[XP] Tekens op een letter plaatsen (vb. ö)

Pagina: 1
Acties:
  • 134 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• DriesA
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12-04 17:11
Hey,

Ik heb sinds kort een eigenaardig probleem. Als ik een teken op een letter wil plaatsen, bijvoorbeeld ö in "gecoördineerde", dan krijg ik altijd dit: geco¨¨ordineerde. Dit had ik vroeger nooit aan de hand, en ik zou ook niet weten wanneer dat probleem precies is opgedoken.

Ik heb dit probleem in elke tekstverwerker of tekstvak in Windows XP dus ik denk niet dat het aan één specifieke tekstverwerker ligt.

In Office kan ik het probleem wel omzeilen door bijvoorbeeld "gecoordineerde" te typen (zonder teken dus) en dan met spellingscontrole er "gecoördineerde" van maken. Maar spellingscontrole kent niet elk woord, en dan kan het wel eens omslachtig worden om er een ö in te krijgen.

Mijn toetsenbordinstellingen (Belgisch) zijn nog hetzelfde als toen ik het probleem niet aan de hand had.

Voor degenen die eraan durven twijfelen (:)): ik weet hoe ik een teken op een letter moet plaatsen, dus het ligt (voor één keer) niet aan mezelf.

Weet iemand wat er mis is aan mijn systeem? Zoeken op GoT/Google heeft geen resultaten opgeleverd, maar ja, met welke kernwoorden moet je ook zoeken, he.

I don't have hard drives. i just keep 30 chinese teenagers in my basement and force them to memorize numbers.

Verwijderd

Ik denk dat je toetsenbord instellingen niet goed staan, aangezien die functie volgens mij alleen met de 'US international' indeling mogelijk is. Probeer eens in het Configuratiescherm->Landinstellingen, tabblad talen en dan details, wat te rommelen met de instellingen. :)

• DriesA
Hey,

Bedankt voor de hulp.
Maar zoals ik al zei, al die instellingen (toetsenbord, landinstellingen) staan hetzelfde als op mijn tweede pc waar ik wel zonder problemen de ö kan typen. Alles staat op Belgisch-Nederlands.

De Belgische toetsenbord indeling is trouwens een azerty-toetsenbord, terwijl de jullie net zoals "US-international" een qwerty-indeling hebben. Dus in België zou zo'n verkeerde toetsenbordindeling wel snel opvallen.

I don't have hard drives. i just keep 30 chinese teenagers in my basement and force them to memorize numbers.

Verwijderd

Dries_Aendekerk schreef op zaterdag 12 februari 2005 @ 13:50:
Hey,

Bedankt voor de hulp.
Maar zoals ik al zei, al die instellingen (toetsenbord, landinstellingen) staan hetzelfde als op mijn tweede pc waar ik wel zonder problemen de ö kan typen. Alles staat op Belgisch-Nederlands.

De Belgische toetsenbord indeling is trouwens een azerty-toetsenbord, terwijl de jullie net zoals "US-international" een qwerty-indeling hebben. Dus in België zou zo'n verkeerde toetsenbordindeling wel snel opvallen.
Hmm ja inderdaad... heb er een beetje overheen gelezen ;) Maar dat het op je andere computer wel goed werkt is ook vreemd. De indeling staat toch wel als standaard ingesteld?

• DriesA
Inderdaad. De taal/land/toetsenbord-instellingen zijn op beiden pc's exact hetzelfde.

• Cis
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-04 20:02

Cis

Staan de instellingen ook onder ELKE applicatie hetzelfde? Landinstellingen kunnen varieren per programma. Bij mij staat bijvoorbeeld onder Mozilla de landinstelling op EN, maar onder Word staat ie op NL.
Kortom: zorg ff dat dat irritante taalblokje in je systray staat, en gooi je browser / word op de voorgrond. Controleer vervolgens of de land/taalinstelling goedstaat :) (in dat blauwe blokje, rechtsonderaan, moet dus geen EN staan, maar BE ofzow :) )

Geschiedenis herhaalt zich nooit. Maar rijmt altijd wel een keer.

• Fata_Morgana
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 14-11-2010
Hoi Dries.

Je vermeldt nergens hoe je de ö probeert te krijgen.
Met ALT+ascii of gewoon via de gecombineerde toetsenoptie?

Zelf gebruik ik eigenlijk altijd de ascii codes, dit werkt altijd welk toetsenbord je ook hebt...

Grt,

John

Groeten, John

Verwijderd

Hoi,

Dit soort vreemde foutjes krijg je vaker met Service Pack 2. Misschien de nieuwste Windows update downloaden ? Kijk eens of je dezelfde updates bij de andere pc hebt, misschien dat het daar door komt. En als dat niet helpt moet je maar toets combinatie gebruiken, als je dat niet doet.

• DriesA
Hey,
Alvast bedankt voor het meedenken naar een oplossing.
* Beide pc's hebben Windows XP SP2 en zijn volledig up-to-date
* Een ö krijg ik door de gecombineerde toetsencombinatie (voor een azerty-toetsenbord is dat: SHIFT+ ^ loslaten en dan o)
* Land/toetsenbordinstellingen kunnen inderdaad verschillen per programma. Ik heb door dat irritante taalbalkje alles gecheckt waar de problemen zich voortdoen. Alles staat correct (= hetzelfde als de pc waar het probleem zich niet voordoet)

• DriesA
Hey,
Ik heb het probleem gevonden.

Het was een keylogger. :(

Pagina: 1