Probleem met adsl en draadloze router

Pagina: 1
Acties:

• StephaN900
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Sorry voor de vage titel, maar ik heb nogal een aantal vragen/problemen

Allereerst krijg ik het internet niet aan de praat:
Ik ben net verhuisd en had gelijk telefoon/internet aangevraagt. Dat ging lekker snel, maar toen het internet het zou moeten doen heb ik het zo aangesloten:

wandcontactdoos------splitter------ethernet modem-------pc

Dit werkte helaas niet, want het lampje dsl geeft geen licht wat dus duidt op het ontbreken van dit signaal. Daarom heb ik ook maar even een telefoon er op aangesloten, en helaas geen gehoor ook niet als ik hem direct op de wandcontactdoos aansluit.
Op naar de primafoon, deze hebben het doorgemeten en zeiden dat het klopt dat ik geen telefoon kan ontvangen als er nog geen splitter tussen zat (iets wat ik voor het eerst gehoord had, maar goed), en dat de splitter misschien verkeerd aangesloten was maar het signaal wel gewoon tot de woning kwam, en het probleem dus bij mij lag.

Nu vermoed ik zelf dat de bekabeling verkeerd is aangelegd (ik zit in een appartement, en de onderbewoners hebben geen telefoon/adsl aangevraagd dus ik weet niet of het bij hen wel werkt) of kan het toch zo zijn dat de splitter verkeerd is geplaatst en telefoon alleen werkt als er een splitter tussen zit?

Dan mijn tweede vraag:

ik wil mijn netwerk zo maken:

wandcontactdoos-----ethernet modem ------pc1(direct dus met een kabeltje)
------draadloze router---pc2,pc3

Maar helaas heeft de ethernet modem maar 1 uitgang, en de draadloze router maar 1 ingang. Wat dus zou betekenen dat ik een andere router moet kopen of is er ook een andere (goedkopere manier) om het signaal vanaf de ethernet modem te "splitsen"?

• b..RAM
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 19-04 01:44
ir/sa punt (of zowiets) ----- splitter ------ adsl modem (geen telefoons) ----- netwerk/pc's enzo
________________________|
_____________________telefoon(s)
(let niet op die ^^ lijnen ;))

Als het goed is heb jij ergens een splitter geinstalleerd :)
StephaN schreef op zaterdag 12 februari 2005 @ 14:27:
Wat dus zou betekenen dat ik een andere router moet kopen of is er ook een andere (goedkopere manier) om het signaal vanaf de ethernet modem te "splitsen"?
Kan met een switch

• eRRoR.InSiDe
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-05 07:04
Of je gaat zelf ook achter die router dan ben je overal vanaf.

Wandcontactdoos -- splitter -- ethernet modem -- router -- PC's

Dat is een normale aansluiting.

Als je enkel een telefoon op je hoofdaansluiting aansluit dan zou die telefoon het moeten doen ook zonder splitter. Als je in een apartement woont kijk dan eens of je in de meterkast geen binnenkomst punt hebt van de telefoon en of die dan doorverbonden is naar de kamer of waar je deze probeert aan te sluiten. Of als de andere bewoners geen telefoon hebben en je een centrale meterkast hebben beneden of de telefoonlijn daar binnen komt en niet is doorverbonden naar boven.

• StephaN900
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik wil niet achter de router omdat die geen utp uitgangen heeft, alleen een draadloze (asus w300g) en als hij toch bij mijn pc staat doe ik het liever met een kabeltje.
Maar blijkbaar is de telefoon bekabeling dus brak, want de telefoon doet het gewoon niet, ook niet als ik de spitter er tussen uit haal.

Bedankt voor de reacties iig, morgen maar even met de primafoon praten :(.