Post code 90 na vergeten pompje aan te zetten.

Pagina: 1
Acties:
  • 58 views sinds 30-01-2008

• Dekaasboer
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08:39
Ik ben weer heerlijk stom bezig :(

Ik was aan mijn pc aan het knutselen terwijl hij uit stond. Alleen het pompje van de waterkoeling stond naast mijn hoofd te ratelen en dat irriteerde me. Dus stekker er uit.

Vervolgens liep ik ff voor 30 seconden in mijn bios te klooien, waarna ik savde en wou gaan rebooten. Alleen toen besefte ik me dat ik het pompje niet meer aangesloten had, ik sprong naar de schakelaar aan de muur en haalde die om.

Mijn koelbok is van massief kopen wat gelukkig een hele grote warmtecapaciteit heeft. Het blokje was niet heet geworden. En mijn mobo begint te piepen bij 70 graden en schakelt uit bij 75 graden. Dus ik d8 gered te zijn.

Mooi niet dus:( mijn pc geeft geen beeld. Het led-schermpje op mijn mobo geeft alleen 90 aan:
completed uguru initial process AWARD bios taking over booting job.
Ik heb mijn bios al gereset dmv jumper en batterij er af te halen. Ik heb ook al geprobeerd te booten zonder hdd geheugen en rommel. Ik heb ook al mijn 3d-kaart vervoangen voor een tnt2.

Mijn koeling wil ik nog ff niet loshalen want dit is een stevig gemonteerde waterkoeling en het wordt een klus van 3 uur om die te verwijderen.

Nu is mijn vraag: is mijn bios nu kapot of doet mijn processor het niet meer??

Processor: Amd 2500+@ 227*11=2497 2,125V
Mobo: Abit AN7
Voeding: Tagan 480 watt
3d-kaart: Ati 9800pro@XT

[ Voor 5% gewijzigd door Dekaasboer op 12-02-2005 13:55 ]

http://axrotterdam.blogspot.nl

• Dekaasboer
Hele setup uit elkaar geschroefd....
Andere pc helemaal uit elkaar gehaald...
Kamer is een bende....

Maar mijn processor werkt nog!!:p

Nu alleen nog uitvinden wat dat mobo dwarszit, want die bios van de an7 is bijna onverwoestbaar.

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
ik denk dat dat 'aan mijn pc knutselen' en 'in het bios te klooien' eerder de oorzaak zijn...

Verwijderd

Wellicht was hij toch te heet geworden. Mijn XP1800@2100MHz deed het ook neit meer nadat mijn pomp vastsloeg door rotzooi. Ik voelen aan het blok, een paar letters van swiftech waren af te lezen op mijn vingers :) . Alles lekker laten doorlopen met koud water, en een uurtje later bootte het systeem weer zonder problemen.

• Skyline GT-R
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09-05 00:13

Skyline GT-R

RB26DETT

Hahaha

Abit AN7

Mijn neef, Thomson, heeft die ook gehad, en heeft daar 2 maal een dode bios mee gehad, en jij hebt die nu ook. Je moet gewoon naar abit mailen en ze sturen je een BIOS RMA formulier ;)
Zoek maar eens naar zijn topic ;)

• Dekaasboer
ik denk dat dat 'aan mijn pc knutselen' en 'in het bios te klooien' eerder de oorzaak zijn...
Ik ben geen n00b in het modden, ik wist wat ik deed. En de bios heeft ook geen geheimen meer voor mij.
Wellicht was hij toch te heet geworden. Mijn XP1800@2100MHz deed het ook neit meer nadat mijn pomp vastsloeg door rotzooi. Ik voelen aan het blok, een paar letters van swiftech waren af te lezen op mijn vingers :) . Alles lekker laten doorlopen met koud water, en een uurtje later bootte het systeem weer zonder problemen.
Mijn pc schakeld uit bij 75 graden, en ik heb de proc net in een ander pc'tje getest, en hij werkte.
Mijn neef, Thomson, heeft die ook gehad, en heeft daar 2 maal een dode bios mee gehad, en jij hebt die nu ook. Je moet gewoon naar abit mailen en ze sturen je een BIOS RMA formulier ;)
Zoek maar eens naar zijn topic ;)
Kijk, hier kan ik wat mee, ik wist niet waar ik een, ik zat al te denken aan hotflashen en andere riskante procedures maar abit heeft gelukkig 1 van de beste RMA policies.

Ps. Je neef had zeker in windows zijn bios geupdate met een te hoge oc aan? ;)

*EDIT*

Ik heb iemand gevonden die ook deze post code kreeg, dat wordt dus idd een nieuwe bios
[rml]Geen beeld meer [ AN7][/rml]

[ Voor 9% gewijzigd door Dekaasboer op 12-02-2005 19:29 ]

• Skyline GT-R
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09-05 00:13

Skyline GT-R

RB26DETT

Dat is inderdaad het topic van mijn neef ;)

Mijn neef heeft toen wel geen bios update gedaan vanuit windows met een te hoge OC, het moederbord werkte toen gewoon niet meer toen hij het wou opstarten, net zoals bij jouw, toeval is wel dat jij ook je pomp vergeten was aant te sluiten ;)

Hotflashen heeft hij ook eens gedaan. Hij heeft dit namelijk 2 keer gehad. De eerste keer was het gelukt, de tweede keer had zijn vriend een ander moederbord. De bioschip die op dat moederbord zat kreeg een hoger voltage waardoor zijn chip een beetje kapot is. Nu hij had een mailtje gestuurd naar abit en toen een RMA formulier teruggekregen. Kan je ook doen ;)

• Dekaasboer
Hoelang zal het denk je duren voordat ik die bios chip binnen heb?? Ik moet namelijk over 2 weken een presentatie geven op school met mijn pc.

