[XP] boot niet meer

Pagina: 1
Acties:

• Ewald !
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Een tijdje terug had ik een zelfde soort topic gestart maar nu is het were zo ver,
ik had een potje zitten Uefa Champions Leaguen en toen stopte ik want ik kon niet meer saven (kreeg de save menu'tje niet meer tervoorschijn), ik sloot de het spel af via Taakbeheer, alleen was er een geluid van 1,5 seconden dat zich maar bleef herhalen en de computer reageerde erg traag. Ik durkte op de reset knop waarna ik de melding kreeg dat er geen proper boot-device was gevonden, en ik die moest selecren bij het opnieuw opstarten. dat bericht krijgi k alsmaar weer.
k heb de fixmbr command geprobeerd, maar deze helpt niet. de setup geeft aan dat het 184 gb niet gepartioneerde schijfi s. Ik had een C:\ (approx. 10 gig) en de rest op een E:\
Wat moet ik doen?

mn config:
amd64 3500+
512 mb ram
200 gig maxtor ide
win xp pro sp2

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Ik zou zeggen - begin eens met de hardwarematige controle van je harddisk - in de Opslagmedia & I/O Controllers FAQ kan je tooltjes vinden van je harddisk fabrikant waarmee je je harddisk kan testen :)

• Ewald !
  • Niet online
ik heb geen floppy drive meer, 8)7 en het is mij op dit moment te veel om er eentje om te bouwen..

Verwijderd

WAt voor partities had je erop fat32 of NTFS.

In geval van fat zou ik met een windows 98 boot disk even kijken welke schijven en partieteis nog benaderbaar zijn en of er veel data en progammas verloren zijn. In geval van NTFS zou de HDD in een andere computer kunnen proberen om dan te bepalen wat je nog over hebt.
Als duidelijk is wat je verloren ben en over hebt kan je beter bepalen welkle actie je moet ondernemen om alles weer terug te krijgen.

Is allen je boot partietie weg kun je met een nieuwe installatie af.
IS je data en of andere belangerijke dingen kwijt dan NIETS installeren op of wegschrijven naar schijf of. In dat geval met bv filescavenger of ander HDD restore programmatje alles proberen terug te halen. Hopen dat je dan NTFS had want dan heb je de grootste kans op volldig herstel van de gegevens.

Verwijderd

zorg dan voor een boot cd die ook in dos opstart

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Ewald ! schreef op zaterdag 12 februari 2005 @ 16:41:
ik heb geen floppy drive meer, 8)7 en het is mij op dit moment te veel om er eentje om te bouwen..
:? als je harddisk tot twee maal toe problemen geeft lijkt het me niet meer dan vanzelfsprekend dat je die even gaat testen? :)

• Ewald !
  • Niet online
dit is de 2e keer, de vorige keer was het alleen een foutieve mbr-index, leek mij niet echt ernstig.
De HDD was/is NTFS, ik heb em nu in een andere XP machine, ik kan echt niets terug vinden van wat er op staat, via system zie ik ook geen partities ervan.. wat nu :'(

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Toch even de disk testen op fouten. We zijn geen helpdesk die je stap voor stap dingen gaan voorkauwen voordat je de belangrijkste probeert.

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Ewald !
  • Niet online
nee daar heb je gelijk in, maar aangezien ik nu niet wil gaan experimenteren omdat ik dan de kans denk te hebbben dat ik nog meer bestaden kwijt raak die ik evt. nog terug kan halen. net als die hdd-test van maxtor, stel dat hij nou massaal gaat schrijven, dan ben ik nog verder van huis lijkt mij..

• Ewald !
  • Niet online
tooltjes die ik op http://www.geocities.com/...asm/mbr/BootToolsRefs.htm bv. vind, werken die echt om wat beter dat mbr te checken, wanti k denk toch dat daar het probleem in zit... :/

• Iet
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-08-2025

Iet

Heb je toevallig ook gecontroleerd of je HD nog steeds als 1e boot device staat?

I use a <insert heavy config>."Dude! Solitaire must load like instantly"

• Ewald !
  • Niet online
Fart schreef op zondag 13 februari 2005 @ 16:23:
Heb je toevallig ook gecontroleerd of je HD nog steeds als 1e boot device staat?
ja die stond nog steeds als eerste boot device, maar dat zou niet het probleem zijn, ik heb em nu als 2e hdd (slave ;) ) in een andere pc, hij ziet de partities op geen enkele manier. Ik ben nu bezig met GetDataBack alles terug te zetten (het belangrijkste, er is maar 30 gb vrij).. maar weet niemand echt meer van die progjes?

• Ewald !
  • Niet online
even een addition met mijn nieuwe theorie: als ik met GetDataBack wel weer alles kan terug vinden wat erop stond, dan is het toch alleen een beschadigde MRU? waarom doet de fix van de WIN XP setup cd het niet ? Ik kan nl. met een ander progje (MBRWizard v. 1.52) van de boven genoemde site, geen MRU index terug vinden...
Pagina: 1