Toon posts:

Spellen stotteren. Hoe kan dit ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleem dat veel spellen een irritante stotter hebben. Zoals in farcry kan ik de details op max of op low zetten, voor het stotteren maakt het niet uit. Het spel hangt 1 seconde als je bijvoorbeeld op zo'n radio schiet in een hut.

In Command and Conquer generals (iets wat mijn oude Athlon 900 perfect speelt) stottert het spel als er teveel tankjes op je af komen .. Je kunt dus niet tegen "Medium" spelen want dan stottert het spel zo erg dat het niet meer speelbaar is. (Patch 1.7 geinstalleerd en 1.2 voor zerohour)

Doom 3 stottert als je de details hoger als medium zet.

Battlefield Vietnam stottert als je lang genoeg vliegt in een helicopter of vliegtuig. Stotters van soms 3 a 4 seconde.(Patch 1.21 geinstalleerd)

Halflife 2 heeft een irritante soundloop als het te druk word ...

Mijn systeem moet deze spellen makkelijk aankunnen. Er is iets dus serieus fout... Ik hoop dat jullie iets met de informatie hieronder kunnen...

Intel Pentium 4 3066
FSB 533 MHz
Asus P4PE Moederbord
Kingstong 2 x 512 MB 333MHz = 1024 MB ram
Asus Geforce V9999GE
Creative Soundblaster Audigy 2
Promise Sata 376 Raid Controller met 2 x Seagate Barracuda (RAID 0)
Voeding : Enermax Noisetaker 485watt
Windows XP Service Pack 2
Nvidia Forceware 71.20 drivers
Chipset drivers versie 6 is geinstalleerd, andere versies helpen niet
Intel Application Accelerator ook geinstalleerd.. Verschillende geprobeerd.

Windows Taakbeheer geeft aan : Geheugengebruik 284/2462 MB

Ik heb geen spyware. (Gecontroleerd met Ad-aware en Spybot)
Virussen lijkt me ook uitgesloten ... Mijn virusscanner is uptodate en de onlinescanner geeft ook geen problemen aan.

• magnifor
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Je hebt op de achtergrond geen msn etc draaien?

• NoReason
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14:58
al eens geprobeerd met andere Forceware drivers?

It's time to kick ass and chew bubble-gum, and I'm all out of gum.

Verwijderd

Beste Gijs,

Ik heb hier zelf ook last van gehad, dit kwam voornamelijk door een AC3 driver/filter voor divx/xvid films, mpeg2 codec voor svcds en brakke netwerkkaartjes, probeer de film geluid drivers/filters/codecs eens te verwijderen of probeer eens je netwerkkaart te updaten, dit heeft bij mij geholpen.
Als je toch divx, xvid en mpeg2 (svcd) wil afspelen, probeer VLC eens als player! Deze maakt geen gebruik van de microsoft media player technologie. Vlc heeft zelf ondersteuning voor deze formaten en zal niet in conflict komen met je media player.

Bij half-life 2 is het bekend dat er loops zijn, ik weet niet of deze al gefixed zijn maar had het al wel eens gelezen op het forum van steam (www.steampowered.com) gelezen.

Probeer tevens alle hardware de nieuwste drivers te gebruiken.

Suc6!

Verwijderd

experimenteer eens met het geluid, heb hier ook een audigy die weleens voor stotteren wil zorgen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil best weer een nieuwe Forceware proberen maar heeft iemand een betere versie dan 66.93 want die is echt PRUT!!! Dan floept mijn 2de monitor telkens naar 1 en dat is HEEL erg irritant... Ik had dit probleem op mijn oude Geforce 4 ook al dus het is echt een bug van die driver ...

71.20 was voor mij tot nu toe het beste ...

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Ik twijfel erg over waar dit het beste past, toch maar SPV omdat er daar waarschijnlijk de meeste mensen met ervaring zitten. SA -> SPV dus.

Temperaturen in je kast zitten goed als je speelt?

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
Ik schijn nooit in de goede onderwerp te posten :) Maar goed de temps lijken mij prima ... De videokaart word niet warmer als 50 graden ... De voltages zijn op 2% nauwkeurig. Alleen de AGP Bus is een beetje hoog... Bijna 1.6

Heb nu forceware 71.25 geprobeerd .... Niet veel veranderd...
Ik heb mijn soundkaart in een ander slot geprobeerd dat heeft ook geen nut gehad ... en ik heb nieuwe drivers voor mijn netwerkkaart geinstalleerd ...

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 12-02-2005 14:13 ]

Verwijderd

Beste,

het is zonde dat zo'n mooi game-systeem niet goed presteert. Alhoewel ik niet zeker ben van mijn eventuele oplossingen, zou ik ze wel eens uitproberen.

1) Verhoog de FSB naar 800, want mobo & andere componenten kunnen deze snelheden aan.
2) Test de grafische kaart eens met benchmarks (3DMark..). Als de score in vergelijking met andere gelijkaardige systemen laag is, ligt het misschien aan de grafisch kaart. Anders ligt het waarschijnlijk ergens anders aan
3) Formatteren die handel! Werkt meestal, welk probleem je ook hebt... (als het echt niet lukt)

Zoals ik al zei, mijn methodes zijn niet bewezen.
Alleszins veel geluk verder

Verwijderd

Topicstarter
Mijn 3DMark 2005 score is 4124 punten. De processor ondersteunt geen 800 MHz bus ... Maar goed dan mag niet zoveel uitmaken want mijn Athlon 900 met een 200 MHz bus draait Generals prima... Opnieuw installeren doe ik liever niet ...

[ Voor 78% gewijzigd door Verwijderd op 12-02-2005 15:37 ]

Pagina: 1