Toon posts:

[XP] Geldig certificaat maar geen toegang encrypted files? *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met een groot probleem. Omdat ik mijn pc opnieuw wou installeren heb ik een hoop bestanden naar mijn d: schijf geexporteerd. Na mijn installatie kan ik niet meer bij m'n bestanden...
Ik zie ze nog wel staan maar als ik ze wil openen komt er 'toegang geweigerd'.

Het rare is als ik ga naar eigenschappen>Geavanceerd>details>toevoegen. Dan klik ik op het certificaat met mijn username > certificaat weergeven. Daar staat er onderaan : "Je hebt een persoonlijke sleutel die overeenstemt met dit certificaat."

Esf toegang zou dus geen probleem mogen zijn maar toch staan de bestanden in het groen...

Iemand een idee om dit probleem op te lossen? Ik gebruik winxp professional.

Omdat die bestanden een grote waarde hebben (>2000€->bestanden van bedrijf) heb ik er alle belang bij dat ze teruggekregen kunnen worden.

Doe maar niet..

[ Voor 15% gewijzigd door elevator op 12-02-2005 15:41 ]

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Ik snap er echt helemaal niets van :o
Volgens mij heb ik je net in je vorige topic gezegd:
Zo vinden we het in Windows Operating Systems belangrijk dat het OS in je topic titel staat
Kijk ik naar je topic titel, zie ik dat toch echt niet hoor :)

Daarnaast heb ik gezegd:
wat heb je zelf al geprobeerd om je probleem op te lossen, dit alles vind ik niet terug in je topic
Ook dat zie ik eigenlijk niet terug :)
Maar goed - vul je topic start nog eens aan en vertel even welk os :)

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Ik zet je OS even in de topictitel :)

efs encryptie > [XP] Geldig certificaat maar geen toegang encrypted files? *

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

Ik heb weinig verstand van EFS encryptie ed, maar wat bij mij nog wel eens voorkomt na een reinstall is dat ik geen eigenaar meer ben van het bestand, zodat ik de lees/schrijfrechten niet kan veranderen (ntfs). Dit is op te lossen door eigenschappen van bestand/map te openen, dan naar Security -> Advanced -> Owner en dan eigenaar veranderen. Hierna zijn de rechten dan gewoon weer aanpasbaar. Succes.

Verwijderd

Topicstarter
Dat laatste heeft niet geholpen :(

• Gerco
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23:31

Gerco

Professional Newbie

Je hebt wel een geldige sleutel voor de private key van je nieuwe install, maar misschien is dat een andere sleutel dan gebruikt is om de bestanden mee te encrypten. Indien dat het geval is, is dit het klassieke EFS-na-format probleem en kunnen we je daar niet mee helpen tenzij je een password recovery disk hebt gemaakt.

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

• Judaz
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Judaz

--->) . (<---

http://www.beginningtoseethelight.org/efsrecovery/

Komt er op neer dat het best moeilijk is, maar dat er tools voor zijn die het je makkelijker maken.

[ Voor 51% gewijzigd door Judaz op 15-02-2005 09:04 ]

• DaRealRenzel
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-04 19:01

DaRealRenzel

Overtuigd Dipsomaan

Gerco heeft het bij het rechte eind. Je hebt een correct key pair voor je nieuwe account op je PC, maar geen correct key pair voor de encrypted bestanden. Dus vette pech.
Tip: Gebruik geen EFS, behalve in een AD Domain opstelling waarbij de Domain Admin ook een EFS Recoverer is.

Nothing is a problem once you've debugged the code

• Judaz
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Judaz

--->) . (<---

Je kunt het dus wel recoveren. Voor $99 met dit programma, of 'the hard way' volgens de link twee posts hoger.
Pagina: 1