Club3d Radeon9800pro Artifacts

Pagina: 1
Acties:

• Notes57
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 27-01 21:44
Hallo,

Ik ben voor een klein bedrag in het bezit gekomen van een Radeon9800pro. De vorige eigenaar heeft de kaart geflasht naar een Radeon9800XT. Dit heeft een jaar goed gewerkt, maar sinds kort toond hij vervormingen. Hij heeft het bios van de Radeon9800pro terug gezet, maar de vervormingen bijven steeds.

Ik zal de vervormingen proberen te beschrijven:

Als je de computer aanzet en het geheugen word geteld, die hardeschijven gedetecteeerd, enz. Dan staan over het complete scherm kleine streepjes. Verder zijn er in de scherm kleur veranderingen. Als de computer verder opstart heb je ook kleurveranderingen en strepen. In windows zelf zijn er ook weer de kleur veranderingen, maar je zit ook constant kleine lijntjes door het beeld. Soms kan je geeneens in windows komen en begint de computer iets over VPU te zeuren.

Wie heeft een idee hoe ik dit kan oplossen, want het is verder wel een leuke videokaart en het zou mooi zijn als hij werkt.

Alvast bedankt,

Luc_H

• unimatrix zero
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12:41
vpu betekent visual processing unit. even met google.

Zo vond ik ook dat het misschien komt door installatie van de Service pack 2, toevallig onlangs geinstalleerd?

Nieuwste catalyst drivers geinstalleerd?

overclocked? videogeheugen misschien defect?

• Notes57
unimatrix zero schreef op zaterdag 12 februari 2005 @ 14:43:
vpu betekent visual processing unit. even met google.

Zo vond ik ook dat het misschien komt door installatie van de Service pack 2, toevallig onlangs geinstalleerd?

Nieuwste catalyst drivers geinstalleerd?

overclocked? videogeheugen misschien defect?
Ja, hij is dus geflasht geweest naar een Radeon9800XT. De vervormingen beginnen dus al met het opstarten, dus voordat de drivers worden gestart, dus die hebben er volgensmij niks mee te maken, maar ik heb wel de nieuwste drivers geinstalleerd.

• unimatrix zero
In de bios agp x8 eens op agp x4 zetten, dan weer proberen?

• Notes57
unimatrix zero schreef op zaterdag 12 februari 2005 @ 15:00:
In de bios agp x8 eens op agp x4 zetten, dan weer proberen?
Mijn moederbord
K7T Turbo2 (http://www.msi.com.tw/pro...pro_mbd_detail.php?UID=24) ondersteund alleen maar agp x4 : :'(

Het probleem was ook al bij de vorige eigenaar, maar ik heb hem gekocht voor een kleine prijs in verhouding met de nieuwprijs in de hoop dat hij weer gaat werken.

• unimatrix zero
overleden........dus... :+

Verwijderd

De symptomen, die je beschrijft, zijn te wijten aan niet goed functionerend geheugen op je videokaart.
Vermoedelijk zijn er wat beschadigde geheugensegmenten ingeslopen.

En ja, dat is hoogstwaarschijnlijk te wijten aan de hogere snelheden waar de kaart op gelopen heeft.

Overclocken brengt nu eenmaal altijd het risico met zich mee, dat hardware beschadigd raakt.

Verwijderd

en geheugen onderclocken, zou dat misschien kunnen helpen?

• Notes57
Verwijderd schreef op zaterdag 12 februari 2005 @ 15:21:
en geheugen onderclocken, zou dat misschien kunnen helpen?
Hoe zou ik het geheugen kunnen onderclocken?

• TRG
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11-01 14:30

TRG

Technotium99-m

Indien je het komende herkent... --> RMA
Over dingen gesproken die naar de klote gaan : aanschouw mijn Artefact eXperience

Filmpje 1
Filmpje 2

Filmpjes zijn in DivX

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/47299/thumb.jpg Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/47298/thumb.jpg Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/47300/thumb.jpg

Regular meth users are referred to as tweakers, so-called because they can go ALL TWEAKEND LONG, BABY. They can be awake for three to fifteen days straight: irritable, violent and paranoid.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
je kan het geheugen onderclocken met bijvoorbeeld rage3d, zet em eens 20Mhz lager om te kijken of het dan beter word

• Notes57
PilatuS schreef op zaterdag 12 februari 2005 @ 16:17:
je kan het geheugen onderclocken met bijvoorbeeld rage3d, zet em eens 20Mhz lager om te kijken of het dan beter word
Is dat een hardware matige manier van onderclocken of software matig? Hij moet eigenlijk een blijvende underclock zijn.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
als je em met rage3d instelt en opslaat is dit gewoon blijvend, ik weet niet of dit op hard op software level is maar het werkt iig wel goed

• Puppetmaster
  • Registratie: December 2001
  • Nu online
ja of je moet de originele bios editten met lagere clocks en die erin flashen.
hoef je het ook niet bij nieuwe drivers steeds opnieuw in te stellen

It seems that males are allowed to exist after all, because they help females get rid of deleterious mutations...

• Notes57
Puppetmaster schreef op zaterdag 12 februari 2005 @ 17:56:
ja of je moet de originele bios editten met lagere clocks en die erin flashen.
hoef je het ook niet bij nieuwe drivers steeds opnieuw in te stellen
Hoe kan je de bios instelling dan veranderen?

Verwijderd

Voor flashen van je BIOS kan je deze topic ff bekijken 9800(PRO) naar 9800 XT Topic - Deel 6
hier staat hoe of wat over onder andere het flashen van je bios

En met Radedit verander je je core/mem speed van je bios

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 12-02-2005 22:25 ]

Pagina: 1