Toon posts:

[Javascript] SP2 blokkeert het script

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Nu heb ik eindelijk een script gevonden die een popup opent die zich aanpast aan de foto di ik wil opeenen. Nu blokkeerd SP2 dit script in de popup pagina. Ik moet wel een script nemen met variable grootte want de foto s zijn soms liggend en soms staand dus kan ik er geen vaste grote aan toekennen.

hier heb je de link

http://users.skynet.be/jellepunk/jb/

en hier het script
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
<script language="Javascript" type="text/javascript" >

vanaf_links = 100;
vanaf_boven = 100;
grootste_breedte  = 640+20;//afmetingen van het grootste beeld +20
grootste_hoogte = 640+20;  //afmetingen van het grootste beeld +20

if (parseInt(navigator.appVersion.charAt(0))>=4){
var isNN=(navigator.appName=="Netscape")?1:0;
var isIE=(navigator.appName.indexOf("Microsoft")!=-1)?1:0;}
var optNN='scrollbars=no,width='+grootste_breedte+',height='+grootste_hoogte+',left='+vanaf_links+',top='+vanaf_boven;
var optIE='scrollbars=no,width=150,height=100,left='+vanaf_links+',top='+vanaf_boven;
function popBeeld(BeeldURL,BeeldTitel){
if (isNN){imgWin=window.open('about:blank','',optNN);}
if (isIE){imgWin=window.open('about:blank','',optIE);}
with (imgWin.document){
writeln('<html><head><title>Bezig met inladen ...</title><style>body{margin:0px;}</style>');writeln('<sc'+'ript>');
writeln('var isNN,isIE;');writeln('if (parseInt(navigator.appVersion.charAt(0))>=4){');
writeln('isNN=(navigator.appName=="Netscape")?1:0;');writeln('isIE=(navigator.appName.indexOf("Microsoft")!=-1)?1:0;}');
writeln('function aanpassen_aan_beeldgrootte(){');writeln('if (isIE){');writeln('window.resizeTo(100,100);');
writeln('width=100-(document.body.clientWidth-document.images[0].width);');
writeln('height=100-(document.body.clientHeight-document.images[0].height);');
writeln('window.resizeTo(width,height);}');writeln('if (isNN){');       
writeln('window.innerWidth=document.images["BeeldNaam"].width;');writeln('window.innerHeight=document.images["BeeldNaam"].height;}}');
writeln('function maak_titel(){document.title="'+BeeldTitel+'";}');writeln('</sc'+'ript>');
writeln('</head><body bgcolor=000000 scroll="no" onload="aanpassen_aan_beeldgrootte();maak_titel();self.focus()" onblur="self.close()">');
writeln('[img]'+BeeldURL+'[/img]</body></html>');
close();        
}}
</script>

• iH8
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-06-2024

iH8

google maar eens op "IE SP2 onload event"

er zijn idd wat veranderingen gemaakt in de zones.

Aunt bunny is coming to get me!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:47

crisp

Devver

Pixelated

about:blank is een andere zone; SP2 blokkeerd dan inderdaad het schrijven naar dat window. MS heeft dus inderdaad deze manier van dynamische popups maken effectief de nek omgedraait.
Alternatief is een bestaande HTML pagina openenen en eventuele parameters als GET-vars meegeven en daar binnen de pagina iets mee doen ;)

Intentionally left blank

Verwijderd

Topicstarter
maar het probleem is dat ik neit zo goed met javascript kan werken en ik dit script an een pagina heb afgehaald maar als het niet wil werken onder sp2 ben ik er ook niet veel mee