Beste upgrade voor:

Pagina: 1
Acties:
  • 131 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Aphax
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 03-06 23:32
ik heb de volgende hardware:

ABIT BH6
128MB PC100
CEL400(@500)(PPGA met converter)
Voodoo2 SLI (8mb)
ATI 3D Rage pro AGP

wat is de beste upgrade voor mijn pc, wat betreft proccessor, ram, 3d

BVD

Verwijderd

CPu en ram lijkt me nog goed/voldoende. Een betere videokaart lijkt me het beste. TNT2(u)/Matrox G400 is een goei keuze. Die zijn toch niet meer zo duur.K'vind de Geforce (broers hebben er allebij een)te duur voor wat tie biedt.

• Aphax
CPU en ram vind ik dus niet voldoende :]

en ik wil minimaal geforce kwali, prijs maakt niet zo heel veel uit (wel een beetje ofcoz)

ik las iets over zon cel566 op een abit die 800+ kon halen

Ik wil ook win2k of winME gaan draaien maar daar is 128mb het minimale dus ik wil zowiezo meer, weeet alleen niet of ik nu beter een oude pc100 chip erbij moet kopen of het huidige voor pc133 moet vervangen en of dat wel nodig is vooreen cel566@800+ (133mhz?) ik wil iig meer dan 128 mb in welk geval ook

Verwijderd

Waarom vraag je het dan?!?!?

• RdB_IA
  • Registratie: December 1999
  • Niet online

RdB_IA

42

nou...die nieuwe celeron die je wel zou willen hebben is er dus nog niet. Ja, hij is er al wel, maar niet in nederland zomaar te koop (nergens geloof ik..)
maar wel binnenkort dus je kan er wel op wachten als je al 500 mhz hebt. 133 mhz geheugen heb je dan niet nodig, wat die processor werkt nog met een FSB van 66. Die krijg je dus misschien op 100 mhz..en TATA..dat is precies de reden waarom je een tijdje geleden 100 mhz geheugen gezet hebt bij die celeron van je..dus vervangen is dikke onzin.
Ook is he tdikke onzin dat 128 mb het minimale is voor win2k. Dat is bij mijn weten 64 mb. En als je veel spelletjes speelt is die extra 128 mb niet zo heel erg nuttig hoor. Maar als je veel 3d werk en photoshop doet dan is het wel mooi natuurlijk.

een geforce is gewoon het snelste..maar eind deze maand voodoo5..die is ook wel snel hoor :)

trouwens..die videokaartjes die je nu hebt zijn inderdaad best wel triest :)

Verwijderd

Ik zou voor de coppermine PIII 550 of 600 gaan, loopt bij mij met 100MHz geheugens op 145MHz bus, dus dan ben je niet veplicht PC133 te nemen, ligt wel aan goed merk Sdrams(Siemens-LGS)en MSI mobo.

Verwijderd

Ik zou even een maandje wachten tot de celly2's hier volop te krijgen zijn. laat je een 566 (=8,5*66) op 850 (8,5*100) lopen. Heb je ook geen nieuw geheugen nodig. Veel 100 MHz geheugen komt niet hoger dan 124 Mhz, of zelfs dat nog niet.

Verwijderd

Wat zeg je harry mijn 550 cu slot 1 loopt op 150 mhz bus (128mb pc133 Mosel Vitalech) hij loopt dus op 825 mhz. :) :)

Verwijderd

150 mhz bus lukt me ook ( asus p2b-f en PIII450 en 384 mb 100mhz ), maar dan stopt een 128 sdrammetje ermee. Dat is een nec terwijl de rest wat wel doorgaat lg's zijn. Ik krijg die *@$%^# 128 meg NIET op 150 wat ik ook probeer ( allerlei koelers van klein tot groot en NOG groter ). Iemand hier suggesties voor trouwens ?

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21-08 07:21

PcDealer

HP ftw \o/

128 minimaal voor WinMe !?!?!?!?!?!

LinkedIn WoT Cash Converter

• Aphax
Ik doe veel werk in PhotoShop ed. Alleen merk ik echt wel dat win2k met 128mb een stapje terug is hoor, ik heb het weleens ergens gelezen maar afentoe merk ik het ook goed, ik draai geen extreme programma's en toch als ik me pc dagje laat staan ratelt ie al lekker door :]

En het lijkt me handig om voor de aanschaf van niewe cpu gewoon nog geen PC133 te kopen om te kijken of me PC100 het nog trekt, enneh wat betreft die celeron, ik wacht nog even hoe het allemaal afloopt. Wie weet durf ik wel in het assortiment van AMD te kijken :] Ben normaal beetje anti AMD omdat ik trauma aan me oude AMD k5-200 had overgehouden (20 crashes per uur) :]

Verwijderd

Een coppermine CPU kan niet op een BH6 !
Pagina: 1