Past een Sempron 2800+ op een Asus A7V333?

Pagina: 1
Acties:

• JopieBadmutS
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 12-10-2025
Hallo,

Ik ben van plan om mijn huidige configuraite iets te gaan upgraden. Echter mag het niet al te veel geld kosten, daarom zit ik alleen te denken aan een nieuwe processor.
Op dit moment heb ik een Asus A7V333 moederbord met een athlon XP 1900+ processor erop. Verder zit er ook nog 512 Mb geheugen aan boord.

Mijn bedoeling is om de processor te vervangen door een Sempron 2800+. Ik heb het internet afgezocht echter kan ik nergens nou precies vinden of het ook daadwerkelijk kan. In mijn ogen zijn beide processoren Socket A en is de FSB 333 wat mijn moederbord ondersteunt.

Wat zowiezo ook gaat gebeuren is het geheugen uitbreiden naar 1 Gb.

Veel verstand heb ik er niet van, dus ik dacht laat ik hem hier maar eens droppen. Met al die deskundigen hier moet het wel goed komen. Laat eens horen als het kan, en als het verstandig is om te doen.

Alvast bedabkt voor de antwoorden.

• Tim_R
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-11-2025
Zoek in de handleiding van je mobo of op internet, dat lijkt me niet zo moeilijk. Maar als de FSB en het socket hetzelfde zijn dan moet het gewoon gaan hoor. Zorg wel voor een boxed versie zodat je zeker weet dat je koeler zwaar genoeg is, niet de oude gebruiken. :)

Voor het geheugen zou ik je aanraden een 512MB DDR400 latje van Kingston te halen, goede prijs/kwaliteit en verkrijgbaar vanaf een euro of 70... Iig niet DDR333 nemen omdat je mobo dat maximaal ondersteunt, want dat is vaak nog duurder. DDR400 is gewoon downwards compatible. :) Pricewatch-link: pricewatch: 512MB PC3200 DDR, CL2.5 (Kingston KVR400X64C25)
Voor 66,50 al dus :P

EDIT: Leuke posting-tijd van mijn bericht BTW :P

[ Voor 47% gewijzigd door Tim_R op 12-02-2005 13:42 ]

• JopieBadmutS
Timmyboy_ schreef op zaterdag 12 februari 2005 @ 13:37:
Zoek in de handleiding van je mobo of op internet, dat lijkt me niet zo moeilijk. Maar als de FSB en het socket hetzelfde zijn dan moet het gewoon gaan hoor. Zorg wel voor een boxed versie zodat je zeker weet dat je koeler zwaar genoeg is, niet de oude gebruiken. :)

Voor het geheugen zou ik je aanraden een 512MB DDR400 latje van Kingston te halen, goede prijs/kwaliteit en verkrijgbaar vanaf een euro of 70... Iig niet DDR333 nemen omdat je mobo dat maximaal ondersteunt, want dat is vaak nog duurder. DDR400 is gewoon downwards compatible. :) Pricewatch-link: pricewatch: 512MB PC3200 DDR, CL2.5 (Kingston KVR400X64C25)
Voor 66,50 al dus :P

EDIT: Leuke posting-tijd van mijn bericht BTW :P
Idd een knap snelle reactie :9 . Bedankt voor je tip aangaande het geheugen. Zal ik zeker gaan doen. Op internet had ik al gezocht of het paste met de processor, en ik kan daarover niets vinden. In de handleiding staat er niets over Sempron's. Dat zal er wel mee te maken hebben dat het mobo al zo'n twee en een half jaar oud is. En toen bestonden de Semprons nog niet.

In ieder geval bedankt voor je reactie.

• NNF
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-05 21:17

NNF

Ligt eraan welke revision je hebt; ergens tussen je PCI sloten staat "Rev. x.xx". Als dit 2.0 is dan gaat het denk ik wel werken (alleen Rev. 2 ondersteunt CPU's met een 333MHz FSB). Hij zal dan alleen tijdens de POST "Unknown CPU" aangeven, aangezien de laatste BIOS versie uit 2003 stamt, en toen bestonden er natuurlijk nog geen Semprons.

Als ik jou was zou ik op zoek gaan naar een 2800+ Barton i.p.v. een Sempron; deze presteert beter dan een Sempron met dezelfde rating en je weet zeker dat het gaat werken (mits je zoals gezegd beschikt over de juiste revisie, en ik zou ook voor de zekerheid het nieuwste BIOS erin zetten (1017)).

[ Voor 101% gewijzigd door NNF op 12-02-2005 14:36 ]

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
wat je wel kan kopen als een sempron niet past is een XP mobile cpu, zit zelf ook met een mobo dat geen fsb van 333Mhz ondersteunt, dus heb ik mijn xp 1800+ vervangen door een mobile 2600+

die mobile's draaien op een fsb van 266Mhz, en die past zeker op het moederbord wat jij hebt, deze cpu's zijn 2e hands nog best goed verkrijgbaar

• BootVluchteling
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16-07 13:15
NNF schreef op zaterdag 12 februari 2005 @ 14:30:
Ligt eraan welke revision je hebt; ergens tussen je PCI sloten staat "Rev. x.xx". Als dit 2.0 is dan gaat het denk ik wel werken, mits je de laatste nieuwe BIOS hebt (alleen Rev. 2 i.c.m. de laatste BIOS versie ondersteunt CPU's met een 333MHz FSB). Hij zal dan alleen tijdens de POST "Unknown CPU" aangeven, aangezien de laatste BIOS versie uit 2003 stamt, en toen bestonden er natuurlijk nog geen Semprons.

Als ik jou was zou ik op zoek gaan naar een 2800+ Barton i.p.v. een Sempron; deze presteert beter dan een Sempron met dezelfde rating en je weet zeker dat het gaat werken (mits je zoals gezegd beschikt over de juiste revisie).
wat de heer boven mij zegt, klopt inderdaad. ik heb het nagekeken, en je sempron past er dus niet op.. wat is je budget precies..? want een nieuwe moederbord kost tegenwoordig nog rond de 80 euro, voor een sempron misschien zelfs minder..

voor informatie over je huidige moederbord: http://nl.asus.com/prog/spec.asp?m=A7V333&langs=10 (heb je nu niet veel meer aan maar ach, staat wel interessant :P )

• JopieBadmutS
Ik heb Sisoft Sandra even gechecked, en ik heb Rev 1.xx. Dus het feestje zal voor mij dan wel niet door gaan. Misschien doe ik wel wat Pilatus zegt, een mobile kopen. Of nog maar even door sparen voor een nieuw mobo met een AMD Athlon 64.

Keuzes genoeg om te maken.

Ik waardeer jullie antwoorden, ze hebben mij enorm geholpen.

Bedankt.

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Je kan wel een Sempron erop doen, maar die werkt dan op 266fsb. Op ieder oud moederbord doet die Sempron het, maar wel met een max fsb snelheid gemeten. Dus niet dan op 333, maar bijvoorbeeld op max 266 of 200. Zo heb ik namelijk een oud A7V133 moederbord hier draaien met een Sempron 2200 die niet op 1500 of 1200 loopt maar op 900 en dat gaat perfect.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

• BootVluchteling
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16-07 13:15
kan je eigenlijk je FSBsnelheid niet "opvoeren"? of is die stap te groot?

[ Voor 15% gewijzigd door BootVluchteling op 13-02-2005 11:16 ]

Pagina: 1