriver in RMA. En ja die is al ruim 1.5 maand weg. Maar ik weet zeker dat hij terug gaat komen maar wegens verschillende kleine problemen duurd het allemaal wat langer. Er moeten eerst gegevens retour komen van Iriver voor ze het kunnen verwerken en opsturen. En daar zit net het knelpunt. ( wat ik begrepen heb dan )

Ik ben zelf al lang blij dat ze het gaan proberen te claimen. Want ECL waar hij officieel ooit gekocht is is zo dood als het maar kan.

En om nou een Iriver direct naar hong kong te sturen :/

• Jimbolino

Jimbolino

troep.com

nou mijn verhaal dan:

- na wat mailtjes over en weer met cs@iriver.com kwam de support medewerker tot de volgende conclusie:
Dear Jim,

Thank you for your interest on iriver and iriver products.

We are very sorry for troubles you've had with our player, would like to proceed customer service team in head office of iriver Europe GmbH, located near Frankfurt Germany.

In order to have a prompt CS, we would like to ask you to provide further information below.

@ Customer Information.

NAME : Jim
E-MAIL : mijn@email.adres
COUNTRY : Netherlands
Address :

@ Customer Return Address :

@ Product details described.

MODEL : iFP-190TC
Serial Number :
Purchase Route :
Purchase Date:

@ Before we perform customer service of repair or RMA, could you please tell us a bit more about the failure symptoms and check with basic FAQ ?

# Customer reports :
bad sectors+reboot problem

# In order to go for a basic pre-analysis on failures we would like to ask a few simple question before receiving a return.
(1) Is the player fully charged for proper operation ?
(2) Is the HOLD button on the player or on the remote controller disabled for a proper operation ? If activated there will be a “Hold On” message displayed on the LCD.
(3) Have the player been always used with proper DC adaptor supplied ?
(4) None of the above, the player is simply not operating at all.

@ iriver Europe CS Process Proposed

Please send both the player and adapter to our iriver Europe Central Customer Service Department INCLUDING this e-mail filled with necessary information.

Address : iriver Europe GmbH
Mergenthaleralle 79-81
65760 Eschborn GERMANY

Attn : iriver Europe CS Team

iriver Europe CS team will go with failure analysis with repair or replace the player with new product in case of repair is not possible.

-. From UK, Royal Post (registered post or Fedex not required) within UK will safely deliver the product to Frankfurt at your lowest cost. ( If post sent from UK)

-. Postal charge to Frankfurt will not be refunded.

-. Within limited warranty condition covering European Union, iriver Europe will not charge for repair cost unless it is apparently proven as a customer fault.

-. iriver Europe will send back the unit with registered post at our expense.

-. Once we received the parcel (we found it’s normally takes less than three to seven business days within Europe)

we are able to examine, repair and post the player by registered mail within five to seven business days.

For any further contact upon sending the product please contact eusales@iriver.com or jason.jeon@iriver.com.

Sorry for the inconvenience you've experience with iriver, we will come up with quickest solution to solve the problem.

Thanks,
Eddy
Kortom, voor 2 euro verzendkosten is ie nu onderweg naar duitsland...
ps. mijn iriver is bijna 2 jaar oud, dus ben benieuwd of ze hem nog fixen enzo :)

Verwijderd

Topicstarter
nou ik heb inmiddels een reactie van mp3spelers gekregen en rma formulier ingevult en terug gestuurd maar nog geen reactie 8)7
echte slechte service daar :/

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 23 februari 2005 @ 21:03:
nou ik heb inmiddels een reactie van mp3spelers gekregen en rma formulier ingevult en terug gestuurd maar nog geen reactie 8)7
echte slechte service daar :/
al een reactie gehad?

• Krekker
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23-05 21:54
Ik heb zeker geen slechte ervaringen met iriver. Vlak nadat ik mijn H120 had gekocht ging het kapje van de afstandsbediening kapot (nou ja, had hem eigenlijk stiekem zelf per ongeluk gesloopt 8)7 ). Heb hem toen via de webshop (mp3man) teruggestuurd en ik kreeg binnen enkele weken een gloednieuwe ab.

Verwijderd

Ik heb eindelijk een vervanger toegestuurd gekregen. Ik had een IFP-799 gevraagd ter vervanging van mijn IFP-795. Mijn verbazing was groot toen er een 899 in de doos zat. Op zich niets mis mee natuurlijk, alhoewel ik geen grote fan ben van het brakkige USB-klepje. Ik dacht eindelijk verlost te zijn van mijn zorgen, zeker na drie maanden wachten op een nieuwe speler. Tot vandaag (ik heb hem vrijdag gekregen) werkte ie goed. Nu heb ik een probleem: telkens ik een volgend of vorig liedje kies (dus met het joystickje) of het liedje ten eind is, bevriest de speler voor 1-2 seconden, valt ie automatisch uit, start ie opnieuw op en begint bij de allereerste song. Ik heb wat gezocht op het forum van Iriver, daar is enkel een gelijkaardig probleem bekend bij VBR met ID3v2 tag. Ik gebruik verschillende bitrates door elkaar. Ik heb alle songs gewist (was zo'n 850MB), heb er dan een drietal weer opgezet en nu lukt het wel weer. Ik ga ze er weer allemaal opzetten om te kijken of het aan de hoeveelheid ligt of niet. Nu dacht ik om de firmware te updaten (nu versie 1.24), maar ik ben een beetje weigerachtig tegenover de UMS-versie en ik weet niet of je nog garantie kan claimen eenmaal je je firmware update. Misschien ter vervollediging nog even vermelden dat ik altijd de shuffle-modus gebruik.

Nu is mijn vraag: heeft iemand een gelijkaardig probleem?

bedankt,
Thomias

• Jimbolino

Jimbolino

troep.com

upgrade gewoon de firmware... waarom denk je dat er firmware updates uitkomen? om problemen zoals jij die hebt, op te lossen.

ik had mijn mp3speler dus opgestuurd naar duitsland, en had na ongeveer een week hem weer terug in huis. Gerepareerd.
Dat vind ik toch goede service voor een apparaat van meer dan 2.5 jaar oud (waar maar 1 jaar garantie op zit)

Pagina: 1