Hoi,
sorry voor dit stomme vraagje, maar ik kom er niet aan uit.
Ik ben bezig een planner te maken, om lokalen via het internet te kunnen reserveren (voor docenten).
Nu loop ik tegen een probleem aan, de data wordt helemaal niet opgehaald!!
Mijn code:
qu(); is hetzelfde als mysql_query(), maar ook meteen met foutrapportage erin.
$lokaal is een variabele die eerder is samengesteld. Hetzelfde voor $vandaagymd, $y is een variabele die in een for()-lus gebruikt wordt.
Als ik het AND lesuur=... stuk weglaat, werkt het wél.
Als ik een fout maak, zodat er een SQL-fout optreedt, krijg ik wel een query te zien, die werkt.
Dan krijg ik deze fout:
Voer ik de exacte code in in MySQL-Front, dan krijg ik wél resultaten.
Mijn vermoedens zitten dus in de afhandeling erna... maar ik kom er niet aan uit.
Iemand een idee?
sorry voor dit stomme vraagje, maar ik kom er niet aan uit.
Ik ben bezig een planner te maken, om lokalen via het internet te kunnen reserveren (voor docenten).
Nu loop ik tegen een probleem aan, de data wordt helemaal niet opgehaald!!
Mijn code:
PHP:
1
2
3
4
5
6
| <?php $dataq = qu("SELECT * from lokaal_reserveringen WHERE lokaalid='$lokaal' AND datum='$vandaagymd' AND lesuur=".($y+1)); if(mysql_num_rows($dataq) > 0){ $res = mysql_fetch_object($dataq); echo "· <a href=\"javascript:show_details('reservering',$res->rid);\">$res->lesuur: $res->docent: $res->leskort</a><br>"; } |
qu(); is hetzelfde als mysql_query(), maar ook meteen met foutrapportage erin.
$lokaal is een variabele die eerder is samengesteld. Hetzelfde voor $vandaagymd, $y is een variabele die in een for()-lus gebruikt wordt.
Als ik het AND lesuur=... stuk weglaat, werkt het wél.
Als ik een fout maak, zodat er een SQL-fout optreedt, krijg ik wel een query te zien, die werkt.
Dan krijg ik deze fout:
code:
1
2
3
4
5
| Fout in mysql-query. Neem contact op met de webmasters. Foutcode: SELECT * from lokaal_reserveringenx WHERE lokaalid='1' AND datum='20050211' AND lesuur=6 Table 'db.lokaal_reserveringenx' doesn't exist |
Voer ik de exacte code in in MySQL-Front, dan krijg ik wél resultaten.
Mijn vermoedens zitten dus in de afhandeling erna... maar ik kom er niet aan uit.
Iemand een idee?
[ Voor 7% gewijzigd door Alex) op 11-02-2005 23:44 ]
We are shaping the future