Toon posts:

Sneller omrekenen DVD mbv mpeg2 kaart?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben nu al een aantal jaar bezig om oude video's om te zetten naar DVD. Dit gaat prima, alleen het omrekenene naar DVD duurt altijd erg lang. Vaak zet ik hem daarom 's nachts aan, maar ik vroeg me af of er ook kaarten zijn die ervoor gemaakt zijn en het dus ongeveer 1:1 kunnen omrekenen.

Ik heb nog een hele boel video liggen van toen me kinderen klein waren, en het zou leuk zijn als dit wat sneller kon. DVD-recorders bij de tv kunnen het ook 1:1, waarom mijn pc dan niet?

Welke kaart heb ik hiervoor nodig?

ik gebruik trouwens Pinnacle Plus 9

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 12-02-2005 10:33 ]

• jeronimo
  • Registratie: September 2003
  • Nu online
Als je niet wilt dat je pc uren aan het coderen is gebruik je best een kaart met hardware mpg coder onboard. Deze zetten het signaal meteen om in een dvd compatible mpg file. Na het opnemen kan je dus meteen braden. Ik gebruik hiervoor een hauppage PVR250, maar er zullen vast meer types zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Werkt zo'n kaart dan samen met Pinnacle? en is de kwaliteit bij het opnemen van zo'n kaart dan gelijk aan een dc10 van Pinnacle?

• jeronimo
  • Registratie: September 2003
  • Nu online
De software om op te nemen, knippen en branden zit al bij de kaart (WINTV2000 en Ulead DVD Moviefactory 2). Je hebt verder dus niets meer nodig. De kaart levert een mpeg1 (VCD) of mpeg2 (DVD) bestand.op je harde schijf. Je zult dus zelf even moeten kijken of pinnacle daar mee om kan gaan, maar nodig heb je het dus niet. Ik kan de kwaliteit niet vergelijken met de DC10, want ik heb ze niet naast elkaar gezien. Maar ik ben iig tevreden over de PVR250.

Verwijderd

daarom....heb ik gekozen voor plextor px m402 u converter wel duur maar het werkt meer dan behoren(hardware converter real time 1:1 naar allerhande formaten mpeg 1-2-divx-mpeg 4 en nog eens onderverdeeld in verschillende prima kwaliteiten met uitstekende software erbij en zeer gebruiksvriendelijk in het nederlands.!)al meer dan 60 banden overgespoeld voor mij en vrienden .
gewoon .......lukt altijd perfekt.....kan ook ,gewoon de scart uit van videorecorder en video in van de plextor convertx en tv opnames maken zonder tv kaart ! het is geen bedoeling om reclame te maken maar gewoon om te zeggen dat het altijd werkt !!! werkt op mijn usb -2 poort .groetjes.......

Verwijderd

hardstikke bednakt oor de tips jongens,

ga deze producten maar eens uitzoeken, dankje

• eborn
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-02 16:34
Verwijderd schreef op dinsdag 15 februari 2005 @ 16:13:
ga deze producten maar eens uitzoeken, dankje
Enig nadeel is wel dat je een MPEG2 bestand niet makkelijk kunt bewerken. Knippen en plakken gaat daarom niet. Als je via Pinnacle nog effecten wilt toevoegen heeft het dus helaas weinig zin.
Pagina: 1