Toon posts:

Nieuwe PC, goed?

Pagina: 1
Acties:
  • 36 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil een nieuwe PC kopen, en ik heb maar 700 euro. Ik wil hem kopen bij Paradigit. Ik heb een leuke samengesteld:

Flex PC AMD

Processor: AMD Sempron 2800+
Moederbord: Asus A7V600-X Socket-A DDR333 AGP8x LAN
Geheugen: 512 MB
Harddisk: 80 gb 7200 rpm 2mb cache
CD/DVD-Rewriter: LG ComboDrive 52x32x52x16x IDE OEM Zwart
Videokaart: ATI Radeon 9550 256MB DDR AGP
Floppy Drive: Floppy Disk Drive 3,5" 1.44 MB Zwart
Monitor: Philips 17" 107E Zwart
Toetsenbord: Microsoft Basic Keyboard OEM PS/2 Zwart
Garantie: 1 jaar Carry-In

Voor 660 euro.
Is de configuratie goed, past het allemaal bij elkaar?
Of moet ik iets anders nemen, ipv deze? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-10 11:42
Zulke vragen stel je toch gewoon bij het bedrijf waar je dit ding gaat kopen? We zo makkelijk, en daar betaal je ook voor. Als iets niet bij elkaar past zetten zij het niet in elkaar lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01:06

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Dat ligt er een beetje aan, de groote vraag is wat wil je met het systeem kunnen?
Als je een echte gamer bent dan is bijvoorbeeld de VGA kaart aan de krappe kant.
De ATI 9550 schijnt een onder geklockte 9600 te zijn, dus niet echt een super kaart.

Dus wat wil je kunnen met de Pc? Misschien dat men je dan wat meer tips kunt geven.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 00:44

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Heb je de Faq gelezen?
Als je dat had gedaan, had je geweten dat het niet de bedoeling is zomaar een lijst neer te pleuren en vragen 'is dit goed?'. Wij weten niet wat je met deze computer wilt doen, dus kunnen we er moeilijk iets over zeggen, of alles bij elkaar past kun je makkelijk opzoeken op het internet. Lees reviews / benchmarks en dat soort dingen.
Verder kun je via de Frontpage de prachtige mooie Best Buy Guide vinden, waar je advies krijgt over wat te kopen op dit moment.
Een beetje meer eigen inzet mag wel!

Rail Away!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petergr
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-04-2021

Petergr

beroeps prutser

je bent zeker nieuw op tweakers?

ja?

lees dan eerst even deze 2 linkjes door voordat je post
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/869626
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/869628

www.wardrivers.be/ nee, ik ben geen belg :p maar verder niets mis met belgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01:06

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Icey schreef op zaterdag 12 februari 2005 @ 14:04:
Zulke vragen stel je toch gewoon bij het bedrijf waar je dit ding gaat kopen? We zo makkelijk, en daar betaal je ook voor. Als iets niet bij elkaar past zetten zij het niet in elkaar lijkt me.
Mmm daar zou ik niet te hard van uitgaan. In iedergeval is het altijd verstandig/handig om hier eens te informeren. Op GOT heb je toch veel meer kennis zitten dan de gemiddelde verkoper :)
(hoeveel gebruikers kent GOT :P )

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruzor
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

Ruzor

Off with his head man

Geen muis? :+

Maar zou 's wat reviews op van de onderdelen van de pc en kijk of ze goed beoordeeld worden (op google en @ GoT). Verder is deze reviews: Tweakers.net Best Buy Guide: editie januari 2005 ook heel handig :)

[ Voor 8% gewijzigd door Ruzor op 12-02-2005 14:08 ]

[This is what you get when you mess with us]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sorry hoor maar ik vind dat geen goeie samenstelling qua hardware voor dat geld koop ik in iedergeval een betere pc :) zoals de moederbord is nog al erg oud en die videokaart is ook niet echt lekker om een potje te gamen ofzo.. ik zou maar effe verder kijken bij andere winkels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:58
Videokaart: ATI Radeon 9550 256MB DDR AGP

Dat is al helemaal fout. 8)7

Er zijn nog maar zeer weinig spellen die ook daadwerkelijk 256MB geheugen nodig zijn (Doom3 alleen dacht ik). 256MB is voor het grootste gedeelte nog steeds een marketing truukje. Neem daar het feit bij dat op een Radeon 9550 zware spellen zoals Doom3 helemaal niet zo lekker lopen en je ziet dat het een idiote videokaart is.

Neem gewoon een Radeon 9600 (geen se!) of een vergelijkbare GeforceFX met 128MB geheugen.

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraR-pc
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-02-2024
Lees de FAQ even door. En denk er voortaan ook even aan dat crossposten zoals jij, ongeveer, doet (ATI Radeon 9550 256MB DDR AGP) niet de bedoeling is.

