WLan - Beveiliging wil niet

Pagina: 1
Acties:

• Lifelogger
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 02-05 17:33
Hallo...

Heb vanmorgen een Wireless Router van Belkin aangeschaft, samen met een Wireless card voor m'n laptop en een PC hier. De installatie van het geheel verliep zonder enig probleem. Alles werkt ook als een zonnetje, op één ding na: de beveiliging.

Ik kan mijn Wifi netwerk niet beveiligd krijgen. Als ik volgens het instructie boek je de router beveiliging aan zet, kom ik er niet meer in. Probleem is dat ik in de router een WPA netwerk sleutel in kan stellen, maar niet op de computers. Om één of andere reden wil het niet lukken die beveleiliging in de computers ook aan te zetten, met als gevolg dat ik dus niet op het netwerk kan komen.

Ik zit nu dus met een onbeveiligd netwerk. Wel staat de broadcasting, etc uit zodat nieman kan zien dat het netwerk er is, maar vind het toch geen prettig idee.

Heeft iemand hier ook problemen gehad met het instellen van de WPA op de computers en het wel aan de praat gekregen? Dan zou ik graag horen hoe en wat ik moet doen.

De boekjes van Belkin bieden onvoldoende informatie en geven ook geen oplossing voor dit probleem.

Het systeem dat ik gebruik is een Ms XP en een Ms ME.

• Lifelogger
Ben er inmiddels al achter dat het mogelijk is MAC adressen te blokkeren. IN die zin... ik laat nu alleen Mac adressen van Pc's door die geregisteerd zijn. Andere adressen kunnen niet op het netwerk. :-)

Verwijderd

Lifelogger schreef op zaterdag 12 februari 2005 @ 14:41:
Ben er inmiddels al achter dat het mogelijk is MAC adressen te blokkeren. IN die zin... ik laat nu alleen Mac adressen van Pc's door die geregisteerd zijn. Andere adressen kunnen niet op het netwerk. :-)
dat is in feite een schijnbeveiliging. iedereen kan een mac adres klonen.

je kunt dus beter nog even kijken wat het probleem is met je WPA, en anders eventueel gewoon WEP doen.

• Lifelogger
Ja... ben nog op zoek naar de oplossing van dat andere probleem. De router is wel in stellen met een beveiliging, maar het is niet mogelijk om de netwerkkaart daarmee in te stellen. Weet niet waarom. Kan wel kiezen welke beveiliging ik wil, maar kan vervolgens geen netwerkwachtwoord intypen. Erg vreemd.

[ Voor 3% gewijzigd door Lifelogger op 12-02-2005 15:45 ]

Verwijderd

Moet je de WPA update binnenhalen en installeren. Weet alleen niet of ME deze ook ondersteund. Ik geloof dat alleen XP met WPA kan werken.

• Max|Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-04 09:18

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

Standaard ondersteund Windows geen WPA, ook WinXP niet. (Alleen winxp SP1+ of WinXP + wpa update) Inderdaad de WPA update ophalen (is mij niet bekend of deze er voor winme is) Gebruik gewoon WEP-128 anders?....niet zo'n beste beveiliging maar beter dan niets.

[ Voor 11% gewijzigd door Max|Burn op 21-02-2005 11:56 ]

ma ma ma ma ma macron one

Verwijderd

Lijkt mij dan het beste om maar meteen SP2 te installeren.
Pagina: 1