Na mij 'een slag in de ronte' te hebben gezocht op het www en op diverse fora waaronder GOT. Ben ik nu zover dat ik 'het' ook niet meer weet, dus wend ik me tot hier.
Ik heb een box met Suse 9.2 pro waarop ik vsftpd wil installeren met “virtual users” nu is de uitleg goed bij deze ftp “dus geen probleem” dacht ik; maar niets was minder waar.
Op de site van vsftpd staat bij het aanmaken van de database voor de virtuele gebruikers dat je een tekst bestand moet maken en dmv het Berkeley db programma van dit bestand een db moet maken met het volgende commando:
db_load -T -t hash -f logins.txt /etc/vsftpd_login.db
En daar gaat het mis! Volgens mijn syteem is het commando ‘db’ niet bekent
Goed denk ik, kan, misschien is dit niet geinstalleerd?….wel dus! Ook alle andere pakketen (db t/m db 4.1) die er voor zijn heb ik geprobeerd met hetzelfde resultaat.
Nu zijn er dus twee dingen: zie ik iets over het hoofd (of doe ik iets 'wel of niet' wat wel moet?) en kan ik op een andere manier ook die db maken?
Ik heb een box met Suse 9.2 pro waarop ik vsftpd wil installeren met “virtual users” nu is de uitleg goed bij deze ftp “dus geen probleem” dacht ik; maar niets was minder waar.
Op de site van vsftpd staat bij het aanmaken van de database voor de virtuele gebruikers dat je een tekst bestand moet maken en dmv het Berkeley db programma van dit bestand een db moet maken met het volgende commando:
db_load -T -t hash -f logins.txt /etc/vsftpd_login.db
En daar gaat het mis! Volgens mijn syteem is het commando ‘db’ niet bekent
Nu zijn er dus twee dingen: zie ik iets over het hoofd (of doe ik iets 'wel of niet' wat wel moet?) en kan ik op een andere manier ook die db maken?
help :?