Toon posts:

Adaptec AHA-2940 met Cheetah X15

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb van de week een cheetah X15 gekregen, nu had ik hier nog een oud SCSI kaartje liggen, namelijk de adaptec aha-2940.
Afbeeldingslocatie: http://www.cumb.de/ebay/2Adaptec%20AHA-2940%202940U+%20SCSI%20Controller%20PCI.jpg

De cheetahX15 is een ultra 160 SCSI kaart. de scsi kaart is een wat oudere kaart en ik weet niet of die compatible is met de cheetah x15.
de kaart heeft intern zo`n brede flatcable aansluiting, en buiten een kleinere 50 pins connector die lijkt op de 68 pins connector die op de cheetah zit

Is het mogelijk om dit zooitje aan de praat te krijgen, ik kan dit zelf niet testen want ik heb de kabels niet en weet niet met watvoor kabels ik het aan kan sluiten.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nog ff gesearcht
Mijn controller is (50 pins) SCSI
mijn HD is een LW(68pins) connector.

nu vond ik op alternate deze adapter:
http://www1.alternate.nl/html/nodes_info/atz-01.html
dit is een converter van uw -> scsi

Kan ik dit ding dan zo gebruiken:

i/o controller -> Flatcable -> adapter -> Harde schijf

Verwijderd

Naar mij idee kan je dat idd gewoon gebruiken.
Maar de snelheid van de kaart moet wel de snelheid van de HD aankunnen.
Althans dit was het geval op m`n p2b-ds.
Ik kon m`n HD`s gewoon aansturen maar dan op de snelheid van m`n moederbord.

En anders koop je zo`n converter met de garantie mocht ie niet werken dat je hem terug mag brengen. (normaal is dat geen probleem)

Suc6 ;')

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Houd er wel rekening mee dat je aan 50 pins zit dan... zo'n 2940 kaartje doet voor zo ver ik weet standaard maximaal 10MB/s. Dan kan je net zo goed de disk aan de armen geven, en zelf een goedkopere op de kop tikken. ;)
Een U2W kaartje zou al voldoende zijn in deze situatie, dan kan je de disk's snelheid helemaal benutten. :) Ze zijn tegenwoordig voor weinig in V&A te vinden.

Verwijderd

Topicstarter
ik zag idd al 10MB/s staan, maar dit is dus de doorvoer snelheid?? das shittie then. dan probeer ik de schijf maar te verkopen want ik hoef hem niet per-se

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
De maximum doorvoersnelheid nog wel. Voor een workstation zijn ze ook niet schrikbarend snel; tenzij je serverapplicaties draait ben je denk ik beter af met een moderne S-ATA disk. :)

• Lennieboy83
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-05-2024
Verwijderd schreef op zaterdag 12 februari 2005 @ 00:29:
ik zag idd al 10MB/s staan, maar dit is dus de doorvoer snelheid?? das shittie then. dan probeer ik de schijf maar te verkopen want ik hoef hem niet per-se
Hoezo dat :? voor weinig geld heb je eentje die wel de doorvoer kan benutten, een X15 schijf is zeker wel een zeer goede schijf, zoek maar eens wat reviews van deze schijf, zeker ook in toegangstijden is zo'n 15.000 toeren schijf een topper ;)

Verwijderd

Topicstarter
Lennieboy83 schreef op zaterdag 12 februari 2005 @ 12:31:
[...]

Hoezo dat :? voor weinig geld heb je eentje die wel de doorvoer kan benutten, een X15 schijf is zeker wel een zeer goede schijf, zoek maar eens wat reviews van deze schijf, zeker ook in toegangstijden is zo'n 15.000 toeren schijf een topper ;)
Ja ik weet het, ik ben ook nog aan het twijfelen, ik heb al voor onder de 40 een ultra160 controller gezien.

Maar ik zit niet echt te wachten op een schijf, ik wil liever een nieuw goed tft schermpje.
btw 75 euri moet die schijf toch nog wel opleveren

• Lennieboy83
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-05-2024
Ik wil de schijf eventueel wel van je overnemen voor mijn 2e PC :)

Dit forum is niet bedoeld voor V&A maar je moet wel bedenken dat deze schijf inmiddels 4 generaties terug is, zoveel kan je er niet voor vragen, ik gok eerder in de richting van de 50 euro, maar dat is niet mijn zaak ;) als je hem echt kwijt wilt zet hem dan in V&A te koop ;)
Pagina: 1