Voor ongeveer 700 Euro heb je het volgende systeem (www.pczaak.nl). Enkel als voorbeeld dat het voor bijna hetzelfde geld een stuk beter kan.

AOPEN QF50A Zwart + Airguide €42.95
NEC / SONY 1.44Mb Diskdrive .Zwart €7.49
MAXTOR 80.0Gb 7200RPM 6Y080M0 8MB SATA €60.95
ASUS K8N €72.99
BELINEA 17" 10 30 26 CRT €112.49
LOGITECH MX510 Optical Mouse Blue €37.49
LOGITECH DeLuxe Access €15.00
Athlon 64 2800+ Box €121.50
Twinmos / M-tec DDR400 512MB €66.99
NEC ND-3520 Dual Layer Zwart €56.39
- Software Nero 6.0 OEM SUITE +€3.49
Sapphire ATI 9600XT 128MB €131.95

Subtotaal: €729.68

[ Voor 67% gewijzigd door UltraR-pc op 12-02-2005 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil hem voor school gebruiken, en voor films kijken en gamen. Ik heb echt maar 700 euro en een muis hoef ik niet want die heb ik zelf al. De 9600 XT is beetje te duur en de Geforce FX5200 is redelijk maar ik wee tniet of die goed is. Is de Geforce FX 5200 128 Mb beter als de 9550?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0J0
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 07-07 13:37
Verwijderd schreef op zaterdag 12 februari 2005 @ 15:25:
Ik wil hem voor school gebruiken, en voor films kijken en gamen. Ik heb echt maar 700 euro en een muis hoef ik niet want die heb ik zelf al. De 9600 XT is beetje te duur en de Geforce FX5200 is redelijk maar ik wee tniet of die goed is. Is de Geforce FX 5200 128 Mb beter als de 9550?
Het is allebei bagger maar de 9550 zou sneller moeten zijn aangezien het een ondergeklokte 9600 is.

Dat lijstje dat UltraR-pc geeft is wel aardig ja, als je daar die mx510 muis vanaf trekt blijf je ook nog binnen je budget :)

[ Voor 13% gewijzigd door J0J0 op 12-02-2005 15:31 ]

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraR-pc
De search is erg handig als je zulke vragen hebt. De FX5200 is zo'n beetje de slechtste kaart die er bestaat.
Wat betreft je 700 Euro, haal de muis weg uit het systeem dat ik hierboven postte en je zit onder de 700 Euro. Incl. 9600xt videokaart en Athlon64 processor.

[ Voor 12% gewijzigd door UltraR-pc op 12-02-2005 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan pak je toch de pc die boven je post staat, daar kan dan 37 Euri van de muis vanaf en is hij binnen je budget.

Je hebt dan eeen veel betere PC dan je eigen suggestie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACID-dude
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 28-08 10:30

ACID-dude

Make More Music!

Dan schop je die muis eruit. Zit je op 690.- Klaar toch? Enne, een 9600XT met een fx5200 vergelijken is een beetje dat gebeuren met appels en peren enzo.

Alleen, als je bovenstaand lijstje gaat gebruiken dan moet je hem wel zelf in elkaar schroeven. En als je een complete pc bij Paradigit wilde aanschaffen moet je daar nog maar even over nadenken...

[ Voor 42% gewijzigd door ACID-dude op 12-02-2005 15:33 . Reden: En wie is er weer de laatste. :( ]

iRacing Profiel Hier stonden hele oude specs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0J0
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 07-07 13:37
ACID-dude schreef op zaterdag 12 februari 2005 @ 15:30:
Dan schop je die muis eruit. Zit je op 690.- Klaar toch? Enne, een 9600XT met een fx5200 vergelijken is een beetje dat gebeuren met appels en peren enzo.

Alleen, als je bovenstaand lijstje gaat gebruiken dan moet je hem wel zelf in elkaar schroeven. En als je een complete pc bij Paradigit wilde aanschaffen moet je daar nog maar even over nadenken...
En ik heb sterk het idee dat daar de schoen knelt.... volgens mij gaat dat zelf inelkaar schroeven niet lukken omdat de TS niet erg bekwaam over komt. (no offence)

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraR-pc
ACID-dude schreef op zaterdag 12 februari 2005 @ 15:30:
pczaak zet hem voor 30 Euro in elkaar, die 20 Euro boven zn budget moet toch wel ergens vandaan te halen zijn lijkt me.
BTW, pczaak is hier slechts een voorbeeld. Er zijn genoeg andere zaken in de pricewatch te vinden die heel wat goedkoper zijn dan paradigit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matias
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Om je vraag te beantwoorden, Nee, het is niet echt een goede pc voor dat geld :-D

Je zou bijvoorbeeld op http://www.dell.nl/tv/ kunnen kijken, daar heb je een complete pc voor 500 euro, er moet alleen een goede videokaart in, daarvoor heb je met de overige 200 euro een redelijk goede videokaart bijv: Club 3D GeForce 6600 GT.

