[Debian Sarge]

Pagina: 1
Acties:

• Jay-Connected
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-03-2024
Hallo daar.

Ik hoop dat ik me aan alle regels van tweakers ga houden want ik heb pas één keer eerder gepost en toen kreeg meteen een slotje :(

Mijn vraag luid:

Ik heb een Debian Sarge bak specs doet er nu even niet toe, het functioneerd als server dus ik heb geen enkele vorm van X draaien.
Na veel ellende werkt Motion, alleen ik krijg continue een groene output.
Even ter informatie: het is een logitech quickcam pro 3000, ik heb al flink gegoogled, maar waarschijnlijk met de verkeerde keywords, want ik kan niet vinden..
Dank vast voor de hulp

Bovenaan :)

• Z-Dragon
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08:47
Heb je de MotionGuide al doorgenomen? Daar staat namelijk ook iets in over groene beelden:
Important Definitions
Motion is invoked from the command line. It has no GUI. Everything is controlled from the command line and from config files. The editor recommend only using the config files as this is easier in the long run and much less confusing having all options in one place. A few important definitions.

* A snapshot is a picture taken at regular intervals independently of any movement in the picture.
* A "motion" image/mpeg shows the pixels that have actually changed during the last frames. These pictures are not very useful for normal presentation to the public but they are quite useful for testing and tuning and making mask files as you can see exactly where motion sees something moving. Only the Y-channel is shown which make the motion images green.
* A normal image is the entire image taken by the camera.

^ Wat hij zegt.

• Jay-Connected
Ja heb ik doorgenomen, ik kan zowel bij de manpages als in de standaard config file niet iets vinden over het Y uit of aanpassen vinden

• jvhaarst
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-02 23:13

jvhaarst

Eendracht maakt macht

Die groene plaatjes zijn blijkbaar normaal, dus dat lijkt me het probleem niet.

Misschien kun je je probleem iets verduidelijken ?

If you don’t have enough time, stop watching TV.

• Jay-Connected
Het probleem is dat ik juist geen groene plaatjes wil, ik wil gewoon een webcam beeld. Intussen heb ik ook allerlei andere pakketten erop losgelaten, steeds blijf ik vast lopen op de config files.. Misschien toch een tekort aan Linux kennis.. :(

• Seth4Chaos
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Seth4Chaos

that's me...

code:
1
2
#Output pictures with only the pixels moving object (green ghost images) (default: off)
output_motion off
staat deze ook op 'off' bij jouw?

code:
1
2
#Output 'normal' pictures when motion is detected (default: on)
output_normal on
en deze op 'on' voor de normale plaatjes?

[ Voor 35% gewijzigd door Seth4Chaos op 15-02-2005 09:55 ]

Mistakes are proof that you are trying...

• savale
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08:53
Mag ik je een tip geven: als je een topic opent, maak dan de titel wat specifieker. Het gaat eigenlijk niet om debian sarge maar om je webcam icm motion. :Y)
Ik kan je helaas verder niet helpen...

[ Voor 12% gewijzigd door savale op 15-02-2005 12:25 ]

• Jay-Connected
Oke zal ik voortaan doen, intussen werkt motion, nu ben ik er achter dat je nog een stukje java nodig hebt, dat jambozola ofzo.. iemand ervaring mee?

Pagina: 1