Toon posts:

Club3D GeForce 6600 GT AGP 128mb

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
goedemiddag,

ik heb een nieuwe videokaart aangeschaft: de geforce 6600 gt agp versie (128 mb)
en ik heb er nogal wat probleempjes mee

de kaart kwam binnen ik zet hem in mijn pc, sluit het kabeltje van de kaart naar de 'powersupply'
aan en zet vrolijk de pc weer aan, hij gaf aan dat dat kabeltje niet goed zat, dus kast weer open
en beter aangedrukt, pc aan, en hij gaf de melding niet meer (jippie)
toen na ongeveer een minuut aan te hebben gestaan begon de pc er raar van te doen,
ik kan 5 seconde doen wat ik wil, dan 10 seconde freeze, geen muis die je kunt bewegen etc, dan even een kort zwart scherm en ik kan weer5 seconde iets doen enz.

ik nam aan dat het lag aan mijn voeding (ik heb maar een voeding van 350 watt) maar daar
twijfel ik nu ten zeerste aan,

ook heb ik de nieuwste drivers van nvidia geinstalleerd staan.

Mijn oude kaart was een fx 5600 en die werkte wel

verdere specs zijn:

p4 2,8 ghz
1024 ddr
msi intel 865 pe mobo

alvast bedankt

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 12-02-2005 14:32 ]

• UltraR-pc
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-02-2024
Oude drivers volledig verwijderd voor je de nieuwe hebt geinstalleerd?
En welk merk is die voeding?

[ Voor 18% gewijzigd door UltraR-pc op 12-02-2005 14:57 ]

Verwijderd

Topicstarter
oude drivers als het goed is echt volledig verwijderd,
helaas heb ik zo geen idee wat voor merk de voeding is ;o)
als het goed is wel een a-merk maar dat hoeft niet per se te kloppen

heb nu wel net die nieuwe intel inf drivers geinstalled als het goed is,
had er blijkbaar een oude versie van opstaan, nog maar eens proberen :<

• OcGuru
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online

OcGuru

Giulietta Qv

als het een Q-tec voeding is ligt het waarschijnlijk daaraan :o

Bl44t

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Nu online
Hoezo twijfel je eraan opeens dan? Lijkt me toch heel logisch dat het je voeding zou kunnen zijn.

[ Voor 23% gewijzigd door STIMPPYYY op 12-02-2005 15:26 ]

• UltraR-pc
STIMPPYYY schreef op zaterdag 12 februari 2005 @ 15:25:
Hoezo twijfel je eraan opeens dan? Lijkt me toch heel logisch dat het je voeding zou kunnen zijn.
Als het een A-merk voeding is dan lijkt me erg sterk dat zn voeding de boosdoener is. Als het een Qtec oid. betreft is het echter wel weer heel aannemelijk.

Verwijderd

Topicstarter
Seagate schreef op zaterdag 12 februari 2005 @ 15:23:
als het een Q-tec voeding is ligt het waarschijnlijk daaraan :o
ik heb hem weer open gehad, en het is idd een Q-tec
wat is daarmee?!?! shit ik wil mn nieuwe kaartje laten draaien :D

Verwijderd

Q-tec zijn de slechte voedingen die er zijn, zou als ik jou was maar zwaardere voeding halen...... minimaal 350 tot 400 watt en dan wel MERK! Zoals TAgan Enermax etc......

Verwijderd

Topicstarter
dus het is redelijk zeker dat het daaraan ligt?

• OcGuru
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online

OcGuru

Giulietta Qv

Verwijderd schreef op zaterdag 12 februari 2005 @ 15:57:
[...]

ik heb hem weer open gehad, en het is idd een Q-tec
wat is daarmee?!?! shit ik wil mn nieuwe kaartje laten draaien :D
een 350 watt Q-tec leverd misschien in werkelijk misschien net 300 watt. Tevens zijn die 5+ en 12+ meestal uber brak bij een Q-tec. En met jou specs ligt het duidelijk aan de voeding :+ een 6600GT trek stressed toch al 90 watt...

ik weet bijna dat het aan je voeding ligt :)

[ Voor 5% gewijzigd door OcGuru op 12-02-2005 16:02 ]

Bl44t

• UltraR-pc
Verwijderd schreef op zaterdag 12 februari 2005 @ 16:01:
dus het is redelijk zeker dat het daaraan ligt?
Zeker kunnen we het vanaf hier niet weten, maar met een Qtec is de kans behoorlijk groot. Het kan zoiezo geen kwaad om die voeding te vervangen. Zelfs al is het in dit geval niet de boosdoener dan zal je alleen maar lol van een kwaliteitsvoeding hebben.

Verwijderd

UltraR-pc schreef op zaterdag 12 februari 2005 @ 16:09:
[...]

Zeker kunnen we het vanaf hier niet weten, maar met een Qtec is de kans behoorlijk groot. Het kan zoiezo geen kwaad om die voeding te vervangen. Zelfs al is het in dit geval niet de boosdoener dan zal je alleen maar lol van een kwaliteitsvoeding hebben.
En dit snap ik dan niet... Waarom zou je sowieso lol hebben met een kwaliteitsvoeding. Waarom zou het sowieso handig zijn om je voeding te vervangen? Als je computer toch gewoon stabiel is met een standaard 300 Watt, hoef je toch ook niks te vervangen? Never change a winning team ;)

In het geval van de topicstarter is het natuurlijk wel handig. Kijk ook eens op
http://www.jscustompcs.com/power_supply/. Dan kun je ongeveer uitrekenen wat je nodig hebt (opvallend trouwens dat een FX5200 bijna net zoveel nodig heeft als een 9800 XT).

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 12-02-2005 17:00 ]

Verwijderd

Altijd op Q-tec zeiken hè. Ik heb al jaren een 400 watt Q-tec voeding en ook een 6600 GT AGP en de voltages zijn echt prima. Qtec heeft idd niet de kwaliteit van Enermax maar is daarentegen ook 3 keer zo goedkoop.

Ik heb in ieder geval nooit problemen gehad met die voeding :o

Verwijderd

Topicstarter
Seagate schreef op zaterdag 12 februari 2005 @ 16:02:
[...]
een 350 watt Q-tec leverd misschien in werkelijk misschien net 300 watt. Tevens zijn die 5+ en 12+ meestal uber brak bij een Q-tec. En met jou specs ligt het duidelijk aan de voeding :+ een 6600GT trek stressed toch al 90 watt...

ik weet bijna dat het aan je voeding ligt :)
probleem is wel dat hij dus nog niet gestressed is oid, als ik hem net opstart werkt het al niet, dan zouden die 300 watt die jij denkt dat hij geeft toch ook voldoende moeten zijn?

<- pcnaab
Pagina: 1