AGP slot kapot van ASUS mobo?

Pagina: 1
Acties:

• Sgoldie
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08-04-2025

Sgoldie

- ondertitel -

Topicstarter
Ik heb ruim een jaar geleden een ASUS P4S533-E mobo gekocht met een p4 2,53ghz cpu. Laatst toen ik thuiskwam was mijn pc vastgelopen en kon ik niet resetten, toen ik hem opnieuw ging booten had ik gelijk al vanaf het eerste beeld (biosscherm e.d.) grote strepen door mijn beeld (ene keer rood, andere keer groen).

Nu heb ik alles uit de pci sloten gehaald, en alleen een HDD aangesloten. En het mobo gereset dmv de CMOS jumper, maar nu blijft hij nog steeds strepen geven. Hij kan zelfs het windows bootscreen laten zien, alleen daarna is het beeld zwart, ik kan dus niet opstarten, ook niet in de veilige modus.

Ik heb mijn videokaart (Club 3d Gforce 4 128mb) in een andere pc gedouwt en daar werkte hij gewoon, evenals mijn monitor. Het lijkt me dus niet dat het daar aan ligt. Naar mijn mening is het, het AGP slot, maar hoe zou ik dat met 100% zekerheid kunnen zeggen?
Zou een oplossing zijn om een PCi videokaart aan te schaffen zodat ik geen nieuw mobo hoef te kopen e.d.?

Kan het iets adners zijn? Help mij!

UTRECHT

• C0nscious
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05-08 21:32

C0nscious

Mysteryman.

Misschien alle componenten op een ander gelijkwaardig mobo schroeven? Dat sluit meteen het een en ander uit lijkt me.

offtopic:
P.S. je bent een slet maar dat wist je al.

"My life has taken another turn again. The days can go on with regularity over and over, one day indistinguishable from the next. A long continuous chain. Then suddenly, there is a change."

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 07-08 11:05

TommyGun

Stik er maar in!

Probeer toch eens wat standaard dingen zoals kabels aanduwen, Bios resetten dmv Bios Clear jumper op je moederbord. En stop je de VGA er wel goed in? AGP slot heeft meestal een soort vergrendeling en ik heb wel vaker meegemaakt dat mensen zo hun kaart erin rammen terwijl die vergrendeling nog op dicht staat. Even goed naar kijken dus. En heb je geen andere VGA om te testen? Ook al werkt die GF goed in een ander systeem, ff testen met bijv een GeForce 2 of een oud VooDoo pruttel ding kan geen kwaad ;)

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

• Sgoldie

Sgoldie

- ondertitel -

Topicstarter
TommyGun schreef op zaterdag 12 februari 2005 @ 16:21:
Probeer toch eens wat standaard dingen zoals kabels aanduwen, Bios resetten dmv Bios Clear jumper op je moederbord. En stop je de VGA er wel goed in? AGP slot heeft meestal een soort vergrendeling en ik heb wel vaker meegemaakt dat mensen zo hun kaart erin rammen terwijl die vergrendeling nog op dicht staat. Even goed naar kijken dus. En heb je geen andere VGA om te testen? Ook al werkt die GF goed in een ander systeem, ff testen met bijv een GeForce 2 of een oud VooDoo pruttel ding kan geen kwaad ;)
ik heb mijn videokaart in een andere kast gestopt en daar werkte hij perfect, en de andere videokaart deed het bij mij ook niet :(

UTRECHT

Verwijderd

Ik heb ook een dergelijk probleem gehad met mijn Asus A7N8X-X. De PC werkte 2 uur goed, daarna ging het AGP slot kapoet. Even naar de winkel gebracht, en ik kreeg een nieuwe mee terug. Die werkt nu al 1,5 jaar zonder probs, met nogsteeds dezelfde videokaart :)

• Skyline GT-R
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 28-07 06:51

Skyline GT-R

RB26DETT

Met een PCI kaart testen of de rest van het moederbord het nog doet, en al de andere hardware. Als dat het geval is dan denk ik dat je kan stellen dat je AGP poort kapot is. En dus je bord klaar van garantie is.

• Sgoldie

Sgoldie

- ondertitel -

Topicstarter
ìk heb het bord bij een of andere kutzaakje in Rotterdam gekocht, dus daar kan ik de garantie wel shaken, maar kan ik via elke andere winkel via ASUS garantie krijgen? ik weet niet zeker of ik de bon nog heb, en hij is zeker meer dan 1jr oud.
Ik ga van de week wel langs paradigit ofzo dan kunnen zij hem voor mij testen met een pci videokaart

UTRECHT

• Sgoldie

Sgoldie

- ondertitel -

Topicstarter
iemand nog ideeen?

UTRECHT

• 123pakkie321
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 16-08-2025

123pakkie321

^^~~^^

Ik heb net hetzelfde moederbord...

nu, http://www.asus.com/suppo...chref/warranty/index.aspx hier kun je het volgende lezen:

code:
1
 All ASUS motherboard purchased after November 1st, 1999 will carry 3 year standard warranty services worldwide. One year limited warranty is given to purchase made prior to this date.

Ik zou toch even proberen online de garantie te krijgen >:)
Heb geen ervaring met asus op gebied van garantie, maar lijkt mij dat dit toch moet kunnen?

[ Voor 12% gewijzigd door 123pakkie321 op 15-02-2005 13:48 ]

Intel 2.4GHz /AsusP4S533-E/Log diNovo med desktop/1.25GB DDR pc2100/2x120 GB IDE HD/Lacie extHD 500 GB/Log Z-680/Audigy 2 ZS Pla Pro/Xaser III VM3000A Screwl mid Tow Skull/Enermax EG465AX/21inch CRT Samsung

Pagina: 1