Toon posts:

Overgezette HD lezen zonder formatteren

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, ik heb net een 2e hardeschijf van de ene computer naar de andere overgezet.. Op deze schijf had ik bestanden gezet die ik toch op de nieuwe computer nodig had, het gaat hier over een paar GB bestanden dus aardig wat werk om alles op cd te zetten..

Ik hebin hem dus gebouwd in de nieuwe, opgestart, en nu kan ik de hardeschijf wel aanspreken, maar ik moet hem eerst formatteren! Ben dus bang dat ik de bestanden niet kan overzetten..

Ik neem aan dat met formatteren de bestanden verloren gaan.. Is er toch nog een manier om de bestanden te bereiken op de nieuwe pc? De andere pc staat niet hier in huis, dus is nogal moeilijk om terug te gaan om hem weer terug te zetten en een andere manier te vinden..

Ik hoop dat iemand mij kan helpen..

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Download een Knoppix live-CD (Linux), boot van die CD en probeer die harde schijf daar eens mee te mounten. Als je dan bij je bestanden kunt, kun je die naar een lokaal FTP-tje ofzo overzetten :)

[ Voor 5% gewijzigd door Osiris op 12-02-2005 16:57 ]

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:49

The Third Man

The Third Jellyfish

Geef eens wat meer info over de schijf, wellicht komt het doordat de nieuwe pc de harde schijf niet correct detecteert. Ook zou het kunnen dat de schijf als NTFS is geformatteerd en je hem op een Windows 9x/Me pc probeert te bekijken.

• Neobahamuth
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Neobahamuth

Thoughtcrime is death.

Hebben beide pc's hetzelfde OS - en nog belangrijker - dezelfde updates/SP's?

(Heb gelijkaardigs meegemaakt. Oorzaak: 2de pc had SP2 niet. Oplossing: SP2 installeren -> probleem opgelost!)

[ Voor 18% gewijzigd door Neobahamuth op 12-02-2005 18:07 ]

BBQBBQ 2OpendeurdagLED Cat Feeder

• w0w
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 07-03 16:37

w0w

Kdenk dat het iets te maken heeft met NTFS vs win 9x :)

• beascob
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 07-03 10:07
een volle disk bijplaatsen vergt fixen in de MBR of wat andere zaken.
googlen dus.
bijv. http://www.goodells.net/multiboot/partsigs.htm
succes!

gewaarwordingshorizon

Verwijderd

Topicstarter
Op beide PC's staat Windows XP SP2 geinstalleerd.. De hardeschijf is als NTFS geformatteerd. Het merk van de hardeschijf kan ik niet zo herinneren (ik dacht seagate, maar weet het niet zeker) ik zal straks even kijken!

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:49

The Third Man

The Third Jellyfish

beascob schreef op zaterdag 12 februari 2005 @ 18:47:
een volle disk bijplaatsen vergt fixen in de MBR of wat andere zaken.
googlen dus.
bijv. http://www.goodells.net/multiboot/partsigs.htm
succes!
Dat is onzin hoor, ik heb vaak genoeg schijven met oude installaties van Windows in nieuwe systemen gehangen en nooit problemen gehad. Windows kijkt niet eens naar de schijfletter als die conflicteert met bijvoorbeeld de systeemschijf.

• DrEvil1986
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16-01 17:04
Configuratiescherm-systeembeheer-computerbeheer-opslag-schijfbeheer.
Je ziet waarschijnlijk dan je HD zonder partitie met deze tekst er onder: "uitgeschakeld" (oid)
Je kunt dan met de rechtermuis knop een menu openen en dan op "schijf initialiseren" klikken.
Dan hoort ie te werken, maar dit werkt dus alleen op WinXP systemen.

Verwijderd

Je kan ook proberen om de oude schijf als master op de bus te zetten zodat er vanaf de oude schijf geboot kan worden. Wellicht dat je op deze maniet wel je nieuwe schijf kan benaderen.

Verwijderd

Topicstarter
DrEvil1986 schreef op zaterdag 12 februari 2005 @ 19:33:
Configuratiescherm-systeembeheer-computerbeheer-opslag-schijfbeheer.
Je ziet waarschijnlijk dan je HD zonder partitie met deze tekst er onder: "uitgeschakeld" (oid)
Je kunt dan met de rechtermuis knop een menu openen en dan op "schijf initialiseren" klikken.
Dan hoort ie te werken, maar dit werkt dus alleen op WinXP systemen.
De HD staat hier als ingeschakeld en actief..

Verwijderd

Topicstarter
Pff.. Sluit ik de hardeschijf weer aan op de ouwe computer, accepteerd ie hem hier ook al niet meer! Hier wil ie hem ook weer formatteren? Nou weet ik helemaal niet meer wat ik moet doen..

• cryforhelp
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:51
Check de jumpers eens? Als master/slave niet zo goed staat kan dat problemen geven.

Ow, en hij kan ook tijdens transport overleden zijn ;)
Je hebt de computers tijdens in/uitbouwen toch wel uitgeschakeld he?

[ Voor 20% gewijzigd door cryforhelp op 14-02-2005 18:55 ]

Pagina: 1