Nu is dat dell systeem geen aanrader vanwege de proc maar het is al een vergelijkbaar alternatief voor je pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACID-dude

ACID-dude

Make More Music!

UltraR-pc schreef op zaterdag 12 februari 2005 @ 15:38:
[...]

pczaak zet hem voor 30 Euro in elkaar, die 20 Euro boven zn budget moet toch wel ergens vandaan te halen zijn lijkt me.
BTW, pczaak is hier slechts een voorbeeld. Er zijn genoeg andere zaken in de pricewatch te vinden die heel wat goedkoper zijn dan paradigit.
Van die prijzen was ik niet op de hoogte, maar dat valt nog wel mee. Pczaak.nl is iig niet duur, alleen vind ik dat ze slecht leveren. Ik zou eens bij komplett.nl gaan loeren, goedkoop en heel rap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou je ook echt die 9600 xt aan raden Echt de topper onder de middenklasers. Er zit zelfs een gpu sensor op waarme je de temps kunt uitlezen. (dus je kunt er ook goed en veilig mee overclocken). Haal niet die fx 5200 dat is echt een bagger kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACID-dude

ACID-dude

Make More Music!

matiasjansen schreef op zaterdag 12 februari 2005 @ 15:39:
Om je vraag te beantwoorden, Nee, het is niet echt een goede pc voor dat geld :-D

Je zou bijvoorbeeld op http://www.dell.nl/tv/ kunnen kijken, daar heb je een complete pc voor 500 euro, er moet alleen een goede videokaart in, daarvoor heb je met de overige 200 euro een redelijk goede videokaart bijv: Club 3D GeForce 6600 GT.

Nu is dat dell systeem geen aanrader vanwege de proc maar het is al een vergelijkbaar alternatief voor je pc.
Of je neemt bovenstaand lijstje ter hand en je laat dat ergens in elkaar zetten... Waarom zou hij een brakkere Dell nemen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

matiasjansen schreef op zaterdag 12 februari 2005 @ 15:39:

Nee ik zou je geen brakke dell aanraden (slecht voor toekomstige upgrades ivm niet passende onderdelen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Jah ik heb nu een andere bij Paradigit gekozen. Ik heb de floppy eruit gehaald dat bespaart 9 euro. En nu neem ik de ATI Radeon 9600 XT. Dan als je alles optel kom je op € 716 euro uit. En me pa wil alleen bij Paradigit halen aangezien hij daar 5% korting krijgt en hij die het meest vertrouwd. Onze vorige 2 PC's hebben we daar ook gehaald dus. Maar wat moet er nog beter dan, videokaart is nu goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraR-pc
Verwijderd schreef op zaterdag 12 februari 2005 @ 16:01:
Jah ik heb nu een andere bij Paradigit gekozen. Ik heb de floppy eruit gehaald dat bespaart 9 euro. En nu neem ik de ATI Radeon 9600 XT. Dan als je alles optel kom je op € 716 euro uit. En me pa wil alleen bij Paradigit halen aangezien hij daar 5% korting krijgt en hij die het meest vertrouwd. Onze vorige 2 PC's hebben we daar ook gehaald dus. Maar wat moet er nog beter dan, videokaart is nu goed.
Voor 9 Euro moet je die floppydrive er gewoon in laten zitten. Die paar centen en het kan altijd van pas komen. Verder is de Sempron nou niet echt op en top. Maar ik heb je het lijstje gegeven wat ik perfecte prijs/prestatie vind. Met behulp van de search hier op GOT en google kan je best een hoop info. vinden en moet je perfect in staat zijn een goede pc samen te stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voil
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15-10 16:40
ik heb een mooie 17" platte crt voor je voor 50 euro :P:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 12 februari 2005 @ 16:01:
De proc... Zorg dat je voor die paar euro meer een 64 2800+ krijgt.+ een andere mobo :P Deze presteerd veel beter in spellen dan die sempron ( de sempron zit nog onder de athlon xp).
Kijk maar eens naar deze tabel:
nieuws: Processors tonen hun spierballen in Doom 3-arena

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraR-pc
Verwijderd schreef op zaterdag 12 februari 2005 @ 16:11:
[...]

De proc... Zorg dat je voor die paar euro meer een 64 2800+ krijgt. Deze presteerd veel beter in spellen dan die sempron ( de sempron zit nog onder de athlon xp).
Kijk maar eens naar deze tabel:
nieuws: Processors tonen hun spierballen in Doom 3-arena
en dan heb je ook nog een ander mobo nodig (socket 754). Don't forget.

[ Voor 3% gewijzigd door UltraR-pc op 12-02-2005 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.