Nu heb ik eindelijk een script gevonden die een popup opent die zich aanpast aan de foto di ik wil opeenen. Nu blokkeerd SP2 dit script in de popup pagina. Ik moet wel een script nemen met variable grootte want de foto s zijn soms liggend en soms staand dus kan ik er geen vaste grote aan toekennen.
hier heb je de link
http://users.skynet.be/jellepunk/jb/
en hier het script
hier heb je de link
http://users.skynet.be/jellepunk/jb/
en hier het script
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
| <script language="Javascript" type="text/javascript" >
vanaf_links = 100;
vanaf_boven = 100;
grootste_breedte = 640+20;//afmetingen van het grootste beeld +20
grootste_hoogte = 640+20; //afmetingen van het grootste beeld +20
if (parseInt(navigator.appVersion.charAt(0))>=4){
var isNN=(navigator.appName=="Netscape")?1:0;
var isIE=(navigator.appName.indexOf("Microsoft")!=-1)?1:0;}
var optNN='scrollbars=no,width='+grootste_breedte+',height='+grootste_hoogte+',left='+vanaf_links+',top='+vanaf_boven;
var optIE='scrollbars=no,width=150,height=100,left='+vanaf_links+',top='+vanaf_boven;
function popBeeld(BeeldURL,BeeldTitel){
if (isNN){imgWin=window.open('about:blank','',optNN);}
if (isIE){imgWin=window.open('about:blank','',optIE);}
with (imgWin.document){
writeln('<html><head><title>Bezig met inladen ...</title><style>body{margin:0px;}</style>');writeln('<sc'+'ript>');
writeln('var isNN,isIE;');writeln('if (parseInt(navigator.appVersion.charAt(0))>=4){');
writeln('isNN=(navigator.appName=="Netscape")?1:0;');writeln('isIE=(navigator.appName.indexOf("Microsoft")!=-1)?1:0;}');
writeln('function aanpassen_aan_beeldgrootte(){');writeln('if (isIE){');writeln('window.resizeTo(100,100);');
writeln('width=100-(document.body.clientWidth-document.images[0].width);');
writeln('height=100-(document.body.clientHeight-document.images[0].height);');
writeln('window.resizeTo(width,height);}');writeln('if (isNN){');
writeln('window.innerWidth=document.images["BeeldNaam"].width;');writeln('window.innerHeight=document.images["BeeldNaam"].height;}}');
writeln('function maak_titel(){document.title="'+BeeldTitel+'";}');writeln('</sc'+'ript>');
writeln('</head><body bgcolor=000000 scroll="no" onload="aanpassen_aan_beeldgrootte();maak_titel();self.focus()" onblur="self.close()">');
writeln('[img]'+BeeldURL+'[/img]</body></html>');
close();
}}
</script> |