Toon posts:

Recovery van files op NTFS groter dan 1 Gigabyte

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een schijf van 250 GB met 1 partitie waarop een aantal video files stonden in RAW formaat. Er zijn per ongeluk een aantal files verwijderd met shift-delete onder windows XP.
(andere files hadden verwijderd moeten worden).

Ik heb verschillende recovery tools gebruikt, maar het valt op dat files kleiner dan ongeveer 1 gigabyte zichtbaar zijn en ook terug te halen zijn. Files groter dan 1 GB zijn wel zichtbaar (juiste file naam), alleen geef elke tool aan dat de size van die files 0 is. Ik kan ze daarom niet terughalen. Weet iemand hier een reden/oplossing voor?

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Reden: een pure gok is dat er een hele grote kans is dat er van die GB iets alweer is overschreven.
Oplossing: naast die schijf compleet readonly benaderen en wat verschillende file recovery programma's ("dus" vanaf een andere PC) proberen heb ik niet. Check de undelete/file recovery programma's die in de SA en Opslagmedia & I/O Controllers FAQ's genoemd worden.

offtopic:
Welkom op GoT :Y)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
De disk is sinds de deletes niet meer beschreven.(is een externe schijf) dus de files moeten er nog volledig opstaan. Het schijnt zo te zijn dat bij NTFS de file info (naam, datum en plaats op de schijf) in een MFT record staan. De naam en de datum zijn wel zichtbaar alleen de size blijft 0 zodat ik niet meer kan achterhalen waar de file staat. Maar waarom lijkt dit alleen te gebeuren bij files groter dan +/- 1 GB?

offtopic:
tnx, ook voor de snelle reactie ;-)