Flash: attach movieclip, onDATA??

Pagina: 1
Acties:

• plotterotter
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 02-09-2020
Ik heb verschillende movieclips die allemaal los geattached worden, maar 1 van die clips heeft ook interactie met PHP, Normaal als je een movieclip op de stage knalt zeg je gewoon onClipEvent(data) om te achterhalen over er wel data terug is gekomen. Maar met die attach functie gaat dat niet. Zoeken op internet geeft onData weer, maar van die uitleg snap ik geen reet. Hopelijk kan iemand me helpen :)

• XangadiX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-05 10:26

XangadiX

trepanatie is zóó kinderachtig

'van de uitleg snap ik geen reet', dat is hetzelfde als in een wiskunde les na een uur doorgezaagt te zijn over iets zeggen:
'ik snap het niet',
'wat snap je niet?',
'nou uhm, alles eigenlijk niet!' ;)

dus ik denk dat je wat specifieker moet zijn;

met een loadvars class kun je ook checken of iets binnen is en dan een actie uitvoeren bijvoorbeeld, maar ik weet niet of dat handig is voor je :p

Stoer; Marduq

• oh,when?
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

oh,when?

...

Als je wat meer uitleg kan geven graag, je probleem kan nu overal zitten. Als je in de movieclip die je on de stage zet, zelf al een call gaat doen naar LoadVariables, dan kun je bij runtime niet meer een onData event eraan koppelen ( dat moet gedaan worden, voordat je een call doet ). Dus wat specifiekere info is handiger:

- welke versie van de player target je ( 4, 5, 6 of 7 )
- welke versie van Actionscript gebruik je? ( 1 of 2 )
- maak je gebruik van componenten ( V1, V2 of 3rd party componenten )
- wat geeft je PHP script terug?
- runt alles op dezelfde server of maak je gebruik van externe servers?

etc etc.... HTH :)

"You're only as good, as what you did last week."

• LB Back
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 14-03 23:22
Als ik het goed begrijp zeg je dat je geen onClipEvent(data) op een mc kunt doen die geattached wordt, dat klopt. Wel kun je die data naar een niet-geattachede plek (mc) sturen die alleen die data ff voor je vasthoudt en het dan doorgeeft naar de mc die wel geattached is. Wat ook wel werkt is onClipEvent(data) op een mc in een mc die geattached wordt.

• plotterotter
Dit is precies wat ik bedoel!:
LB Back schreef op zaterdag 12 februari 2005 @ 15:31:
Als ik het goed begrijp zeg je dat je geen onClipEvent(data) op een mc kunt doen die geattached wordt, dat klopt. Wel kun je die data naar een niet-geattachede plek (mc) sturen die alleen die data ff voor je vasthoudt en het dan doorgeeft naar de mc die wel geattached is. Wat ook wel werkt is onClipEvent(data) op een mc in een mc die geattached wordt.
Probleem is alleen dat geen enkele movieclip standaard op de stage staat, ze worden allemaal ge-attached... Is er dan geen oplossing?

BTW de php file is OK en alles draait op 1 en de zelfde server, er is puur een flashprobleem. Het gaat erom dat de geattachde flashmovie weet wat de uitkomst is van de php file....

• LB Back
plotterotter schreef op zondag 13 februari 2005 @ 17:36:
Dit is precies wat ik bedoel!:
[...]

Probleem is alleen dat geen enkele movieclip standaard op de stage staat, ze worden allemaal ge-attached... Is er dan geen oplossing?

BTW de php file is OK en alles draait op 1 en de zelfde server, er is puur een flashprobleem. Het gaat erom dat de geattachde flashmovie weet wat de uitkomst is van de php file....
Dan zou ik, zoals XangadiX al zei, het loadVars Object gebruiken:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
myVars = new LoadVars();
myVars.load("jouwBestand.iets", this);
myVars.onLoad = function(success){
     if (success){
          trace("Success :)");
     } else {
          trace("Error :(");
     }
}
Zoiets, dus...

• plotterotter
thx voor de uitleg, Ik ben nog niet echt een expert :'(

if(site == "contact"){
_root.attachMovie("contactmenu","contactmenu1",3);
_root.contactmenu1._y = 200;
_root.contactmenu1._x = 300;
_root.hoofdmenu1.removeMovieClip();
}

Ik heb nog niet zoveel met functions gewerkt, maar ik moet de functie toch aanroepen in mijn buttonscript om naar php te verzenden? en waar moet ik die functie aan maken... Goed ik ga igg verder zoeken op internet, om wat bij te leren B) In ieder geval THX en als je het nog verder voor me wil uitkauwen ==> _/-\o_

• LB Back
Het beste kun je de functie op de hoofdtijdlijn schrijven,
probeer hem zo te maken dat je hem voor al je navigatieknoppen kunt gebruiken.
Pagina: 1