Toon posts:

VPN over wireless werkt niet (via LAN wel)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb via google (en gathering.tweakers.net) al verschillende mensen met exact hetzelfde probleem gevonden, maar helaas staat nergens een oplossing vermeld.

Ons thuisnetwerk loopt via een DLink wireless router waar VPN passthrough (zowel PPTP als IPSec) is enabled, en inderdaad kunnen zowel via het LAN als via het WLAN alle computers een vpn-verbinding maken. Aan de router kunnen vpn problemen dus niet liggen.

Mijn nieuwe laptop heb ik met exact dezelfde vpn-instellingen geconfigureerd. Vreemd genoeg kan deze nu wél via LAN, maar níet via WLAN op het vpn komen. Via een wireless verbinding komt ie niet verder dan "Verifying username and password" en blijft hier dan hangen.. De XP SP-2 firewall uitzetten maakt geen verschil en bij mijn oude laptop staat ie ook gewoon aan.

Ik kan geen verschil vinden tussen de instellingen van mijn oude laptop en mijn nieuwe laptop, maar toch moet er iets anders zijn.. Heeft iemand hier ervaring mee of enig idee wat de oorzaak is?

Verwijderd

heb je beveiligings software zoals een Norton of iets anders geinstalleerd dit kan ook een orzaak zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Jawel, Norton Antivirus. Maar dit staat ook op mijn andere laptop.

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12:28
Heel apart probleem. Heb het ook gehad met de vpn software van m'n werk. Wat bij mij geholpen heeft is een driverupdate van de wireless kaart.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de tip, maar ik had eigenlijk al erbij moeten vermelden dat ik de drivers al geupdate had. Dit maakte geen verschil uit. Als niemand een oplossing weet dan gaat ie maar terug naar de systeembeheer.. Maar ondertussen hoop ik toch echt dat iemand weet waar het aan ligt :)