Toon posts:

Waarom kan ik maar 85Hz doen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi.

Ik heb een IIyama VM Pro 510 en een Radeon 64 Mb DDR.

M'n monitor trekt 1600 x 1200 @ 104Hz.
M'n Radeon trekt 1600 x 1200 @ 120Hz.

Waarom O waarom kan ik dan, wat ik ook doe, maar 85 Hz selecteren in Win98SE?

Ook met bv. Powerstrip kan ik dit niet veranderen. Ook Beta-drivers hebben er geen optie voor. Dit snap ik dus niet.

Ik draai veel liever 100 Hz of zo, en deze combo moet dat ook kunnen op die resolutie. Hoe krijg ik dat nou voor elkaar?

• Grijns
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-08 12:37
speciale iiyama drivers geinstaleerd ?

besides die iiyama schermpjes trappen kont, ik zit nu achter mijn nieuwe Vision Master Pro 452 :P

• Bomberman
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-01 15:31
Ik draai veel liever 100 Hz of zo, en deze combo moet dat ook kunnen op die resolutie.
Ik raad het je echt niet aan ... je zult geen verschil zien met 85Hz qua 'trillingen' (85Hz is al helemaal stil voor onze ogen) maar je beeldkwaliteit zal wel achteruit gaan! Hoe hoger je de refreshrate zet hoe waziger het beeld wordt, ja zelfs op jou mighty Iiyama (ik heb zelf de 19" versie) 8-).

PC Specs

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 07 januari 2001 04:25 schreef Grijns het volgende:
speciale iiyama drivers geinstaleerd ?

besides die iiyama schermpjes trappen kont, ik zit nu achter mijn nieuwe Vision Master Pro 452 :P
Welke drivers? Ik heb de files van IIyama .. maar die zijn alleen om de monitor te herkennen. Niks geen drivers.

• jaspov
  • Laatst online: 23-08 10:50
je iiyama .inf file (geen driver) heeft info over welke refresh je scherm aankan. Die bepaald wat je kan selecteren. Ik heb er ook een van iiyama en ik kan wel 100 kiezen......... mail me ff op jaspov@jaspov.tmfweb.nl dan mail ik hem terug.
hij komt van de site geloof ik en NIET van de cd/flop bij het scherm

Overigens draai ik 85 ;-) op alle resoluties. Ik vindt hogere refresh minder mooi. raar maar waar.

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 07 januari 2001 08:08 schreef Jaspov het volgende:
je iiyama .inf file (geen driver) heeft info over welke refresh je scherm aankan. Die bepaald wat je kan selecteren. Ik heb er ook een van iiyama en ik kan wel 100 kiezen......... mail me ff op jaspov@jaspov.tmfweb.nl dan mail ik hem terug.
hij komt van de site geloof ik en NIET van de cd/flop bij het scherm

Overigens draai ik 85 ;-) op alle resoluties. Ik vindt hogere refresh minder mooi. raar maar waar.
Ik heb zojuist van de site van IIyama nog een keer die srte.exe ofzow gedownd. Extracted, en bij monitor de inf file laten gebruiken .. en hij blijft max. 85 Hz geven.

• Obi
  • Laatst online: 30-03 07:53

Obi

Zelf heb ik hetzelfde probleem. Ik heb de Matrox G400 Max en de 22"iiyama.

Wat ik heb is dat ik een hogere resolutie draai (1856x1392), maar daar haal ik maar 75 Hz mee (net het programma'tje van iiyama gedraaid).

Normaal heb ik 1600x1200 op 85 Hz. en inderdaad is 85Hz prima. Maar dat wil ik dus ook draaien op mijn huidige resolutie...

Kan dat..?

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:26
Nou je zegt, ik kijk nu ook ff en waarempel: 85Hz is idd het maximum:?. Ik heb m'n Pro510 al bijn een jaar aan m'n G400 DH hangen en het was me nooit opgevallen. Ik zelf heb de refresh het liefst zo laag mogelijk, dan blijft alles lekker scherp. Ik draai 75Hz en heb totaal geen last van m'n ogen of/en druk beeld.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• KingNothing
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-01-2024
Ik heb een GeForce 2 GTS en een iiama VisionMaster Pro 410 ( 17 inch )

Bij adapter kan ik zelf dit kiezen: 60, 70, 72, 75, 85, 100Hz waarvan de laatste wel degelijk een stuk rustiger overkomt op mijn ogen.

Die-hard Brexiteer

• wcduck
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Met Hztool lukt het mij altijd wel om boven de 85 hz uit te komen!!! Fantastisch proggie.

I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.

