USB-hub en stroom

Pagina: 1
Acties:

• 2_05
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22-02 21:59
Ik heb 2 vraagjes:
als je per ongeluk vergeet de voedingsstekker van je hub aan te sluiten, kunnen er dan dingen kapot gaan als je apparaten van 500 mA aansluit of is de hub of de usb poort hiertegen beveiligd?

als ik usb wil verlengen over een lange afstand, heb ik een versterker oid nodig. Maar werkt het ook als ik aan het einde een usb-hub met voeding plaats?

Thanx

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Je kunt niets slopen, je krijgt waarschijnlijk de melding dat je teveel vraagt van je usb poort.

En de reden dat je het moet versterken is dat het signaal verzwakt, niet zozeer het feit dat er niet genoeg stroom geleverd zou kunnen worden.

• 2_05
Dus een versterker zou nog steeds nodig zijn? De hub versterkt dit signaal niet?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

2_05 schreef op zaterdag 12 februari 2005 @ 18:20:
Dus een versterker zou nog steeds nodig zijn? De hub versterkt dit signaal niet?
Over welke lengte hebben we het hier dan?
Een hub versterkt het signaal niet echt, hij stuurt het gewoon door.
Echter, als je bijvoorbeeld een webcam op 30m afstand wil hebben dan is de kans groot dat het gewoon werkt.

Dus waar wil je het voor gaan gebruiken en over welke lengte moet het gaan.

Verwijderd

de reden dat je het moet versterken is dat het signaal verzwakt, niet zozeer het feit dat er niet genoeg stroom geleverd zou kunnen worden.
Problemen met lange kabellengtes heeft ook te maken met reflectie en latency. Reflectie kun je ondervangen door om de 5 meter een hub/repeater te zetten. Let erop dat er een maximum is van 5 hubs/repeaters is die in 1 chain gebruikt kan worden.
Op afstanden langer als 30meter kun je beter USB bridges gebruiken (dus bijv. USB <> Ethernet <> USB). Op die manier vang je de latency problematiek op door gebruik te maken van een minder strikt communicatieprotocol zoals Ethernet of RS-485.

Zie ook: http://www.usb.org/developers/usbfaq/#cab1

• 2_05
Ik had t idee om op verschillende plekken in mn kamer usb-aansluitingen aan te leggen voor diverse doeleinden, zoals het besturen van de computer vanuit mn bed, en kabels weg te werken langs de muren enzo. Maar zo te zien kan ik beter denken aan bluetooth oplossingen oid.
Pagina: 1