access point "doorlinken"

Pagina: 1
Acties:

• mhbwessels
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 31-07-2025

mhbwessels

ICT Projectmanager

Topicstarter
Beste iedereen,

Ik heb eindelijk na lang wachten internet van versatel, kan ik echt aanraden! Maar goed dat is niet waarom ik dit post. Ik heb mijn E-tech wireless ADSL router ADWG02 aangesloten beneden, maar ik wil graag de zolder als computerkamer. Ik heb geen zin om kabels te trekken en daarom heb ik gekozen voor wireless. Beneden werkt alles prima, beveiligd en alles, maar op zolder heeft mijn laptop en desktop geen bereik. Daarom wil ik nog een access point kopen van linksys. Echter hoe moet ik die instellingen doen, dat het linksys access point het signaal van mijn E-Tech router oppakt en weer uitzend naar de zolder?

Alvast bedankt voor jullie reactie, er is vast wel iemand die mijn vraag kan beantwoorden. :)

ICT Projectmanager, tevens Joomla designer.

Verwijderd

Een Bridge maken.

Waarschijnlijk te selecteren in webmin van AP.

Verwijderd

Dan moet je die andere router op bridge zetten.
Ik zou toch gewoon een lijntje trekken. In huis is dat helemaal geen moeite lijkt me. En je bent verzekerd van een werkende verbinding.

• mhbwessels

mhbwessels

ICT Projectmanager

Topicstarter
Maar een bridge gebruik je toch niet voor wireless? Kan ik niet gewoon in de admin/configuratiepanel van het access point het ip en andere instellingen invullen?

Verwijderd

mhbwessels schreef op zaterdag 12 februari 2005 @ 12:26:
Maar een bridge gebruik je toch niet voor wireless? Kan ik niet gewoon in de admin/configuratiepanel van het access point het ip en andere instellingen invullen?
Je moet hem eerst zo instellen dat ie ook je andere router kan ontvangen. Bridge dus.
Daarna komt de rest met ip's enzo.

• b..RAM
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 19-04 01:44
Dit kan voor zover ik weet alleen met de linksys wrt54g met de sveasoft firmware, dan moet je de wrt54g instellen als client :)

• mhbwessels

mhbwessels

ICT Projectmanager

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 12 februari 2005 @ 12:24:
Dan moet je die andere router op bridge zetten.
Ik zou toch gewoon een lijntje trekken. In huis is dat helemaal geen moeite lijkt me. En je bent verzekerd van een werkende verbinding.
Ik denk dat je gelijk hebt. Ik probeer eerst we de router op de 1e verdieping te zetten en als dat niet werkt, dan gebruik ik wel een access point. Bedankt allemaal voor de enorme snelle reactie!!!! _/-\o_

Pagina: 1