• hilbren
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-08 15:27
je IIyama staat standaart in windows.
werkte bij mijn vader en mijn broer ook gewoon en die kijken fijn naar 110 ofzo :)

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 10:09
Soms word er gezegt dat er geen verschil is tussen 85 en 100hz.

Dat merk ik dus zeker wel..

Verwijderd

de 510's trappen inderdaad een hoop kont, maar niet als je ze op 1600x1200 zet met 100hz refreshrate... bij mij gaat de tekst over het scherm trillen... niet meer strak beeld dus...

Verwijderd

Mijn monitor werkt op 85Hz terwijl ie het niet aankan. Als ik hem handmatig op 85Hz zet pikt ie het niet, maar als ik op optimaal druk dan staat ie opeens wel op 85Hz; erg fijn dus, anders was 75 het hoogst. (14" monitor 800*600)

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Simpel:

HKEY_LOCAL_MACHINE\System\CurrentControlSet\Services\Class\Display\0000\Modes

Daar vind je een aantal sleutels: 4, 8, 16 en 32

Onder elke sleutel staat een lijstje met resoluties (ook sleutels)
de grap is nu:
Voeg bij een resolutiesleutel gewoon een string "RefreshRate" in met als waarde de gewenste refreshrate. ff resswitchen en je hebt een hogere refreshrate

Gebruik ik zelf ook op de S3 Virge van mijn broer: 1024x768x16 @ 65hz lijkt toch beter dan 60hz...

• Robert
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 27-08 23:05

Robert

You have your answer..

kan het eigenlijk kwaad om je monitor refreshrates wat op te voeren ?

Dus hoger dan de voorgeschreven refreshrates ?

Just 'cause I'm paranoid doesn't mean they're not after me | The only operating system that does what you want: LFS

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:26
Op zondag 07 januari 2001 16:43 schreef pinguin het volgende:
de 510's trappen inderdaad een hoop kont, maar niet als je ze op 1600x1200 zet met 100hz refreshrate... bij mij gaat de tekst over het scherm trillen... niet meer strak beeld dus...
Kunnen de ogen van mensen zo verschillen? bij 75Hz (16x1200) vind ik het allemaal prima; letters staan rustig op het beeld etc. 85 is idd een heel klein beetje rustiger (daarboven merk ik het verschil echt niet) maar dan wordt alles minder scherp. Overigens heb jij me daar een indrukwekkende bak, de meest indrukwekkende die ik hiero aan specs gezien heb:9

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• TB
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 21-09-2025

TB

pompiedom

Ik zou het ook niet hoger doen. Beeld wordt minder mooi met hogere refreshrates...

Heb het vandaag zelf nog gemerkt op een Iiyama VM pro 411 (A705MT)

• Speedy
  • Laatst online: 28-08 13:46
Op zondag 07 januari 2001 16:27 schreef wcduck het volgende:
Met Hztool lukt het mij altijd wel om boven de 85 hz uit te komen!!! Fantastisch proggie.
Heb je een link? Krijg mijn S901GT/GTS 32MB ook niet boven de 1280x1024x16@85hz, op 1600x1200x16 gaat het beeld helemaal "bol" staan, weet iemand daar wat voor? monitor en videokaart moeten het aankunnen.

Flickr | Lego collectie

• PsYgHo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-08 00:57
Ha iliama, wat leuk, maar ff ontopic...

selecteer in windows bij je monitor (op bureaublad en dan eigenschappen, geavanceerd, tabje monitor) een CTX 17 en dan nog wat, de laatste model iig, en zie daar... tot zekers 100mhz refresh

en nee ik kraak jouw monitor niet af! :)
zelf niet toen je dat bij mij wel deed! >:)

/edit
mijn 107S staat hier op 120mhz horozon. en 88khzvert.
/edit

Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
HZtool? waarom dat? Kan je ook zelf doen zoals ik beschreef een eindje hierboven. Doe ik ook altijd om mijn Panasonic 4G zonder .INF file of zonder PowerStrip in te stellen.

• Overspeed
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01:56
Op zondag 07 januari 2001 20:08 schreef TAG_Speedy het volgende:
Heb je een link? Krijg mijn S901GT/GTS 32MB ook niet boven de 1280x1024x16@85hz, op 1600x1200x16 gaat het beeld helemaal "bol" staan, weet iemand daar wat voor? monitor en videokaart moeten het aankunnen.
http://www.tweakfiles.com/video/hztool.html :)

Er is in Nederland niets beter beveiligd dan de snelwegen m.b.v. mobiele flitsteams, flitspalen, (on)opvallende surveillance-auto's, etc. Als er in mijn huis wordt ingebroken, dan kan ik beter de A2 oprennen dan 112 bellen.

• Speedy
  • Laatst online: 28-08 13:46
bedankt :)

Flickr | Lego collectie

Pagina: 1