Toon posts:

[Zon/Versatel ADSL] Netwerkadres Verkrijgen???

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wat mij net gebeurde!

Zit ik onder het surfen lekker naar een webradiozender te luisteren via de Win. Media Player (indien belangrijk: ActionRadio), valt ineens de radio stil. Kan gebeuren natuurlijk, maar het duurde een dikke minuut. Kijk ik rechtsonder in m'n taakbalk van mijn Windows XP (mét SP2 geïnstalleerd), zie ik het "verbonden-met-internet"·icoontje (je weet wel, die twee piepkleine monitoren die knipperen bij data·overdracht) niet meer knipperen, maar staat er opeens 'n klein geel stipje bij. Klik ik op de "monito(o?)rtjes" om de status van mijn ADSL·verbinding te bekijken, staat er bij Status nu niet "Verbonden" maar: "Netwerkadres Verkrijgen".

a) Wat betekent dit?
b) Hoe kan dit?
c) Ben ik nu gehackt (geweest)?
d) Moet ik evt. maatregelen nemen?

Voor de goede orde: de verbinding herstelde zichzelf en draait weer 100%, zoals ook al voor dit 'incident'.

Nadere gegevens: 1) Computer: Tulip Laptop, 512 MB intern geheugen, 40 GB harde schijf, cd/dvd combi drive, Win XP met SP2; 2) ADSL: Versatel Zon Family abonnement, verbinding via LAN.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 11-02-2005 23:26 ]

• Sjowhan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:11
Lijkt dat je pc een nieuw IPadres heeft gekregen, al dan niet van een router/modem in je netwerk. Niet om zorgen over te maken :)

http://specs.tweak.to/5253