Beheren website + BB: keuze beste programmas?

Pagina: 1
Acties:
  • 42 views sinds 30-01-2008

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-05 02:00

lordsnow

I know nothing

Topicstarter
Dit heeft een ontzettend hoog n00b-gehalte, maar hier gaat 'ie:

Mijn hoster heeft de volgende keuze mogelijkheden standaard beschikbaar voor het opzetten van een website:

CMS:
- MamboOpenSource
- PHP-Nuke
- PostNuke
- Xoops
- e107

Bulletin Board:
- phpBB
- InvisionBoard

Shopping Cart:
- osCommerce
- AGORA Cart

Overige:
- phpWiki
- Coppermine
- Geeklog

Ik heb de meeste van de websites van deze pakketen bezocht, om zo een keuze te kunnen maken over wat het beste te gebruiken is door mijzelf. Helaas was het een kwestie van "door de bomen het bos niet meer kunnen zien". Ook het Googlen naar "review+naam_van_progsel" of "compare+prog1+prog2+ ..." bracht geen soelaas.

Nu is mijn vraag dus, welke van de bovenstaande programmas heeft de voorkeur? En heeft men nog op- of aanmerkingen?

De bezoekers van de website waar het om gaat zijn leken/ouderen. Bediening/navigatie van een bulletin board moet dus "voor de hand liggend" zijn. Voor de BB wordt zeer waarschijnlijk geen registratie vereist van de bezoekers, en is dus (waarschijnlijk) belangrijk dat troep die door vandalen gepost wordt makelijk verwijderd kan worden.

Wat betreft een CMS systeem - er gaan waarschijnlijk meer mensen zich bezighouden met de inhoud van de website, dus verscillende mensen moeten het kunnen gebruiken. Ik weet niet of er verder nog dingen zijn die belangrijk zijn? Tips?

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08:33
De truc is de boel helemaal aanpassen. Het zijn opzich allemaal aardige scripts, de ene beter dan de andere. Maar het meest gaat 'm in aanpassen zitten. Voor reviews en dergelijken: www.opensourcecms.com

|>

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:26

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Dit heeft niets met programmeren te maken :)
Zie P&W Beleid voor wat hier wel kan, en waar eventuele andere onderwerpen horen .

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Dit topic is gesloten.