Na ongeveer 15 nieuwe Win XP Prof installaties ben ik er eindelijk uit, mijn NEC3500AG brander zorgt ervoor dat mijn pc random vastloopt. Ik weet niet of het door dit merk en type brander komt, maar het is een feit dat de pc het goed doet zonder en niet goed doet met de brander. Als ik Windows installeer met brander en hem daarna eruit haal helpt dat niets. Ik moet dus Windows opnieuw installeren zonder brander erin om hem stabiel te houden.
De firmware is natuurlijk de nieuwste versie. Verder zit de brander samen met een Plextor 116A DVD speler met een ATA100/133 kabel op de Primaire IDE aansluiting. Op de 2e IDE heb ik 2 harde schijven zitten. Op SATA3/4 heb ik 2 WD Raptors aangesloten in RAID0 waarvan ik boot. Ik heb alle Windows Updates erop en de nieuwste drivers en biossen.
De pc loopt met de brander erin heel random vast, het beeld freezed gewoon en ik moet rebooten.
Overige specs:
AMD64 3500+
MSI Neo2 Platinum
GF6800GT 256
Enermax 485 Watt, voltages zijn goed
Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen behalve een andere brander kopen? En ja, de brander doet het verder perfect zolang Windows niet vastloopt, kan er gewoon op max speed mee branden en app wordt goed herkend.
De firmware is natuurlijk de nieuwste versie. Verder zit de brander samen met een Plextor 116A DVD speler met een ATA100/133 kabel op de Primaire IDE aansluiting. Op de 2e IDE heb ik 2 harde schijven zitten. Op SATA3/4 heb ik 2 WD Raptors aangesloten in RAID0 waarvan ik boot. Ik heb alle Windows Updates erop en de nieuwste drivers en biossen.
De pc loopt met de brander erin heel random vast, het beeld freezed gewoon en ik moet rebooten.
Overige specs:
AMD64 3500+
MSI Neo2 Platinum
GF6800GT 256
Enermax 485 Watt, voltages zijn goed
Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen behalve een andere brander kopen? En ja, de brander doet het verder perfect zolang Windows niet vastloopt, kan er gewoon op max speed mee branden en app wordt goed herkend.
iotdomotica.nl | Replace fear of the unknown with curiosity | 76 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 11.460 Wp PV