Geluids isolatie

Pagina: 1
Acties:

• phaas
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-01-2025
Sinds kort heeft mijn vader een viertal pagegaaien in een slaapkamertje in ons huis ondergebracht.
Zoals de meesten waarschijnlijk wel zullen weten zitten er een paar flinke ring-radiators en vette mosfet amps in zo'n ding 8)7 : maw. door het hele huis zijn ze op volledige sterkte te verstaan :/
Dus: nood aan een goede isolatie. Dit leek wel een geschikt subforum aangezien de audiofreaks hier waarschijnlijk wel eens vaker met isolatie materialen gespeeld hebben >:)

Mijn vraag dus: wat is een echt goed materiaal tegen zeer sterk geluid?
Papegaaien produceren voornamelijk hoog-midden en hoog, subs werden er niet bijgeleverd.
In bouwkrantjes wordt je vooral doodgegooid met steenwol en schuim-met-kegeltjes: zijn dit echt redelijke oplossingen?
Welke soorten isolatie zijn ook weer af te timmeren? Kegeltjes schuim is volgens mij absoluut niet af te timmeren maar aangezien deze beestjes behalve geluid ook veel stof af geven is 'bloot' schuim een beetje ondoendelijk.

Bedankt!

[ Voor 8% gewijzigd door phaas op 12-02-2005 15:38 ]

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18:58

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Waar je eens naar kan kijken:
Naast het kegeltjes-schuim ligt meestal ook dat geperste vlokken spul.
Dat tegen de muur met een zwevende gipsplatenwand ervoor. Ook de vloer even aanpakken (onderplaten voor parket met daarop tapijt) en je hebt je best gedaan.

Wise enough to play the fool

Verwijderd

Ik heb niet zoveel verstand van dit soort dingen, maar even off-topic vroeg ik me af hoeveel isolatie zou gaan kosten.

• B-lennium
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-02 21:48

B-lennium

Volvo 164 1975!

zoals je zelf al zegt... via de CV zijn de lieverts door het hele huis te verstaan... vervang een klein stukje verwarmings-buis voor een pvc/plasic buis zo kunnen de trillingen niet doorgegeven worden...

verder...succes, een vriend heeft 1 zo'n schreeuw ding mhwa!! wat een herrie alleen onderdompelen in water helpt :P

De snelheid van het geheel word bepaald door de langzaamste schakel