Toon posts:

[Studio9] Video opname bewerkt > schokkerig resultaat

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn eerste stappen op het gebied van digitale videobewerking pakken niet helemaal naar wens uit.

Nadat ik de scenes uit m'n digitale camcorder (Mini-DV) heb geladen en overgangseffecten heb ingevoegd, geeft ik opdracht om een DVD te branden. Dot gaat allemaal goed.

Het resultaat echter is schokkerig. Scenes lijken versneld en het lijkt alsof er veel frames zijn gedropt. Ziet er absoluut niet vloeiend uit dus.

Wat kan mijn probleem zijn?

Verwijderd

Ikzelf heb slechte ervaringen met studio 8 en DVD branden, uiteindelijk is het me niet eens gelukt om vanuit Studio de boel op DVD te krijgen. Toen heb ik maar de hele bende als AVI geexporteerd, met Premiere naar Mpeg 2 geconverteerd en met Sonic DVDit gebrand.

Voordat hij de boel op DVD gaat zetten gaat hij renderen als het goed is, kan je zien of die renders wel goed zijn? En kan je het zoals hierboven beschreven als bestand exporteren?

Kijk ook eens op de Studio fora, misschien dat daar wat meer info te vinden is over dit probleem. Nadat ik mijn project eindelijk op DVD had ben ik overigens gelijk van Pinnacle afgestapt, heel mooi dat het zo simpel is om te gebruiken enzo, maar gewoon veel te veel problemen en bugs en bijbehorende frustratie. Nu doe ik alles met Premiere en dat bevalt zo veel beter dat ik die Pinnacle rommel nooit meer aanraak.