Afgelopen week heb ik de knoop ook maar eens doorgehakt en een ADSL abbo bij Planet (Standard) afgesloten. Hierbij heb ik gekozen voor een DHZ pakket zonder modem, ervan uitgaande dat ik nog enkele weken had om een goed modem uit te zoeken. Heb woensdagavond via de Planet site het abbo afgesloten, via de aanvraag status zag ik dat deze donderdag in behandeling was genomden, en dat afgelopen vrijdag zowel KPN als Planet al klaar waren met de ADSL aansluiting. Ik had nooit verwacht dat 't zo snel zou gaan, dus heb snel even een modem geleend (Speedtouch USB) en aangesloten, en zowaar werkte 't meteen. Ik heb er op dit moment dus nog geen splitter tussen zitten, omdat waarschijnlijk het DHZ pakket nog onderweg is. Mijn vraag nu, kan dit kwaad voor de ADSL verbinding, want van wat ik uit mijn zoekwerk kon opmaken is de splitter voornamelijk bedoeld om te voorkomen dat het ADSL signaal stoort op de telefoon, en deze heb ik dus nu maar even niet aangesloten (bel hoofdzakelijk mobiel).
Volgens mij kun je gewoon zonder splitter aansluiten. Ander heb ik er een paar liggen voor je.
Lucky Goldstar
Kwaad kan het niet, alleen als je aan het internetten bent en je gebeld word zal normaal je verbinding wegvallen, niet echt leuk, mja.Moet je zelf uitmaken of je daar over valt.
Over dat gebeld worden weet ik trouwens niet of dat niet schadelijk is voor je modem... Belsignaal is namelijk relatief veel tov de "normale" signalen die over een telefoonlijn gaan.
De splitter scheidt het adsl signaal van het gewone telefoonsignaal, je kan ook per telefoon een filter hebben dus ik denk dat het niet echt uitmaakt. ADSL werkt op een onhoorbare frequentie dus je zou wel wat signaalverlies kunnen hebben...
Dat zou wel schadelijk kunnen zijn, je kan namelijk een flinke schok krijgen van het belsignaal...Osiris schreef op zaterdag 12 februari 2005 @ 16:55:
Over dat gebeld worden weet ik trouwens niet of dat niet schadelijk is voor je modem... Belsignaal is namelijk relatief veel tov de "normale" signalen die over een telefoonlijn gaan.
Verwijderd
Klopt. Het is gewoon handiger om er een splitter tussen te doen, dat is alles.Dofke schreef op zaterdag 12 februari 2005 @ 16:54:
Kwaad kan het niet, alleen als je aan het internetten bent en je gebeld word zal normaal je verbinding wegvallen, niet echt leuk, mja.Moet je zelf uitmaken of je daar over valt.
Zo onhoorbaar is het niet hoor, tenminste je hoort duidelijk iets op je lijn (ruis).Mr_gadget schreef op zaterdag 12 februari 2005 @ 17:02:
De splitter scheidt het adsl signaal van het gewone telefoonsignaal, je kan ook per telefoon een filter hebben dus ik denk dat het niet echt uitmaakt. ADSL werkt op een onhoorbare frequentie dus je zou wel wat signaalverlies kunnen hebben...
Ik ben al bij velen buren/familieleden geweest die de splitter na een splitspunt van de lijn hadden gezet zodat het 2e toestel een "rare" ruis had....
* chaosonline :"weet je zeker dat je de splitter goed heb geinstalleerd?"
Bedankt voor jullie antwoorden. Ik hou 't gewoon zo totdat het DHZ pakket is, en als me dat te lang duurt scharrel ik wel ergens een splitterje op.
Geeft geen probleemen voor je apparatuur (je kan ook zonder splitter aansluiten en geen toestellen aansluiten).
Wat wel vervelend kan zijn is:
- telefoon ruist
- verbinding valt weg als je gaat bellen of gebeld wordt (of zelfs hoorn van de haak pakt).
Wat wel vervelend kan zijn is:
- telefoon ruist
- verbinding valt weg als je gaat bellen of gebeld wordt (of zelfs hoorn van de haak pakt).
Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.
Ik zou die splitter er wel tussen hangen als ik jou was. Een kameraad van mij die had hem er niet tussengedaan en dat ging ongeveer voor 3 weken goed.
Hij downde altijd met 1024 het ging ineens naar 345. Heeft ie een week mee gewerkt todat ie zo snugger was om een keertje de helpdesk te bellen.
Die zei dat het er aan lag doordat hij geen splitter er tussen had en toen heeft hij hem er maar us tussen gehangen en ging het weer op volle snelheid.
Hij downde altijd met 1024 het ging ineens naar 345. Heeft ie een week mee gewerkt todat ie zo snugger was om een keertje de helpdesk te bellen.
Die zei dat het er aan lag doordat hij geen splitter er tussen had en toen heeft hij hem er maar us tussen gehangen en ging het weer op volle snelheid.
Don't worry people, i`m a professional idiot
Dat kan ook gebeuren inderdaad. Door de storing vanaf een telefoontoestel gaat je modem lager de verbinding opbouwen.MarcoL schreef op zaterdag 12 februari 2005 @ 20:33:
Ik zou die splitter er wel tussen hangen als ik jou was. Een kameraad van mij die had hem er niet tussengedaan en dat ging ongeveer voor 3 weken goed.
Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.
Het gaat om het tijdelijk niet gebruiken van een ADSL splitter.MarcoL schreef op zaterdag 12 februari 2005 @ 20:33:
Dit is geen enkel probleem.
let op: resultaten uit het verleden bieden geen garantie voor de toekomst.
Pagina: 1