[98] inlogscherm moet weg

Pagina: 1
Acties:

• IJzerboot
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:13
Probleem met mijn WIN98 bak. Ik heb een extra gebruiker aangemaakt, naast mijn (standaard) administrator account. Dit, om een demonstratie te geven aan een kennis hoe je dat doet en hoe je dan bepaalde mappen af kunt schermen en rechten kunt beperken.
Het werkte perfect, demonstratie geslaagd.

Mijn Kennis is weg en ik gooi dat net aangemaakte account weer weg. Als de pc nu opstart, krijg ik nog steeds zo'n ctrl+alt+del inlogscherm. Hier staan geen gebruikers in. Ik kan inloggen als admin door op escape te drukken. Maar ik wil graag dat hele inlogscherm weghebben.
Hoe doe ik dat?

Heb Tweakui ook al geprobeerd, daar lukt het ook niet mee.

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Bij de netwerkinstellingen even het aanmeldtype veranderen in de andere optie. Ik weet niet hoe die heet, maar ik weet wel dat het dan is opgelost :).

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

• holoX
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10:15
Bedoel je niet het "Microsoft Family aanmelden" (dat moet dus uit)? Dit staat bij de eigenschappen van 't netwerk.

[ Voor 17% gewijzigd door holoX op 12-02-2005 16:44 ]

• IJzerboot
netwerk staat op microsoft family.
Ik kan via deze pc (XP) ook wel op de 98 bak komen, maar niet andersom.
Ik heb family opnieuw gesintalleerd, zal kijken of dat helpt.
Suggesties blijven welkom.

Edit: family optie werkt niet

[ Voor 8% gewijzigd door IJzerboot op 12-02-2005 16:59 ]

• beascob
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22:29

gewaarwordingshorizon

• IJzerboot
Tja, beascop, in ieder geval bedankt voor de moeite, maar ik weet eigenlijk niet of het wat is...
Tip1: via instellingen-beveiliging alle instellingen gelijk zetten werkte niet.
Tip2: in mijn msdos.sys staat geen logo vermelding...

Volgens instellingen-gebruikers waren er geen profielen meer aanwezig, anders dan administrator (uiteraard). Toch kreeg ik elke keer weer het inlogscherm voor "henkie" (zo had ik hem genoemd) en als ik dat wegklikte met escape, kwam ik als " " user in Windows.

Via tweakui heb ik nu via automatische logon ingesteld dat de administrator inlogd. Nu werkt alles weer naar wens en ik ben van mijn inlogscherm af. Blijft een beetje raar, maar goed, het werkt weer.

Thnx voor de tips!

Verwijderd

IJzerboot schreef op zaterdag 12 februari 2005 @ 23:15:
Tja, beascop, in ieder geval bedankt voor de moeite, maar ik weet eigenlijk niet of het wat is...
Tip1: via instellingen-beveiliging alle instellingen gelijk zetten werkte niet.
Tip2: in mijn msdos.sys staat geen logo vermelding...

Volgens instellingen-gebruikers waren er geen profielen meer aanwezig, anders dan administrator (uiteraard). Toch kreeg ik elke keer weer het inlogscherm voor "henkie" (zo had ik hem genoemd) en als ik dat wegklikte met escape, kwam ik als " " user in Windows.

Via tweakui heb ik nu via automatische logon ingesteld dat de administrator inlogd. Nu werkt alles weer naar wens en ik ben van mijn inlogscherm af. Blijft een beetje raar, maar goed, het werkt weer.

Thnx voor de tips!
Als jij nog een win98 bak hebt dan neem ik aan dat je meerdere computers hebt / gebruikt?? Heb je ook een server waarschijnlijk? Maar je gebruikt weer geen images... Dan zijn dit soort probleempjes verleden tijd

• IJzerboot
hoho entail...

Het spreekwoord zegt: Assumption is the mother of all fuck-ups...

Je hebt een beetje gelijk.. Ja, meerdere pc's, Ja images (ghost), maar aangezien die WIN98 bak een oude pc is voor mijn ouwe lui, heb ik nou net niet zo'n uitgekiend ghost systeem bedacht voor die pc..
Oftewel, ja een ghost, maar die is alweer (te) oud. Anyways,. dankzij de tips is het weer gelukt en daar gaat het om:)

edit: oh ja, geen server.. zit voor mij (nog) geen meerwaarde in..

[ Voor 12% gewijzigd door IJzerboot op 13-02-2005 17:17 ]

Verwijderd

IJzerboot schreef op zondag 13 februari 2005 @ 00:31:
hoho entail...

Het spreekwoord zegt: Assumption is the mother of all fuck-ups...

Je hebt een beetje gelijk.. Ja, meerdere pc's, Ja images (ghost), maar aangezien die WIN98 bak een oude pc is voor mijn ouwe lui, heb ik nou net niet zo'n uitgekiend ghost systeem bedacht voor die pc..
Oftewel, ja een ghost, maar die is alweer (te) oud. Anyways,. dankzij de tips is het weer gelukt en daar gaat het om:)

edit: oh ja, geen server.. zit voor mij (nog) geen meer waarde in..
Haha, ja, je hebt wel gelijk met die uitspraak, ik heb zelf ook altijd last van het feit dat de ouwe lui om de één of andere reden altijd op de meest onmogelijke plaatsen "belangrijke" bestanden neer pleuren. Het is dan mijn verantwoordelijkheid, als iets mis loopt, dat al die bestanden gebackupt worden en dat maakt het weer een hele klus om het ding werkend te krijgen.

Ook jammer dat bij software na 4 a 5 jaar de ondersteuning altijd zo slecht wordt. Win98 heeft problemen die gewoon nooit opgelost zijn en dat zou een bedrijf als microsoft beter moeten kunnen.

Assumption is the mother of all fuckups _/-\o_ mooie uitspraak
Pagina: 1