• Dekaasboer
Is er anders misschien iemand anders die mij aan een nieuwe bios chip kan helpen?? Misschien iemand die zijn mbob'tje gemold heeft?

• Dekaasboer
Kan niemand mij helpen??? Ik krijg net en e-mailtje van abit dat ze pas over 2 weken mijn mailtje zullen lezen omdat ze daar met de chinese feestdagen zitten. Het nederlandse kantoor van abit schijnt gesloten te zijn want hun telefoonnummers zijn afgesloten.

Ik heb binnen 2 weken echt een nieuwe bios chip nodig ivm. een examen presentatie op school!!!

• Pakjebakmeel
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 25-03 23:01
WTF!? Gewoon hotflashen als je hem zo hard nodig hebt. Anders wachten :)

[ Voor 1% gewijzigd door Pakjebakmeel op 14-02-2005 15:18 . Reden: typo ]

• Dekaasboer
Dat gaat niet, Ik heb geen andere mobo meer!!

Ik heb net de site flashbios.org gevonden, ik d8 eerst dat het ergens in het buitenland zat, maar het is gewoon in NL. Daar dan maar es ff langsgaan.

[ Voor 83% gewijzigd door Dekaasboer op 14-02-2005 15:40 ]

• Pakjebakmeel
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 25-03 23:01
Ga dan ff langs een vriend om te flashe oid :?

• Dekaasboer
Pakjebakmeel schreef op maandag 14 februari 2005 @ 16:01:
Ga dan ff langs een vriend om te flashe oid :?
Ha! ik ben de enige met moderne hardware in mijn vriendenkring :p

Maa daarnet een mailtje gekregen van de nederlands abit sectie (blijkt dus toch niet dood te zijn de telefoonnummers werken alleen niet 8)7 ) Ik heb morgen of overmorgen een nieuw chippie :p:p Perfecte service!!!

[ Voor 6% gewijzigd door Dekaasboer op 14-02-2005 20:57 ]

• SpaceAce
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 27-05 15:13
Abit NL is niet gesloten, ik kan het weten, want ik werk daar :).

Naar welk adres heb je het gemaild? Stuur gewoon een mail naar technical@abit.nl en zeg dat je postcode 90 op je AN7 hebt. Zet je adres gegevens erbij en het serienummer van het board krijg je zo een nieuwe opgestuurd.

[edit] Had laatste bericht niet gelezen.... 8)7

Maar welk telefoonnummer heb je dan gebeld?

[ Voor 16% gewijzigd door SpaceAce op 15-02-2005 21:07 ]

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 18-05 23:48

r0b

wouterhelm schreef op dinsdag 15 februari 2005 @ 21:05:
Abit NL is niet gesloten, ik kan het weten, want ik werk daar :).

Naar welk adres heb je het gemaild? Stuur gewoon een mail naar technical@abit.nl en zeg dat je postcode 90 op je AN7 hebt. Zet je adres gegevens erbij en het serienummer van het board krijg je zo een nieuwe opgestuurd.

[edit] Had laatste bericht niet gelezen.... 8)7

Maar welk telefoonnummer heb je dan gebeld?
offtopic:
Uh, wellicht even offtopic, maar is dat de normale gang van zaken bij Abit?
Zo ja, dan weet ik wie mijn volgende moederbord aan mag leveren. :)

• Bluefan
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 27-06-2024
Hotflashen kan je ook met verschillende mobo's, als het maar dezelfde BIOSchip heeft. Gelukkig had mijn broer exact dezelfde Mobo :*)

SD15 bug...

• Dekaasboer
Chippie is binnen, ik zit nu weer op mijn eigen pc :p

• SpaceAce
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 27-05 15:13
r0b schreef op Tuesday 15 February 2005 @ 21:10:
[...]

offtopic:
Uh, wellicht even offtopic, maar is dat de normale gang van zaken bij Abit?
Zo ja, dan weet ik wie mijn volgende moederbord aan mag leveren. :)
Een BIOS krijg je natuurlijk niet altijd gratis. Dit heeft er mee te maken dat het wel eens voorkomt met de Nforce2 chipset dat het BIOS corrupt raakt, met name in combinatie met de PMC BIOS chips. In zo'n geval krijg je dan ook een gratis BIOS chip toegestuurd.

Verwijderd

offtopic:
Ben ik de enige die de term "postcode 90" niet snapt?

• sjaak
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-05 09:24

sjaak

un giorno credi

Power On Self Test Code 90, dus een foutmelding 90 van het bios bij het opstarten van je pc. ;)

• Kluk-Kluk
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-05 00:15

Kluk-Kluk

laat maar vallen.....

off-topic
Dekaasboer schreef op Tuesday 15 February 2005 @ 22:11:
Chippie is binnen, ik zit nu weer op mijn eigen pc :p
Geen wonder dat dat chippie er aan gaat. 8)7

/off-topic

Ben wel blij overigens met dat vehaal over die Abit service, heb nog niet zo lang geleden een IC7-Max3 geinstalleerd. :)